Avatar billede zeexter Nybegynder
07. juli 2003 - 08:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

error.log - unable to create temporary file

Jeg får følgende fejl i min error log nå jeg køre et PHP script, problemet er at det vil lave en temp fil men ikke kan (fordi \/ ikke findes :p).jeg kan er ikke klar over hvilken option det er jeg mangler at sætte op. jeg køre på en WinXP maskine med Apache 2.0.44 og PHP

C:\progra~1\apache~1\Apache2\bin\htpasswd.exe: unable to create temporary file \/htpasswd.tmp.Cn1oLb, referer: http://test.mydomain.com

er der en der kan give mig et hint
Avatar billede sukos Juniormester
07. juli 2003 - 13:10 #1
Hvad med at vise noget kode?
Enten definerer du stien forkert eller tmp-dir er ikke korrekt defineret i php.ini

Og hvis det er for at lave en passwd-fil, kan du kikke lidt her:
http://www.eksperten.dk/spm/341534
Avatar billede zeexter Nybegynder
08. juli 2003 - 00:38 #2
Det er en configurations fejl i enten php.ini eller httpd.conf, jeg er bare ikke klar over hvilken. Jeg har kigget begge filer igennem, men kan ikke finde en option der har noget at gøre med tmp filer

scriptet virker fint i cmdline men ikke i browser

$cmd = "C:\\progra~1\\apache~1\\Apache2\\bin\\htpasswd.exe";
$pwfile = "C:\\progra~1\\apache~1\\Apache2\\htdocs\\subdomain.domain.com\\htpasswd";
$user = "test";
$passwd = "test";
$cmdline = "$cmd -c -b $pwfile $user $passwd";
print "$cmdline<BR><BR>\n\n";

exec($cmdline, $AllOutput, $ReturnValue);
Avatar billede zeexter Nybegynder
08. juli 2003 - 00:52 #3
så jeg er ret sikker på at det er en fejl i httpd.conf

[Tue Jul 08 00:48:46 2003] [error] [client ---.---.---.---] Automatically using MD5 format.
[Tue Jul 08 00:48:46 2003] [error] [client ---.---.---.---] C:\progra~1\apache~1\Apache2\bin\htpasswd.exe: unable to create temporary file \/htpasswd.tmp.44MLDm
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2003 - 07:22 #4
Har du prøvet med det jeg lavede, fra linket jeg ga' dig?
Avatar billede zeexter Nybegynder
08. juli 2003 - 10:20 #5
yep det giver samme fejl
Avatar billede zeexter Nybegynder
29. november 2003 - 22:12 #6
--------------------------------------------------------------
Har skiftet til Linux så spørgssmålet er ikke længere relavant
--------------------------------------------------------------
Avatar billede zeexter Nybegynder
29. november 2003 - 22:12 #7
Lukker sagen
Avatar billede sukos Juniormester
01. december 2003 - 21:25 #8
Har desværre ikke set dine post før nu, men dette:
$cmd = "C:\\progra~1\\apache~1\\Apache2\\bin\\htpasswd.exe";
$pwfile = "C:\\progra~1\\apache~1\\Apache2\\htdocs\\subdomain.domain.com\\htpasswd";

vil helt klart IKKE virke, da PHP jo ikke ser et dir som progra~1 men det fulde navn.
Avatar billede sukos Juniormester
01. december 2003 - 21:26 #9
Men ellers, så er et skift til linux jo nok heller ikke det værste du kan finde på! :O)