Avatar billede kwan112 Nybegynder
06. juli 2003 - 13:21 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

TV Tuner med tekst tv

Hey...

Er det nogen der ved hvor man kan finde tv tuner med tekst tv.. ikke en tuner til pc.. men til fx en projektor... lige nu bruger jeg min video, men der er ikke tekst tv på... og kan ikke finde nogle videor med tekst tv på..??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. juli 2003 - 14:26 #1
Avatar billede kwan112 Nybegynder
06. juli 2003 - 16:01 #2
Den skal ikke værer til PC.. ikke et PC kort.. merer i retning af en tv tuner box.. det er nemlig til min projektor og ikke min pc..
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2003 - 16:19 #3
ViewSonic har en sådan tuner, NextVision5 eller 6 - formidabel til bl.a. pc og projectorer har jeg læst i anmeldelser. Bl.a. fordi den kan scalere opløsningen fra alm. tv, 720x576, til en mere passende opløsning.
Det er en box som kan køre uafhængig af en pc.
Spørgsmålet er så om den har text-tv - kan jeg ikke lige huske.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2003 - 16:25 #4
NextVision6 kan du læse om her - om der er text-tv er jeg en klovn til at finde ud af. Sorry..    :)
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2003 - 16:26 #5
Ja en rigtig klovn... nu manglede link'et, men det er her
http://www.viewsonic.com/products/video_box_nextvisionn6.htm
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. juli 2003 - 17:01 #6
Viewsonic Nextvision 5/6 har IKKE tekst-tv. Jeg har den selv. Men det er iøvrigt den bedste tv-tuner der findes på marked. Den har nemlig ikke de velekendte støjstriber fra interferrens i billedet og som man altid har på interne tv-tunere.

Skal du have tekst-tv så køb en intern.

NEM Computer har iøvrigt Nextvision på tilbud til 999,-
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2003 - 17:07 #7
Det er egentlig et kanon tilbud fra NEM - på linie med de lidt bedre PCI interne. Vejledende pris ses typisk til kr. 1.699,00 og det er prima billedkvalitet, oxo til projectorer. Bare synd, der så ikke er text-tv.
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. juli 2003 - 17:12 #8
Den vejl . pris er 1499,- og det er 5'eren. NextVision 6 kan endnu ikke købes i EU. Den har iøvrigt også en meget sej pulldown algoritme.

Jeg har iøvrigt den ene af mine NextVision 5'er til salg, den er spritny og er kun lige taget ud af papæsken, er købt hos NEM Computer.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. juli 2003 - 18:18 #9
kwan>Du kan faktisk tilslutte udgange til din projektor!

/per
Avatar billede gurumaster Nybegynder
07. juli 2003 - 04:10 #10
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2003 - 12:13 #11
gurumaster - Synes du lige det fremgår af beskrivelsen af den bos, at der er text-tv, som er det spørgsmålet drejer sig om?
Eller blev du bare blændet af 150 point?  :)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
07. juli 2003 - 13:47 #12
halifax> Det var sgu da en ualmindelig fræk bemærkning...!!!
Måske er DU points fikseret...jeg er ikke.....
IDIOT...!!!
Avatar billede gurumaster Nybegynder
07. juli 2003 - 14:03 #13
Halifax> Forøvrigt..hvad med Dine egne svar:
"NextVision6 kan du læse om her - om der er text-tv er jeg en klovn til at finde ud af. Sorry.. "
  "Bare synd, der så ikke er text-tv."...!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2003 - 15:58 #14
Jeg lagde ikke et "Svar", kun en bemærkning for at gøre opmærksom på en iøvrigt knaldgod tuner - til projector.
Og så kalder jeg ikke nogen "idiot". Det ville være nok til at foretage en anmeldelse for upassende sprogbrug.
Prøv lige med en ordentlig omgangstone over for andre brugere.  :)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
07. juli 2003 - 16:26 #15
halifax > Og Du skulle prøve at lade være med at komme med spydige bemærkninger.
Øivrigt kan spørgeren jo bare afvise mit svar, større er problemmet ikke...!!!
Avatar billede kwan112 Nybegynder
07. juli 2003 - 18:17 #16
hehe... så er jeg her... der er desværer en nødvendighed for mig at der er tekst tv på...
Avatar billede kwan112 Nybegynder
07. juli 2003 - 18:18 #17
jeg ahr kikket på den NextVersion inden jeg skrev herind.. og den har jo somsagt desværer ikke tekst tv..
Avatar billede kwan112 Nybegynder
07. juli 2003 - 18:19 #18
Er der nogle som hved om de degital resiverer til paraboler.. fx en PVR om de kan tage en almindelig tv signal???
Avatar billede kwan112 Nybegynder
07. juli 2003 - 18:22 #19
Eller bare en video med tekst tv på.. bare et eller andet som kna fatte at arbejde sammen med et ganske almindeligt tv signal, op til min projekter med tekst tv på.. er ligeglad om den kræver en 2 takt disel motor
Avatar billede gurumaster Nybegynder
07. juli 2003 - 18:56 #20
Kan det her måske bruges:
http://www.xzone.no/filer/digiality.pdf
Avatar billede kwan112 Nybegynder
07. juli 2003 - 23:12 #21
Jeg kan ikke se om den kunb kan tage paraboæ signal.. eller om den også ka nalmindelig
Avatar billede kwan112 Nybegynder
08. juli 2003 - 13:30 #22
Findes nok ikke...