Avatar billede jankt Nybegynder
08. december 2000 - 06:00 Der er 4 kommentarer

Tilføjelse af password i et Word VBA Project

I.f.m. en større konverteringsopgave, har jeg behov for at \'lock project for viewing\' (m/password) i alle nye dokumenters VBA project. Nogen ekspertforslag til kodning/automatisering af dette?
Avatar billede jwc Nybegynder
01. januar 2001 - 04:21 #1
Hej
Hvad med følgende? Jeg har taget alle opsætnings mulighederne med..

Sub Gem_Mig()
With Options
        .AllowFastSave = False
        .BackgroundSave = True
        .CreateBackup = False
        .SavePropertiesPrompt = False
        .SaveInterval = 10
        .SaveNormalPrompt = False
        .OptimizeForWord97byDefault = False
    End With
    With ActiveDocument
        .ReadOnlyRecommended = False
        .EmbedTrueTypeFonts = False
        .SaveFormsData = False
        .SaveSubsetFonts = False
        .Password = \"password\"
        .WritePassword = \"password\"
        .OptimizeForWord97 = False
    End With
    Application.DefaultSaveFormat = \"\"
    ActiveDocument.SaveAs FileName:=\"Test Name.doc\", FileFormat:= _
        wdFormatDocument, LockComments:=False, Password:=\"password\", _
        AddToRecentFiles:=True, WritePassword:=\"password\", ReadOnlyRecommended:= _
        False, EmbedTrueTypeFonts:=False, SaveNativePictureFormat:=False, _
        SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:=False
End Sub
Avatar billede jankt Nybegynder
01. februar 2001 - 06:32 #2
Desværre hjælper dette svar mig ikke, idet det omhandler dokument passwords. Det jeg eftersøger er, en rutine til at sætte VB projektet password, således at brugerne ikke kan redigere i VB koden.
Avatar billede thokarl Nybegynder
20. marts 2001 - 17:51 #3
Jeg mener desværre ikke det kan lade sig gøre!
Men gidder i kigge på http://www.eksperten.dk/spm/58251.
Avatar billede jankt Nybegynder
06. august 2001 - 17:52 #4
Jeg har bevidst ladet problemet ligge lidt for at se om der kom flere bud. Jeg har i mellemtiden nu løst problemet selv og spørgsmålet kan derfor lukkes.