Avatar billede 4meier Nybegynder
08. december 2000 - 02:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

java app/køre på en webserver - hvordan får jeg input/output til html

Hej vi er en gruppe der er ved at lave et projekt, hvor vi skal lave en server applikation, der ud fra en cookieId - chekker
en mysql database for et banner match, hvis ikke der er det chekker vi hvad brugeren tidliger har søgt/klikket på, og ser om der er banner der passer her til ..eller levere et random, men vi er i tvivl om den bedste måde at skabe leddet imellem indput/output -
ASP er en mulighed, men kan det gøres platforms uafhængigt ?? Og hvis nogle har eks på en sådan her applikation...så ja SUPER ..coolt altså vi er nemlig vildt presset, skal aflevere fredag d.15 og vi har nok kun 8-900 linier kode *s*
Avatar billede mtilsted Nybegynder
11. december 2000 - 15:17 #1
Skal i lave en selvstærdig server eller et Servlet????

(Et Servlet er et java program som bliver kørt af en \"normal\" webserver saasom apache.
Avatar billede 4meier Nybegynder
11. december 2000 - 22:41 #2
Ehh - vi skal lave en selvstændig platforms uafhængig applikation, som afvikles på en server -
i den forbindels skal denne her app, kommunikere med nogle clienter - over http .....stress
og vi er ikke ummidelbart inde i php - men har lidt check på ASP
Avatar billede mtilsted Nybegynder
12. december 2000 - 00:12 #3
Hvis der med selvstændig application menes at i ikke maa bruge en webserver saa kan i da ikke bruge ASP, da ASP kræver en webserver saa som IIS.
Og desuden køre ASP i praksis kun under windows.

Jeg har skrevet en lille java server som naar man connecter til den laven en webside som fortæller hvilken header din browser sender. Var det noget i kunne bruge som eksempel??

Avatar billede 4meier Nybegynder
12. december 2000 - 00:21 #4
hmmm ..ja men mi må vel også bruge en webserver -
men skulle helst ikke være afhængig af en specifik
type ...ingen af os aner ret meget om det webserver halløj, men tilsyneladende er der også
noget der hedder en JAVA enabled webserver ?

Nå men Vi ville vildt gerne, hvis vi evt måtte låne din App, så skal du selvfølgelig nok få en kopi af det stads vi får på benene - jeg kunne forestille mig at det var nemmere at få til at
virke med din app ;-)
Avatar billede mtilsted Nybegynder
12. december 2000 - 02:26 #5
Det nemmeste til en skole opgave er at lave et selvstændig program som ikke bruger en webserver, da opsætningen af en java enablet webserver er temlig besværlig.

Mit lille program er desvære ikke paa denne maskine, men jeg sender det i morgen tirsdag senest klokken 18 :}

btw: Jeg tror programmet er en smule for stort til at have liggende her i forumed, saa kan jeg ikke faa en mail address jeg kan sende det til?

Avatar billede 4meier Nybegynder
12. december 2000 - 04:02 #6
yep - det er til :

meier@cs.auc.dk

Hmm ok men da kernen i vore app, er at matche
profil data og levere et personalized output
er det måske heller ikke så vigtigt at det køre på en webserver, vi kan evt bare kode en gui der simulere et client indput, og fanger vores output
- men vi vil meget gerne have dit prg
Avatar billede mtilsted Nybegynder
12. december 2000 - 17:59 #7
Der var ikke saa meget code saa her kommer den :}
import java.util.*;
import java.io.*;
import java.net.*;

public class MiniServer
{
    public static void main(String Args[]) throws Exception
    {
        String CRLF = \"\\n\\r\";

        BufferedReader Input = null;
        PrintWriter Output = null;
        BufferedReader tastatur = null;
        ServerSocket Server=new ServerSocket(4321);
        Socket ComLink;
        DataInputStream BinInput;

        int DataSize = 997;

        while(true)
        {
            ComLink=Server.accept();
            System.out.println(\"I got something for you\");
            Input = new BufferedReader( new InputStreamReader( ComLink.getInputStream() ) );
//            BinInput = new DataInputStream(ComLink.getInputStream());
            String Data;

            while (true)
            {
                Data=Input.readLine();
                System.out.println(Data);
                if(Data.length()==0)
                    System.out.println(\"---- Empty ----\");

                if(false)
                    break;
            }

//            System.out.println(\"Sending data\");
            Output = new PrintWriter( ComLink.getOutputStream(), true );  // true => automatisk flushing // // ved println
            Output.println(\"Hi there, you are my first client<Br>\");
            Output.println(\"Fri\" + CRLF);
            Output.close();
            ComLink.close();
        }
/*
        input = new BufferedReader( new InputStreamReader( sock.getInputStream() ) );
        tastatur = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in)); // Indpakning af standard input, saa man kan bruge readLine().
*/
    }