Avatar billede soenderskov Seniormester
04. juli 2003 - 22:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opsætning af mail på en mobil telefon via gprs

hejsa nogen der ved hvordan jeg bruger mail funktionen på en sony ericsson t68i via GPRS jeg er tilmeldt og det virker til wap men kan ikke finde ud af at hente mails ned på telefonen
Avatar billede soenderskov Seniormester
05. juli 2003 - 16:04 #1
hallo
Avatar billede trust1 Nybegynder
05. juli 2003 - 16:25 #2
Hvor har du abonnent henne?
Avatar billede trust1 Nybegynder
05. juli 2003 - 16:32 #3
Feks. hos Sonofon kan du kun få det til at virke, hvis din email er hos Sonofon, du kan ikke bruge andre emails.
Avatar billede soenderskov Seniormester
09. juli 2003 - 00:26 #4
hmm jeg har telmore..... og har en mail og et domaine ved buydomains
Avatar billede trust1 Nybegynder
09. juli 2003 - 19:26 #5
Nu kender jeg ikke Telmore, men du må kontakte Telmore og spørge om det kan lade sig gøre, men du skal nok ikke regne med det.
Avatar billede trust1 Nybegynder
01. august 2003 - 19:41 #6
Øhh! Har du fundet ud af noget?
Avatar billede tve Nybegynder
04. september 2003 - 23:59 #7
Hej...

Jeg har selv haft det latterlige problem i et halvt år. Nu er løsningen fundet. Jeg har netop testet det, og det virker. Jeg har selv Telmore og et privat domæne liggende hos en udbyder.

Se her (sakset fra en udenlandsk side):

Hmm, guess you do have a problem with Telenor then.
I dont know if this will be of any help at all,..but this is how it works for me :

My internet-provider is called Cybercity and my phone operator is Teledanmark (TDC).

To get this to work I have to do the following :

Make 1 data-account called WAP. (APN=wap) this is for wap only.
Make 1 more data-account called INTERNET (APN=internet), this is for the email-client in T68i, and if I want to use the T68 as modem with my notebook.

The only thing I have to write in these data-accounts are the APN. Nothing else.

I know that some people in other countries, dont need to have 2 data-accounts,..they can get both wap and email on just one account.
But this doesnt work with my operator,..I need to make 2 data-accounts.

I use GPRS.

I start by pushing "send and recieve",..and it says "connecting",... "finding server",.."server found".

And IF there are any mails at all,..it will retrieve them, and they are put in my "inbox".
And the phone comes up with a "pop-up-message" saying : "You have recieved e.g. 2 mails".

IF no mails are found,..the message will appear saying that theres no new mails.

Afterwards, the "pop-up" with how many bytes and estimated time, then shows up.

Thats pretty much it I guess

In the email-settings in the phone, I have to write :

APN : well, this my dataaccount called (internet) NOT the data-account for wap.
username : (my internet/email username)
password : (my internet/email password)
email-adress : my email adress.
popserver (incoming mail) > my internet-providers smtp-ip-number.
pop-port 110
smtpserver(outgoing mail)> my phone-operators smtp-ip-number.
smtp-port 25
The rest is pretty much up to people themselves

Pointen er altså at oprette to datakonti under "Forbindelse" > "Datakommunikation".
Avatar billede soenderskov Seniormester
21. december 2003 - 21:16 #8
popserver (incoming mail) > my internet-providers smtp-ip-number.
pop-port 110
smtpserver(outgoing mail)> my phone-operators smtp-ip-number.
smtp-port 25

Hvor finder jeg disse oplysninger henne????
Avatar billede soenderskov Seniormester
22. december 2003 - 04:07 #9
glem det har luret det men hold kæft hvor genialt har ventet på det lige siden jeg købte min mobilos for ca 1 år siden