Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 21:40 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Linksys trådløs router vil ikke på nettet

Hej og god fredag aften!

Har netop været nede og hente min nye Linksys BEFW11S4 og har sådan glædet mig til at få trådløst netværk!
Men jeg må sande at det ikke lige er kommet til at virke endnu og jeg er hoppet tilbage til min SpeedStream 2601 der tager en tur igennem en 3Com HUB.

Jeg har som udgangspunkt forsøgt ikke at gøre noget som helst andet end at sætte de rigtig stik i de rigtige steder, har droppet SpeedS og 3Com og går dermed dirkete fra ADSL modem til WAN på Linksys og fra port 2 (har prøvet at flytte den til en af de andre porte!) til mit netkort.
Jeg kan finde Linksys på 192.168.1.1 men der er nul internet!
ADSL = TDC

Nogen der kan hjælpe mig :-)
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 21:45 #1
har du været inde og sætte den til at hente dine ip-adresser automatisk! for de ter jo ikke sikkert at den kobler sig op lige som du havde forventet!
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 21:49 #2
Har valgt ´Obtain an IP automatically´ hvilket jeg tolker som det jeg skal bruge når jeg IKKE har fast IP hos TDC?!?!?!
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 21:51 #3
Når du har en speedstream fra TDC tyder det på at det kabel, der går ind i din routter er af typen ATM. Så kan du ikke regne med, at din nye trådlæøse router vil virke. Den forventer formentlig ikke et ATM-kabel.

Hvis du ser det sted hvor kablet går ind i din speedstream router, vil du se, der står ATM

Trist, men træerne gror ikke ind i himlen
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 21:54 #4
ja hvis du bruger ATM så kan du ikke bruge den! så skal du til at sætte den ind efter din nuværende router! (men om du bruger atm eller ej ved jeg ikke)
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 21:57 #5
Du kan prøve at sætte din nye trådløse router på din 3com-hub. Det skulle kunne bringes til at fungere
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 21:57 #6
Hmmmm, det er rigtigt at der står noget med ATM på på ADSL modem, men det er blokket og netværkskabel går fra ´10BT´ hvad fanden det så end står for!
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 21:59 #7
så skal du sætte det således op

Speedstream ->linksys ->3com
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 22:00 #8
hvad skal jeg med min HUB, når jeg har router med med 4 ´huller´ og antenner? Den havde jeg ligesom regnet med at slippe af med 3Com-fætteren!
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:01 #9
så tror jeg ikke du kan gøre andet end at prøve at sætte din nye router på 3com-hubben.

Den har vel heller ikke kostet ret meget mere end et Access-point, og kan nu bruges som et sådant (tror jeg).
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:03 #10
Ok, når din nye rooter har 4 'huller' så kan du undvære hubben, medmindre du har brug for mange 'huller'
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 22:03 #11
jeg vil da prøve, men havde ligesom regnet med at slippe af med alle de der strøm slugere under mit skrivebord (OK, de er gode at varme fødder på om vinteren!) Linksys er primært købt som router, eftersom jeg snart skal af med speedS (skifter til Tele2)
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 22:06 #12
så bliver du nød til at vente til du slipper af med den fra TDC inden du slipper af med den ene boks ;)
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 22:07 #13
OK, tror lige jeg vil beskrive denne Linksys lidt bedre: Den er virker ifølge brugsanvisningen som Wireless access point samt DSL router.
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:08 #14
Jeg skifter også til Tele2 nu. 4 gange så stor hastighed og lidt billigere end TDC. De vil levere en forbindelse, hvor du straks kan sætte din nye router ind
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 22:10 #15
kan det være noget med en eller anden kode til TDC?!?!? Der var noget med at den gamle skulle have en eller nadne kode, slår det mig, men mener kun det var selve routeren der skulle have en kode?!?!?!
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:10 #16
Det du nu siger om din router gør det helt klart, at den ikke kan fungere sammen med din nuværende TDC-forbindelse, men som sagt: den er ok når du får din nye forbindelse.
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 22:11 #17
tdi -> du ville sagtes kunne bruge den pt.

men så skal den sættes efter din speedstream router i forvejen! og så ville du kunne køre trådløst på nettet ;) og hvis du sætter den til athente ip-automatisk som du har lige nu, så er det bare at fjerne din speedstream, når du skifter til tele2 og så køre det bare vidre
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 22:12 #18
jooo det kunne være at du brugte PPoE til at forbinde til nettet med!

Hvis du har dit brugernavn og din kode så kan du prøve at sætte din linksys op med det og så se om den vil gå på nettet
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:13 #19
Routeren skal være sat op, så den har den rigtige eksterne IP-adresse (eller så den får en adresse tildelt automatisk). Men det er jo i orden med din TDC-router.

Når du får tele2, skal du selv sætte din nye router op, så den harmonerer med det du får tildelt fra Tele2
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 22:14 #20
jeg tester lige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:14 #21
Det er som om at kenp og jeg er helt enige om løsningen på dine problemer. Mon ikke det kan tyde på, vi har ret?
Avatar billede web0ster Nybegynder
04. juli 2003 - 22:17 #22
Hvis du har downloadet en ny opdatering fra Windows Update vil din router ikke virke korrekt før du henter en ny firmware til den.
Jeg havde det samme problem som dig for 1 lille måned tid siden - mit virker nu.

Så prøv at hente en FirmWare-update på http://www.linksys.com/download/firmware.asp?dlid=17

Som skrevet virkede det for mig.
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 22:17 #23
nmh -> det kunne være han brugte PPoE til at koble op med! ikke at jeg er sikker på det for det gør han jo ikke hvis det er ATM.

men det kunne tyde på at det var netekspress han har af adsl forbindelse.
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:21 #24
Jeg tror ikke Win update har noget at gøre med dette. Problemerne vi her har på færde handler om forbindelsen udadtil
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 22:23 #25
nmh ->web0ster linker til linksys for firmware opgradering, ikke at jeg tror det vill hjælpe når der slet ikke er hul igennem.
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:23 #26
kenp: det mest sandsynlige er vist at det er ATM
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 22:25 #27
nmh -> jep! det mener jeg også, og hvis han bekræfter at det er NetExpress han har som adsl så er jeg 110% sikker på at det er ATM
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 22:25 #28
Tdi: Har du nu prøvet at sætte din nye router på din gamle router eller på din hub?

men det kan være at du er nødt til at rode med dens opsætning. Jeg kender den ikke.
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 23:11 #29
Hep Hey, så er jeg online igen..........................på min Speedstream!
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 23:16 #30
så køre du med ATM forbindelse. så vil du ikke få det til at virke ordentligt før at du skifter til Tele2! med mindre at du sætter den ind efter din speedstream!
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 23:17 #31
Har du opgivet den trådløse router indtil videre?
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 23:18 #32
Har forsøgt ALLE ovenstående inkl. Web0ster løsninger, der 7-9-13 ikke tog livet af min Speedstream!!
Den med ATM kan jeg kun sige at netværkskabel går i omtalte 10BT og at ATM er lukket af fysisk. Jeg HAR NetExpress ADSL med Siemens ADSL modem og skillefilter.
Men det virker sgu´ ikke :-(
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 23:19 #33
Jeg opgiver aldrig, men jeg går nok i seng på et tidspunkt!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 23:24 #34
Hvis du ikke kan få det til at virke, når du sætter din nye router efter din speedstream, kan det tyde på, at du er nødt til at sætte din nye ordentligt op.

Dvs: du skal sørge for at den får sin IP-adresse fra din gamle router (den skal forvente at have adgang til en DHCP-server), du skal måske også vælge hvilke IP-adresser din nye router byder ud selv (f.eks 192.168.1.1 til 192.168.1.254).

De problemer vil du også få, når din Tele2 forbindelse bliver klar.
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 23:28 #35
når du siger du har NetExpress og ATM er lukket!

Så har du et langt brugernavn fra TDC (sikkert på en 10 - 12 chiffer) og en adgangskode. så skal du finde det punkt i din router som hedder PPoE inde i din router, for så skal det sættes ind der! men det kan jo være at der du kobler op til lige skal opdate at der er kommet en Ny Mac-adresse på.
Avatar billede tdi Juniormester
04. juli 2003 - 23:45 #36
De 2 sidste forslag lyder ikke så ringe endda, men jeg kan bare kun finde mit TDC bruger navn, men ikke password!!!!!!!!! Kan se at jeg fik det tilbage i Juli 2001, så det er sgu´ ikke godt at vide hvor jeg har lagt det!!!
Må kontakte TDC´ hotline imorgen!

1000 tak for de mange forslag. Jeg vender tilbage et resultat imorgen aften og hvis det virker, så bliver jeg jo nok nød til at slippe et par point ;-)
Sov godt!
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 23:47 #37
Iligemåde ;)
Avatar billede nmh Nybegynder
04. juli 2003 - 23:54 #38
godnat godnat
Avatar billede mr.fun Nybegynder
05. juli 2003 - 01:33 #39
Nå folkens det der med for mange kokke og alt sådan noget.............

her er løsningen.

pkt 1. opsætning af router
Sæt den til med et kabel i en af portene 1 til 4 direkte i din PC og slut Wan porten til dit adsl modem på 10bt porten, begge kabler skal være almindelige straigt kabler. derefter tænder du op for PC en der er tilsluttet. starter en IE og skriver følgende i adr feltet. http://192.168.1.1/ routeren beder nu om brugernavn og adgangs kode, hvis du ikke har ændret det skal der blot stå "admin" i adgangskode/password og feltet brugernavn skal være tomt. tryk enter og du skulle nu komme ind på en Linksys setup side, på denne side skal du finde den linie der hedder "Wan connection type" inde tiol højre for den skal du vælge PPPoE efter du har valgt det vil der komme 2 felter tilsyne under neden et der hedder Username og et der hedder Password, i username taster du dit 12 ciffrede kunde nummer (12xxxxxxxxxx) og i Password skriver du din adgangs kode, ka du ikke huske nogen af dem kan du kontakte TDC og få dem udleveret. når disse er indtastet skal du tjekke at wireless er enabled i toppen af setup, er den det trykker du på apply i bunden af siden. nu klikker du på fanbladet status, derefter tjekker du Wan IP adr i bunden af billedet, er den 0.0.0.0 skal du klikke på connect i toppen og så skulle den gerne ændre sig, gør den ikke det skal du kontakte TDC for fejl søgning. ( lige en lille side bemærkning alt dette stå på følgende link http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5448_902 )
pkt 2 opsætning af det trådløse netværk
routeren er sat op og klar til brug dog uden kryptering dette kan vi kigge på i et evt nyt spm. det du skal gøre nu er sat sætte dine trådløse kort og installere drivere og konfigurations program. nu ved jeg ikke hvilke kort du har så det skal du lige skrive hvis jeg skal hjælpe dig med opsætning af dem.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
05. juli 2003 - 01:33 #40
her er et link til en user guide til linksys routeren http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/befw11s4ug.pdf
Avatar billede mr.fun Nybegynder
05. juli 2003 - 01:35 #41
Avatar billede tdi Juniormester
07. juli 2003 - 20:10 #42
Hep Hey, så befinder jeg mig ude i min have :-) Det virker bare som det skal :-) Tak til jer alle sammen, men det blev Mr. Fun der klokken lort fredag nat, kom med løsningen.
God sommer til alle
Avatar billede nmh Nybegynder
08. juli 2003 - 19:21 #43
Til Mr. Fun: Prøv at se på problemet på dette sted:
http://www.eksperten.dk/spm/374065
Du ved jo åbenbart en del om Linksysprodukterne.