Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
04. juli 2003 - 21:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrift venlig turnusplan.

Jeg har på jobbet, lavet en turnusplan i Excel. Det meste er som det skal være, det eneste jeg mangler er en måde at få udskrevet planen, en måned ad gangen.

Excel arket er lavet efter følgende opskrift.
6 rækker øverst der er frosset.
Dato felter fortløbende nedad.
Flettede felter for hver uge, og flettede felter for hver måned.

I udskriften vil jeg gerne have de 6 frosne rækker øverst, og den måned man ønsker udskrevet nedenunder.
Der skal også være mulighed for at udskrive flere måneder, med en måned på hver side.

Jeg har lavet 4 felter på arket hvor man kan indtaste hvilken periode man ønsker udskrevet. I felterne skal der være en spærring hvis der bliver indtastet andet end dato værdier. Evt. med en dialogboks der gør opmærksom på fejlindtastningen. Udskrivningen skal aktiveres med en commandbutton.

De 200 point er ikke fordi jeg tror at det er en vanskelig sag for en erfaren programmør, men fordi at jeg ikke selv kan programmere, og derfor ønsker hjælp til en fiks og færdig løsning.

Jeg kan sende Excel filen i en mail, hvis der er en der er interesseret i at påtage sig opgaven.

På forhånd tak.
Avatar billede mikker Nybegynder
04. juli 2003 - 22:13 #1
Smid det til groendahl@hemmelig.dk - Jeg skal gerne kigge på det, men lover ingenting :o)

- Mikker
Avatar billede kabbak Professor
04. juli 2003 - 22:30 #2
Du må også gerne sende den til mig kabbak@tiscali.dk
Avatar billede kabbak Professor
05. juli 2003 - 01:54 #3
Er sendt retur
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
05. juli 2003 - 02:44 #4
Kabbak kom først til møllen med en brugbar løsning. Endnu engang tak for hjælpen.

Kabbaks løsning er alt hvad jeg har brug for, så pointne går til ham.

Tak til Mikker for ulejligheden.
Avatar billede mikker Nybegynder
05. juli 2003 - 10:33 #5
Nå ja, undskyld jeg skulle have en smule nattesøvn :o)

Håber det blev løst tilfredsstillende.

- Mikker
Avatar billede kabbak Professor
05. juli 2003 - 15:02 #6
Mikker > jeg viser lige koden

Flettede celler med ugenummer opløses til normal, ellers kan måneden ikke adskilles.

Private Sub PrintUd_Click()
Dim R1 As Integer, K1 As Integer, R2 As Integer, K2 As Integer _
, M As Integer, Y As Integer

If Range("AK3") > Range("AK4") And Range("AM3") = Range("AM4") Then
    MsgBox " Startmåned er større end slutmåned" & Chr(13) & _
    " Tast venligst om"
  Range("AK3").Select
Exit Sub
End If

If Range("AM3") = "" Or Range("AM4") = "" Or Range("AK3") = "" Or Range("AK4") = "" Then
  MsgBox " Alle felter skal udfyldes " & Chr(13) & _
  " Tast venligst om"
  Range("AM3").Select
Exit Sub
End If

If Range("AK3") > Range("AK4") And Range("AM3") = Range("AM4") Then
    MsgBox " Startmåned er større end slutmåned" & Chr(13) & _
    " Tast venligst om"
  Range("AK3").Select
Exit Sub
End If
'************************  inddata godkendt ********************
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$A:$Z"

For c = 9 To 65000
Cells(c, 2).Select
ActiveWindow.SelectedSheets.HPageBreaks.Add Before:=ActiveCell
  If Cells(c, 2) = "" Then GoTo IkkeFlere
  M = Int(Month(Cells(c, 2)))
  Y = Int(Year(Cells(c, 2)))
If M = Range("Ak3") And Y = Range("AM3") Then
    R1 = c
    K1 = 1
End If
If M = Range("Ak4") And Y = Range("AM4") Then
    R2 = c
    K2 = 25
    GoTo IkkeFlere
End If
If M = 1 Or M = 3 Or M = 5 Or M = 7 Or M = 8 Or M = 10 Or M = 12 Then c = c + 30
If M = 4 Or M = 6 Or M = 6 Or M = 9 Or M = 11 Then c = c + 29
If Y Mod 4 = 0 And M = 2 Then c = c + 28
If Y Mod 4 <> 0 And M = 2 Then c = c + 27

Next c

'*************************** Udprintning **************************
IkkeFlere:

Range(Cells(R1, K1), Cells(R2, K2)).Select
With ActiveSheet.PageSetup
        .PrintTitleRows = "$1:$8"
  End With
    Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub
Avatar billede mikker Nybegynder
05. juli 2003 - 17:22 #7
Takker!

- Mikker