Avatar billede jon3 Nybegynder
04. juli 2003 - 15:03 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

en let lille html-ting?

På min hjemmeside har jeg lavet en webmail-login-side der logger ind på SquirrelMail via mit mailhotel hos b-one. "problemet" er blot at jeg på min side skal skrive mit login-name som "jon3@mydomain.dk". Det jeg godt kunne tænke mig, var at jeg blot behøvede at skrive "jon3" og så vidste siden at et hvert navn der blev skrevet i login feltet skulle slutte med "@mydomain.dk" uden at man kunne se det på login-siden. Hvordan laver jeg det? Her følger koden
<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Webmail</title>
</head>

<body bgcolor="black" text="#CCCCCC" link="#CCCCCC" vlink="black" alink="#CCCCCC">

<TABLE
style="MARGIN: auto; BACKGROUND-COLOR: black; border-collapse:collapse"
cellSpacing=0 cellPadding=0 width="9" bordercolor="black" border="0" bordercolordark="black" bordercolorlight="black" height="345">
  <TR bordercolor="black" bordercolordark="black" bordercolorlight="black">
    <th
    style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-BOTTOM: 15px; WIDTH: 490; TEXT-ALIGN: center" bordercolor="black" height="345" bordercolordark="black" bordercolorlight="black" bgcolor="black" nowrap>
            <p align="left">
            <span style="font-size:18pt;"><font face="Tahoma"><span style="font-weight: 400">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; my domain.dk webmail</span>&nbsp;</font></span></p>
      <DIV
      style="border:0px inset #cccccc; padding:5px; DISPLAY: block; OVERFLOW: auto; HEIGHT: 205; BACKGROUND-COLOR: black; TEXT-ALIGN: left; width:441">
      <FORM action=http://webmail1.b-one.nu/src/redirect.php method=post
      target=_new>
      <div align="center">
        <center>
      <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0 bgcolor="#000000" style="border-collapse: collapse" width="360" height="113">
        <TBODY>
        <TR>
          <TD width="102" height="25">
                                        <p align="left"><font face="Tahoma">Brugernavn:</font></TD>
          <TD height=25 width="258">
          <INPUT style="WIDTH: 150px" tabIndex=3
            name=login_username size="20"></TD></TR>
        <TR>
          <TD width="102" height="25">
                                        <p align="right"><font face="Tahoma">Adgangskode:</font></TD>
          <TD height=25 bgcolor="#000000" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000" width="258">
          <INPUT style="WIDTH: 150px" tabIndex=4 type=password
            name=secretkey size="20"></TD></TR>
        <TR>
          <TD align=middle colSpan=2 height=63 bordercolordark="#000000" bordercolorlight="#000000" bgcolor="#000000" width="314">

                                        <p align="center"><INPUT class=button type=submit value="Log ind" name=button style="font-family: Tahoma"></TD></TR></TBODY></TABLE>
        </center>
      </div>
      </FORM>
      <p></p>
</DIV></th>
</TR>
  </TABLE>

</body>

</html>
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. juli 2003 - 15:08 #1
der hvor du sender værdien for brugernavnet videre, skal du jo bare have en standard værdi der hedder @mydomain.dk der bliver tilføjet hvis indtastningen er jon3, men det skal du sikkert finde i en af squirrelmail filerne, og har du tilgang til dem?
Avatar billede viciodk Praktikant
04. juli 2003 - 15:10 #2
Du kan naturligvis lave det sådan her, men jeg ved ikke om det er hvad du ønsker:

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Webmail</title>
</head>

<body bgcolor="black" text="#CCCCCC" link="#CCCCCC" vlink="black" alink="#CCCCCC">

<TABLE
style="MARGIN: auto; BACKGROUND-COLOR: black; border-collapse:collapse"
cellSpacing=0 cellPadding=0 width="9" bordercolor="black" border="0" bordercolordark="black" bordercolorlight="black" height="345">
  <TR bordercolor="black" bordercolordark="black" bordercolorlight="black">
    <th
    style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-BOTTOM: 15px; WIDTH: 490; TEXT-ALIGN: center" bordercolor="black" height="345" bordercolordark="black" bordercolorlight="black" bgcolor="black" nowrap>
            <p align="left">
            <span style="font-size:18pt;"><font face="Tahoma"><span style="font-weight: 400">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; my domain.dk webmail</span>&nbsp;</font></span></p>
      <DIV
      style="border:0px inset #cccccc; padding:5px; DISPLAY: block; OVERFLOW: auto; HEIGHT: 205; BACKGROUND-COLOR: black; TEXT-ALIGN: left; width:441">
      <FORM action=http://webmail1.b-one.nu/src/redirect.php method=post
      target=_new>
      <div align="center">
        <center>
      <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0 bgcolor="#000000" style="border-collapse: collapse" width="360" height="113">
        <TBODY>
        <TR>
          <TD width="102" height="25">
                                        <p align="left"><font face="Tahoma">Brugernavn:</font></TD>
          <TD height=25 width="258">
          <INPUT style="WIDTH: 150px" tabIndex=3
            name=login_username size="20" value="@mydomain.dk"></TD></TR>
        <TR>
          <TD width="102" height="25">
                                        <p align="right"><font face="Tahoma">Adgangskode:</font></TD>
          <TD height=25 bgcolor="#000000" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000" width="258">
          <INPUT style="WIDTH: 150px" tabIndex=4 type=password
            name=secretkey size="20"></TD></TR>
        <TR>
          <TD align=middle colSpan=2 height=63 bordercolordark="#000000" bordercolorlight="#000000" bgcolor="#000000" width="314">

                                        <p align="center"><INPUT class=button type=submit value="Log ind" name=button style="font-family: Tahoma"></TD></TR></TBODY></TABLE>
        </center>
      </div>
      </FORM>
      <p></p>
</DIV></th>
</TR>
  </TABLE>

</body>

</html>

Hvis der KUN skal stå jon3 i feltet når du vil logge ind, så skal du til at rode med nogle af PHP-filerne.
Avatar billede c Nybegynder
04. juli 2003 - 15:15 #3
du bliver nok nød til at sende posten omkring en ASP eller PHP sidesom tilføjer @mydomain.dk til posten.

Ellers kan du prøve at disable enterknappen, og så erstatte submit men den buttom som kører et javascript lign:
funktion send(){
    document.form.brugernavn.value = document.form.brugernavn.value + '@mydomain.dk'
    document.form.submit()
};

jeg er ikke helt sikker på at dette javascript virker... men det er noget i den stil.

mvh
Christian
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 16:50 #4
du kan da også lave en onSubmit på submit knappen som sætter @mydomain.dk tildet der står i felter! så kan du stadig bruge enter-knappen!!
Avatar billede roenving Novice
04. juli 2003 - 16:57 #5
onsubmit laves ikke på submit-knappen med på form-tagget:

Så, som opfølgning på elskermads:

<FORM action=http://webmail1.b-one.nu/src/redirect.php method=post target=_blank onsubmit="if(this.login_username.value.indexOf('@')==-1)this.login_username.value+='@mydomain.dk';">
Avatar billede c Nybegynder
04. juli 2003 - 17:33 #6
roenving > Tka... det var lige det jeg ikke selv kunne fitte ud af...
Avatar billede jon3 Nybegynder
05. juli 2003 - 01:11 #7
roenving: det virker sgu - respekt!
må jeg ikke give dig nogle points?
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2003 - 01:20 #8
Ja, men glem nu ikke de andre, de leverede jo grundføden (*gg* elskermad '-))
Avatar billede thuffe Nybegynder
05. juli 2003 - 01:23 #9
du kunne også brokke dig vildt og inderligt til b-one.... og sige at de skulle sætte deres mailserver ordentligt op ;D
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2003 - 13:26 #10
-- takker for points ;~}
Avatar billede c Nybegynder
05. juli 2003 - 14:10 #11
tuffe > du skal bare lige huske at b-one.dk bliver nød til at gøre det på den måde, da de jo har flere domæner der bruger det sammen mail system...

ellers så skulle jon3 skrive sit eget PHP script til at tjekke det med.... men tak for pointsne...

//Christian