Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 14:31 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Apache logfil på 600mb.

Hej,
Jeg kører Apache webserver og det er ok, men med tiden har jeg fået en logfil på ca. 600mb. kan jeg ikke slette den eller flytte den da jeg ikke har meget plads at gøre med.

Mvh.
Henrik
Avatar billede ahv Nybegynder
04. juli 2003 - 14:32 #1
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 14:33 #2
Du kan sagtens slette den.
som root kan du bare skrive echo '' > log/access.log
Hvor længe har din server kørt? Det lyder godt nok meget stort.
Avatar billede ahv Nybegynder
04. juli 2003 - 14:33 #3
Du må ikke oprette det samme spm. 2 gange inden for en uge, derfor bedes du lukke dette, og læse de svar du allerede har fået i det andet spm.
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:16 #4
Den har kørt rimelig længe, men kan du ikke lige pensle det ud hvordan jeg gør.

Henrik
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 15:21 #5
Jo, jeg går udfra at du er i linux.

gå ind i Apache/logs  (går jeg udfra at du kan)
skriv: echo > access_log

Den kommando sletter indholdet af filen, men ikke filen selv.
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:22 #6
Ok, jeg prøver
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 15:22 #7
200 points? *svimler*
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 15:25 #8
Du hører mig heller ikke klage :-)
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:25 #9
Under Apache/logs er der 3 muligheder: access.log - error.log - httpd.pid
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 15:27 #10
jeg mener bare, at 200 points er ALT for højt sat på et spm. som dette, dette spm. burde MAX være 40 points værd, du burde aflevere nogle tilbage til tjatten, for ikke at få exp.dk's point system til at gå helt agurk
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 15:27 #11
hvilken af filerne er det der fylder meget? (du skal ikke pille ved httpd.pid)

du kan skrive

echo > access.log
echo > error.log

for at slette indholdet af de to filer (access.log og error.log) og det skulle være det
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:28 #12
det er access.log der fylder så meget
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 15:29 #13
ok, så er det nok bare at slette den.
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:31 #14
Jeg har åbnet notesblok, er det den vej jeg skal for at skrive det du siger?, som du kan se er jeg ikke ferm til det her, :o(.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 15:36 #15
tjatten -> bruger du linux eller windows eller hvilket system kører du på?

linux:
log ind som root
# echo > access.log
# echo > error.log

færdig

windows:
stop apache -> [højre klik på access.log] vælg slet -> [højre klik på error.log] -> slet -> start apache
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 15:37 #16
vil du slette filerne og ikke bare tømme dem på linux:

#rm accss.log
#rm error.log
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:37 #17
Jeg bruger WinXP
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:38 #18
Ok, jeg stopper Apache,
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:41 #19
Så lykkes det, :o), mange tak for hjælpen. 200 points til dig.

Henrik
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:42 #20
Laver den igen nogle nye logs eller hvad.

Henrik
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 15:43 #21
det er da lige det den gør :-)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 15:44 #22
Det gør den automatisk.

DVS. du gi'r opperen 200 points, for et svar, du ikke kan bruge, samtidig med at 200 points er ALT for mange til dette spm.

Mon ikke der skulle nogle points tilbage til tjatten her?

tjatten -> husk at lukke det andet spm. ref. i første indlæg
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 15:47 #23
Hvad mener du med at han ikke kunne bruge mit svar?
Jeg kan da godt give tjatten nogle point men jeg kan sgu ikke se at jeg ikke har svaret ham på det han spurgte om?
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:47 #24
Jeg vil gerne lukke det andet spørgsmål, men kan ikke finde det, :o(.
og jeg syntes at det er ok med de 200 points, for det var en stor hjælp for mig, da jeg er nybegynder i det her.

Henrik
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:49 #25
Hej opperen, du har givet mig de svar jeg havde brug for, så de 200 point er velfortjent. tak for hjælpen-

Henrik
Avatar billede opperen Nybegynder
04. juli 2003 - 15:50 #26
Det var så lidt. Tak for pointene. God weekend :-)

/Klaus
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:52 #27
God weekend til dig også, :o)

Henrik
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 15:53 #28
tjatten -> det andet spm. lukker du ved at lægge et svar, og accepterer det

opperen -> kay, min fejl, troede at echo KUN var en linuxkommando ;o), men kan se, at den også kan bruges på win? dog ikke lige så yndefuldt som på linux :-D