Avatar billede pixit Nybegynder
04. juli 2003 - 11:00 Der er 9 kommentarer

Enkelt linjeskift (blød return)

Jeg arbejder i flash MX. Jeg henter tekst ind fra en asp-side, som igen henter fra access database. Det virker fint, men de steder hvor der er linjeskift, ser det ud som om den ligger to linjeskift ind. et eks:
Sådan her skriver

den det ud
Sådan her skal
den skrive det ud

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kop Nybegynder
04. juli 2003 - 11:22 #1
du skal holde tasten pil op nede når du sætter det ind (altså den piletast overcentral til venstre på keybor
Avatar billede prebstar Nybegynder
04. juli 2003 - 11:53 #2
shift+return = enkelt linieskift
Avatar billede pixit Nybegynder
04. juli 2003 - 11:56 #3
Jeg ved godt hvordan man laver blød return, men det er ikke det der er problemet. Problemet er at de steder hvor der er blød return eller <br>, der er det som om den sætter en ekstra linje ind når den udskriver det i flash
Avatar billede pixit Nybegynder
04. juli 2003 - 12:04 #4
Der hvor der er sammenhængende tekst alså hvor der ikke bevidst er valgt lineskift fra min side .Men der hvor jeg selv har valgt den bliver der dobbelt linieafstand. Jeg har en line space på 4, men stadig skulle det kunne lade sig gøre... forstår i hvad jeg mener nu?
Avatar billede kop Nybegynder
04. juli 2003 - 12:13 #5
hvad med noesblok kan du ikke kopierer ind der og slette de tomme linier
Avatar billede thulstrup Nybegynder
04. juli 2003 - 12:27 #6
Nu ved jeg ikke noget om ASP og Access, men i PHP og MySQL er det sådan at koden for enter er \n\r som af Flash bliver fortolket som <br><br> derfor plejer jeg i PHP at fjerne \r :

$indhold = ereg_replace("\r", "", $indhold);

Jeg vil tror at det er det samme problem du har, så du skal bare lave en replace i ASP
Avatar billede thulstrup Nybegynder
04. juli 2003 - 12:49 #7
Det må næsten være sådan her i ASP:

indhold = Replace(indhold, "\r", "")
Avatar billede thulstrup Nybegynder
02. august 2003 - 13:14 #8
Kunne det bruges?
Avatar billede pixit Nybegynder
04. august 2003 - 08:05 #9
har fundet ud af det