Avatar billede slowhand15 Nybegynder
03. juli 2003 - 23:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En breadcrumb

Jeg står og mangler en breadcrumb til to af mine sider: www.tewo.dk og www.newdawn.dk
Problemet er bare at de begge er opbygget med hente de forskellige sider ind i index ved at sætte en GET variabel som hedder page.
Hvordan kan jeg alligevel lave en breadcrumb? Som også virker når min url hedder fx www.newdawn.dk/index.php?page=forum&forum=off_topic
Altså så den også skelner mellem forskellige forumer.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 00:55 #1
Du må nok give lidt mere info om hvordan din side er bygget op....
Selv bruger jeg: http://www.reginscorner.dk/index.php/Scripts?Du+er+her !

Se f.eks.
http://www.reginscorner.dk
http://www.agentphp.dk
http://www.stattt.dk

Nu er jeg selv meget struktureret med mine sider så det bliver hurtigt løst med nogle enkelte kald.

STATTT er umiddelbart nok den af siderne som minder mest om dine sider!

Her sættes breadcrumben ud fra følgende princip:
//Sæt link til forside
switch($page)//LEVEL 1
{
    case Y:
    case X:
    //Sæt link til X
    switch(Y)
    {
        case Y:
        //Sæt link til Y
        break;
        case X:
        //Kald X
        break;
    }
    break;
    default:
    //Kald forside
    break;
}

Følgende stier vil blive så blive lavet:
Til forsiden:
Forside

Til X:
Forside >> X

Til Y:
Forside >> X >> Y

Håber du kan finde meningen i det hele og se pointen!?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 00:56 #2
switch(Y) skulle være switch($page)
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
04. juli 2003 - 09:52 #3
Jeg tror jeg forstår hvad du mener, men jeg prøver det lige igennem engang i dag og ser om jeg kan finde ud af det
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
07. juli 2003 - 11:33 #4
Hmm, har lidt svært ved at få det til at virke, hvad mener du med at kalde X og hvorfor skal jeg gøre det?
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
07. juli 2003 - 11:47 #5
Det her kommer vel til at kræve en del kodning, men hvis jeg nu en anden gang vil strukture min side bedre så ting som det her ville blive nemmere, hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 12:50 #6
Med "kald X" menes at kalde funktionen der viser x, f.eks. et forummet!

Ja det kræver en del kodning!
I princippet kommer det an på hvor stor en side og hvor meget det betyder for dig!
Men du kan eventuelt strukturere din side en i en træstruktur kig f.eks. på
http://www.reginscorner.dk/index.php/Scripts?Tr%E6struktur .
Ved den kan du let bruge funktionen climb og så er din breadcrumb fixet!