Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 21:10 Der er 49 kommentarer og
2 løsninger

Computer Crash

Nogen gange crasher min computer fuldkommen, den spiller den samme elektroniske lyd på under et sekund om og om igen, og alt grafik stopper.
Jeg har prøvet med et andet grafikkort, det hjælper ikke, og jeg har scannet for virus med den nyeste virusscan.
Jeg satte to nye blokke ram i, det hjalp i cirka en dag, så begyndte den på det igen.
Min CPU kommer ikke over max 55C når jeg spiller, og det er der det forekommer flest gange.
Hvad kan det være, og hvordan fikser jeg det?
Avatar billede TheJoker Juniormester
03. juli 2003 - 21:12 #1
System???
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 21:14 #2
AMD athlon XP 2100+
512 SDram
mobo: ECS K7S5A Socket A
Daytona GeForce 3 TI200 128MB DDR
1x20GB HD
1x120GB HD
Windows XP pro.
Avatar billede boris Mester
03. juli 2003 - 21:21 #3
Pil al det hardware ud, som du kan undvære. Lydkort, netkort osv.
Hvis det hjælper, så sæt een ting i ad gangen, indtil fejlen vender tilbage.

Prøv at ændre placeringen af CD/DVD drev.
Prøv at pille den sekundære HD fra.

Opdater grafikkortet med nyeste driver.

Tjek for dårlige ledningsforbindelser.
Avatar billede boris Mester
03. juli 2003 - 21:22 #4
Hvis alt andet slår fejl, så opgrader computeren til Windows 2000.
Avatar billede boris Mester
03. juli 2003 - 21:22 #5
Ja, jeg mener opgrader.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juli 2003 - 21:59 #6
det lyder for mig som om der er nogle bad sectors på din harddisk
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 22:13 #7
Jeg har kørt adskillige discscans og der var intet ivejen.
Avatar billede jpj3 Nybegynder
03. juli 2003 - 22:16 #8
Det kan være dit grafik kort der bliver for vamt.
Grafikken stopper (sort skærm) og lyden fortsætter.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 22:16 #9
lidt overdrevet at starte med at pille alt ud, synes jeg.
her kan du evt.se hvad de beep betyder.
http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/html/9449.html

Jeg ville starte med at checke rammene. Derefter harddisk, blæser, evt rense, se og hører hvad der går ned.

Det lyder måske lidt langt ude, men prøv at scanne for spyware.
Mange har problemer med det, da det tag cpu resorcer, og kan derfor crashe hvis du evt. spille store spil el andet krævende. "N-case" er slem...

Og hvis du ikke har delt det store drev op, er det osse en god ide.

Bios update er osse en go´ide, hvis der lige skulle være en der løste dit problem.o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 22:25 #10
der var feks. en ...
citat:

Model Name  : K7S5A
PCB Version : 1.1
File Version: 01/11/09
File Name  : k7s5a011109.exe
Release Note: 1. Fixed CMOS failed when awoke from RTC alarm in DOS mode
2. Fixed the standby selection of start menu becomes to be inactive action after installing Windows XP
3. Fixed system hung up when one DDR inserted into DIMM2 and CPU/SDRAM selected 100/133

All trademarks are properties of their respective holders.

og en anden det kommer jo an på hvor ny din cpu er.
el. hvornår du sidst opdaterede.
Model Name  : K7S5A
PCB Version : 1.1
File Version: 02/02/06
File Name  : k7s5a020206.exe
Release Note: 1. Support AMD New CPU

All trademarks are properties of their respective holders.
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 22:34 #11
jpj3>> men jeg har jo prøvet med et andet.
Desuden er der en 8cm blæser der blæser direkte på.
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 22:35 #12
bartfreak>> Jeg prøvede med spyware chek før jeg skrev, den har ikke gjort det siden, hvis den stopper skal du nok få de point, fordi du har arbejdet så meget for det :)
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 22:41 #13
Men, hey, bliv ved med forslag, der er nok point til jer alle :>
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 22:42 #14
tak skal du ha´..
men check lige i tilføj fjern programmer om du har N-case.
Fordi den kopiere sig selv, og det er speciel fil du skal ha´slettet.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 22:43 #15
Check osse "msconfig" for nogle af de her sataner :O).
Eller bare ryd dem du ikke bruger
http://www.spywareinfo.org/startup_pages/startup_full.htm#R
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:13 #16
Altså gather er umulig at komme af med, hvertfald for mig.
Er overbevist om at den sender alle mine passwords og users til en eller anden database på deres server, lede satan :>
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:14 #17
*gater :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 23:17 #18
19" Samsung SyncMaster 957P

H028-023-0009

  Pris: 1 541,00 kr.

de har den i computer centrum
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 23:17 #19
hov.½½½½½½½½½
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 23:19 #20
sejt nok..men check osse din ..msconfig..
og slet dinne "temporary internet fi..cookies..temp..
Så er du næsten sikker,,O)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:22 #21
Tynsk>>Mener du Gator?
http://www.doxdesk.com/parasite/Gator.html
Desuden bør du nok lige hente Spybot, og køre en scanning.*S*
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download - Renser for Spyware
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juli 2003 - 23:25 #22
så er fromsej på ..O)
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:26 #23
fromsej>> det er den jeg har scanned med.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:28 #24
OK, og Gator er ikke væk.
Prøv lige onlinescanneren her:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Den øverste.
Hvis den ikke tager den, kører vi det tunge skyts i stilling.*S*
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:41 #25
Nu har jeg kørt den, så kan den lille alligator lære det!
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:41 #26
Bartfreak>>N-Case removal her:
http://www.doxdesk.com/parasite/nCase.html
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:43 #27
Tynsk>>Fik du has på den?
Jeg glemte at skrive at du skal huske at slå systemgendannelse fra inden du scanner.
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle - slå systemgendannelse fra
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:45 #28
Den fandt den ikke, så mine utallige forsøg på at slette alle filer som der relaterede til den, har åbenbart lykkedes, thumbs up!
Nu må vi lige se om den crasher igen de kommende dage, må nok lade være med at spille helt, og slappe lidt af med hvad jeg sætter den til :)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:50 #29
Det finder vi ud af.
Hent Hijackthis her:
http://www.lurkhere.com/~nicefiles/
Kør programmet, og læg logfilen herind, så går vi den igennem for dig.
Jeg får nok ikke kigget på den før Lørdag, men det kan være der dukker andre op der kan gennemgå den for dig.*S*
Du kan samtidig kopiere logfilen herind, hvor de virkelig skrappe drenge/piger sidder.*S*
http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:51 #30
Ah, men jeg har kørt den, og debugget alt!
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:51 #31
Hvis det er den der "spybot" du mener....
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:52 #32
OK, det vidste jeg ikke.*S*
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:52 #33
ahh, hijackhits, jeg må lære at læse :<
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:53 #34
Nej, det er HiJackThis, og der skal du være 110% sikker inden du lader den fixe noget som helst.
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:53 #35
Logfile of HijackThis v1.95.0
Scan saved at 23:53:05, on 03-07-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
D:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE
C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
D:\PROGRA~1\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\Program Files\G6 FTP Server\G6FTPSrv.exe
D:\Programmer\Trillian\trillian.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
D:\PROGRA~1\PERSON~1\MpfAgent.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
D:\PROGRA~1\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
D:\Programmer\HLSW\hlsw_1_0_0-beta3.exe
D:\Programmer\mIRC\mirc.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Programmer\EditPlus 2\editplus.exe
D:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\inX\Local Settings\Temp\Temporary Directory 1 for hijackthis195[1].zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINDOWS\System32\blank.htm
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MBM 5] "D:\Programmer\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] D:\PROGRA~1\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - Startup: G6FTPSrv.lnk = C:\Program Files\G6 FTP Server\G6FTPSrv.exe
O4 - Startup: Shortcut to mirc.exe.lnk = D:\Programmer\mIRC\mirc.exe
O4 - Startup: Trillian.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {0713E8D2-850A-101B-AFC0-4210102A8DA7} (Microsoft ProgressBar Control, version 5.0 (SP2)) - http://bin.mcafee.com/molbin/Shared/ComCtl32/6,0,80,22/ComCtl32.cab
O16 - DPF: {0C568603-D79D-11D2-87A7-00C04FF158BB} (BrowseFolderPopup Class) - http://download.mcafee.com/molbin/Shared/MGBrwFld.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://bin.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,55/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37799.0813078704
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

// Slå dig løs mester :)
Skal nok give dig point nu.
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:54 #36
Eller, kan jeg ikke give både dig og bart point?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 23:55 #37
Jo selvfølgelig kan du det, det kunne være at Bartfreak fik lyst til at gennemgå logfilen også.*S*
Avatar billede tynsk Nybegynder
03. juli 2003 - 23:59 #38
Så blev det delt.
fromsej: 150
bart: 50
Håber det er fair :)
Ville godt give jer begge 200, men der er jo maximum på :<
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 00:05 #39
Den logfil ser fin ud ved en hurtig gennemgang, jeg skal nok tjekke op på den på Lørdag.*S*
Smid lige et indlæg på Lørdag formiddag, så jeg husker det.*S*
Tak for points.*S*
Avatar billede tynsk Nybegynder
04. juli 2003 - 00:11 #40
np, skal jeg nok :)
Og tak for din ros af min logfil ;P
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 00:11 #41
takker ..
men jeg vidste det ville ende sådan..fromsej..O)
Har selv haft den ..tit..og synes at de er lidt nemme..som sagt var n-case, slem at få bugt med for mig..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 00:20 #42
..hvad med den her..MpfTray.exe

http://www.f-secure.com/v-descs/bugbear_b.shtml
Avatar billede tynsk Nybegynder
04. juli 2003 - 01:25 #43
ok, nu har min com gjort det IGEN, dvs det har nok ikke noget med shareware at gør, jeg skal nok give nogle point til den der ellers kan finde en mulighed!
Altså, den gjorde det mens jeg spillede CS, men det sker også i Quake3, så det må på en eller anden måde have noget at gøre med når den skal yde meget.
Men den har også gjort det i Windows, dog ikke så ofte....
Den gjorde det engang imellem for lang tid siden, men nu er det nærmere blevet reglen end udtagelsen!
Avatar billede tynsk Nybegynder
04. juli 2003 - 01:29 #44
Eller spyware mente jeg :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 09:28 #45
hmm..trist..
Kan det ha´noget med Mcafee at gøre..??
har læst et par test og de siger at der var lidt problemer, en løsning var at sætte det til "high performance"
http://www.hardwareanalysis.com/content/daily_column/article/1354.7/
http://www4.tomshardware.com/motherboard/20010924/sis735-04.html

men det er måske bedre at oprette nyt spm..?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 11:01 #46
Mpftray kan jeg ikke finde noget kedeligt om.*S*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 11:34 #47
nææ..men mener at den evt. bruger resourcer på cpuén..derfor langsom grafik.
Man kan vel slå den fra manuelt..og prøve.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 11:42 #48
Man kan sætte den i "karantæne" i Hijackthis.
Avatar billede tynsk Nybegynder
04. juli 2003 - 17:44 #49
Jeg prøvede at pille den ene ram-blok ud(Som jeg ved ikke er defekt), men det fungere tilsyneladende nu.
Jeg ringede så ind til shg.dk, og den flinke jyske mand sagde til mig at jeg skulle opdatere min BIOS, det vil jeg så gøre, såsnart at jeg kan få mit diskettedrev til at virke(hvilket jeg også minstænker mit bundkort for at fucke med) ;P
Så medmindre at jeg kan magte det selv, slynger jeg 200point ud på eksperten igen(Så hold øje!), men tak for hjælpen! :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 17:53 #50
any time..
Check strømstikket på dit a-drev,de har det med at falde ud.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 22:12 #51
Tynsk>>Hvis du skal opdatere BIOS, vender du bare tilbage hertil, så klarer vi også det.