Avatar billede guro.not Nybegynder
07. december 2000 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HASTER!! Checke om en db er tilgængelig...

Hejsa..

Jeg har en db som engang i mellem bliver opdateret via ftp. Når db\'en bliver det kan jeg ikke bruge den og vil gerne sende brugerene vidre til en anden side.

min connection ser sådan ud:
Men der er også noget andet galt.
conn_A fejler men virker fint..
Art_STR indeholder :
application(\"Art_STR\") = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\\database.mdb;\"

------------------------------------------
sub rsA_open
    On Error Resume Next
    set conn_A = Server.Createobject(\"ADODB.connection\")
    conn_A.open application(\"Art_STR\")

    if conn_A.Errors(0).number = 0 then
    conn_A.Errors.clear
    End If
    If conn_A.Errors.Count > 0  Then
        conn_A.close
        Set conn_A = Nothing
        Response.Redirect(\"../opd.asp\")
    End IF

    set rsA = server.createobject(\"adodb.recordset\")
    end sub
------------------------------------------

HELP ME PLEASE!!!!!!

Henrik
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. december 2000 - 17:44 #1
Det er fordi, at databasen, da bliver brugt af en anden instans, og altså ikke kan bruges af webserveren / Database driveren. Og har intet med dit asp at gøre.. Ved dog ikke om man kan undgå dette ved at bruge, en dns connection type.. :o)
Avatar billede nlunn Nybegynder
07. december 2000 - 20:52 #2
Det er rigtigt, det dalbjerg siger.... Og dette løser ikke dit problem men minimerer det.

Det er ikke en god ide, at lade folk uploade direkte oven i den nuværende db. Derfor vil jeg foreslå at du uploader til et andet bibliotek, når det så er gjort klikker man på en knap på en eller anden ASP side, som får serveren til at flytte filen oven i den der skal opdateres. Det er en så kort operation, at du formodenligt ikke behøver at bekymre dig om den mere.
Avatar billede flemming Nybegynder
07. december 2000 - 21:32 #3
Da du alligevel gemmer connectstengen i en applikations variabel akn du ligeså godt uploade din database til et nyt filnavn eller folder og når du er færdig med upload så uploader du en ny global.asa hvor den nye sti til databasen står:

global.asa:

Sub Application_OnStart
  DIM strVersion

  strVersion = \"2v0\"
  application(\"Art_STR\") = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\\\" &strVersion &\"\\database.mdb;\"
End Sub

Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. december 2000 - 21:43 #4
Har du prøve at undlade den clear du lave lige inden du spørger efter count? Hvorfor vil du have den?
Avatar billede guro.not Nybegynder
07. december 2000 - 22:12 #5
Hej igen..

Jeg tror ikke at jeg har forklaret mig godt nok..
Så jeg prøver igen..

Selv om at jeg ikke uploader en ny db via ftp så fejler min connection aligevel med:
sub rsA_open
  set conn_A = Server.Createobject(\"ADODB.connection\")
  conn_A.open application(\"Art_STR\")

  set rsA = server.createobject(\"adodb.recordset\")
end sub

Jeg søgte om hjælp på et andet site og fandt en måde hvor på at jeg kunne komme uden om problemet på. Og det var ved at bruge:
if conn_A.Errors(0).number = 0 then
  conn_A.Errors.clear
End If

Men så har jeg ingen mulighed for at sende brugeren vidre til en anden side..

Vil det hjælpe at oprette et ODBC link??
Dette er ret træls da det er ved teledanmark at sitet ligger, og de vil have penge for at oprette dem..

Og muligheden med at uploade db\'en med et andet fil navn og så kalde en asp side, vil være ret træls.. Det en en pc analfabet som skal uploade db\'en via ftp..

Men hvis hun nu kan huske at gøre det så må en mulig løsning vel være at:

1) hun uploader en ny version, som heder nydatabase.mdb

2) kalder nydb.asp

2,1) som så retter application(\"Art_STR\")...DBQ=d:\\\" &strVersion &\"\\database.mdb;\" til application(\"Art_STR\")...DBQ=d:\\\" &strVersion &\"\\nydatabase.mdb

2,2) overskriver database.mdb med nydatabase.mdb

2,3) retter application(\"Art_STR\")...DBQ=d:\\\" &strVersion &\"\\nydatabase.mdb;\" til application(\"Art_STR\")...DBQ=d:\\\" &strVersion &\"\\database.mdb

på den måde vil en bruger vel ikke se en fejl? eller hvad??

Hvis det er måden får jeg et andet problem..
Det kan jeg vist ikke selv lave..
og jeg har ikke ret mange point\'s at give ud af..

Henrik
Avatar billede guro.not Nybegynder
09. december 2000 - 19:58 #6
Syntes ikke rigtigt at der er nogle af jeres svar som kan bruges eller gå for et egentligt svar...