Avatar billede -bomann- Nybegynder
03. juli 2003 - 11:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Database tilgang i eMbedded Visual Basic

Hejsa,

Jeg har installeret eMbedded Visual Basic 3.0 og lavet mit første VB program (Hello World:) Da dette er mine kundskaber indtil videre, vil jeg gerne have lidt hjælp til at koble en database (MSSQL eller??) til applikationen samt evt. information om hvordan man overfører data fra databasen mellem PDA'en og en PC (altså fra applikationen).

/Bomann
Avatar billede Cars10 Praktikant
03. juli 2003 - 11:46 #1
Kan man overhovedet programmere til databaser på PDA'en?
Du skal vidst se på noget med ActiveSync når du skal overføre data. Det bruges til at synkronisere data, men også når du skal overføre data til/fra PDA'en Kan desværre ikke hjælpe dig videre
Avatar billede Cars10 Praktikant
03. juli 2003 - 11:49 #2
Rettelse: Det bruges til at synkronisere data (Normal synkronisation ikke gennem program), men også når du skal overføre data til/fra PDA'en fra programmer
Avatar billede -bomann- Nybegynder
03. juli 2003 - 11:54 #3
odegaard: kan du kort beskrive fordelene ved VB.NET 2003. Er dataoverførsel mm. nemmere eller hvorfor fortrækkes den? Jeg skal gerne finde det bedste miljø til følgende app: sende data fra pc til pda, gemme data på pda, opsamle data på pda, sende data fra pda til pc!!!
Avatar billede disco_keld Nybegynder
03. juli 2003 - 11:54 #4
det er dumt at begynde på MS udviklings teknologier, hvis ikke det lugter bare lidt af .NET

.NET er det mest geniale der er sket.

skynd dig at afinstaller det eMbedded program der og få fat på VS.NET 2003!

Så er du kommet et langt stykke af vejen....

Tro mig, du vil takke mig en dag! :-)
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 12:03 #5
95% af fordelen er at du arbejder objektorienteret! Dette er simpelthen for fedt når man lige får det gennemskuet. Glem alt om VB6/eVB3 slamkode.

Og så er det latterligt nemt (nogle ville måske ligefrem sige for nemt) at udnytte webservices, hente data fra nettet osv.

Disco_keld har helt klart fat i noget af det rigtige. Han glemmer bare lige at det ikke er alle der lige har 10kilo til at fyre af på VS.NET.

Jeg vil sige det sådan: Hvis du ikke skal kommunikere med servere over internettet, og hvis dit program skal være et lille bitte et der ikke skal kunne så meget, ikke stiller de store krav til stabilitet og hastighed, og ikke skal kunne udføre flere processor samtidigt (multithreading), så brug eVB.

Men vil du alt dette, og vil du udnytte de kæmpe mængder af dokumention der allerede findes på nettet (for det meste kan du blot bruge almindelige .NET eksempler), og ikke mindste udnytte et moderne udviklingssprog, så er .NET vejen frem. eVB er dødt. Der kommer ikke nye versioner eller opdateringer til dette.
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 12:04 #6
Mht. dataopsamling, så har jeg benyttet webservices til dette. Dvs. jeg kan uploade og downloade data via en webservice, men det kræver at du kan være online med din PDA fx. via GPRS. Min projektbeskrivelse af netop dette, finder du her: http://www.iter.dk/projects/LBS/
Avatar billede -bomann- Nybegynder
18. september 2003 - 08:41 #7
Ups, wrong botton - smid et tomt svar (odegaard), så kvitterer jeg med pointene...
Avatar billede odegaard Nybegynder
18. september 2003 - 09:51 #8
Kom du i gang med .NET ?
Avatar billede -bomann- Nybegynder
18. september 2003 - 09:54 #9
Ja, var hos CASIO i Hamborg og få en lille introduktion i WinCE/VS.NET med udgangspunkt i deres DT-X10 håndterminal. VS.NET kan helt klart anbefales :)