Avatar billede esquimal Nybegynder
02. juli 2003 - 23:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sum, join af tabeller

Hejsa

Jeg roder lidt med en select hvor jeg skal summere nogle rækker. Hvis nu jeg ønsker at præsentere disse tal med nogle data fra en anden tabel, kan det så lade sig gøre uden at jeg først laver en select hvor jeg finder data der skal præsenteres og ud fra disses id laver opsummeringen?

Hvis jeg bare joiner persondata tabellen får jeg en fejl:
(ERROR: Attribute ip_address.ip_a must be GROUPed or used in an aggregate function )

Mit SQL ser således ud:

select sum(bw_a_bytes_in) as bytes_in, sum(bw_a_bytes_out) as bytes_out, ip_a from bw_accounting, ip_address where bw_a_ip_a_id = ip_a_id and bw_a_ip_a_id = '251' and bw_a_date >= to_date('02-07-2003', 'DD-MM-YYYY') and bw_a_date <= to_date('02-07-2003', 'DD-MM-YYYY') and bw_a_hour >= '0' and bw_a_hour <= '23' and bw_a_port_no = '80'

What to do??
Avatar billede hossein Nybegynder
02. juli 2003 - 23:12 #1
skal du ikke bruge GROUP BY ip_a til sidst?
Avatar billede esquimal Nybegynder
02. juli 2003 - 23:13 #2
Ahhhh...det kan da godt være, har ikke leget så meget med group by. Men hvad så hvis man har flere felter så skal man bare group by på dem alle eller hvad?
Avatar billede hossein Nybegynder
02. juli 2003 - 23:17 #3
Ja tak!
Avatar billede esquimal Nybegynder
02. juli 2003 - 23:19 #4
Godt så.... :O)
Det virkede sgu, smid et svar for nogle points
Avatar billede hossein Nybegynder
02. juli 2003 - 23:21 #5
OK, fint!
Avatar billede hossein Nybegynder
02. juli 2003 - 23:21 #6
Nej, det gik hurtig!
Avatar billede esquimal Nybegynder
02. juli 2003 - 23:33 #7
Hmmm...der var jeg vidst lige hurtig nok. Jeg kan ikke rigtig få den til at skrive de felter ud som jeg har kørt group by på?
Avatar billede esquimal Nybegynder
02. juli 2003 - 23:34 #8
Ikke noget alligevel ;0)
Mindre brainfart fra min side