Avatar billede ds-zim Nybegynder
07. december 2000 - 14:46 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

HASTEsag - Too Few Parameters ?!?

select count(aftaleID) as AntalOpgaver from aftaler where Adato.text = Aftaler.AftaleDato

Jeg får fejlen \'Too Few Parameters. Expected 1\', når jeg prøver at køre mit \"program\"
D R bare en alm. form med en datakontrold. Jeg har angivet DBName & i recordsource
angivet flg. SQLstreng:

select count(aftaleID) as AntalOpgaver from aftaler where ADato.text = Aftaler.AftaleDato

ADato.text        ~ repræsenterer den værdi jeg prøver at opbygge en Child/Parent stil med. (Child ? Parent ?)

Aftaler            ~ er tabellen jeg prøver at nå, skal dette være navnet på datakontrolden (Da ikke i SQL\'n right) ?

Aftaler.AftaleDato ~ er feltet i tabellen jeg vil sammenligne ADato.text med. (Child ? Parent ?)

R D 1 fejl i SQL\'n eller den måde jeg forbinder datakontrollen på ?

Zim
Avatar billede mape Nybegynder
07. december 2000 - 14:51 #1
Kan du ikke poste koden, da det er svært at se ud fra din beskrivelse!
Avatar billede ds-zim Nybegynder
07. december 2000 - 14:54 #2
ehh.. Der R ingen kode ud over SQL-n ?!? Det er under form_load at D går galt.
Avatar billede senj Nybegynder
07. december 2000 - 14:55 #3
Fik selv samme fejl. Problemet var at datatyperne i min WHERE del ikke var ens. Måske det kunne være det?
Avatar billede ds-zim Nybegynder
07. december 2000 - 14:57 #4
Formen load\'r uden problemer når jeg fjerner WHERE-delen af SQL\'n!
D R D der R problemet .. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg forbinder kontrolden(text)
til datakontrolden
Avatar billede ds-zim Nybegynder
07. december 2000 - 14:58 #5
umm, meget muligt ...
Avatar billede senj Nybegynder
07. december 2000 - 14:59 #6
Hva´for en trold? :-)
Avatar billede ds-zim Nybegynder
07. december 2000 - 15:05 #7
Hmm, D var vist ikke D }( ADato.text bliver sat under form_load, men R D før eller efter
datakontrolden bliver initialiseret ?
Avatar billede mape Nybegynder
07. december 2000 - 15:08 #8
ADato.text har ingen værdi når du kalder databasen, da dette sker på serveren, altså inden text-feltet får en værdi. Men hvis du ved hvilken værdi feltet har inden siden sendes, kan du jo bare ligge værdien i en variabel, som du sætter ind i WHERE-delen. Kort sagt: der er ingen værdi i Adato.text!
Avatar billede ds-zim Nybegynder
07. december 2000 - 16:06 #9
Hmm, igennem denne datakontrold; Hva\' R D bedste at læse fra af tabel & forespørgsel ?
Avatar billede mape Nybegynder
07. december 2000 - 16:10 #10
Ikke helt forstået! Prøv først at skrive statisk værdi i din WHERE del i stedet for ADato.text!
Avatar billede ds-zim Nybegynder
07. december 2000 - 20:23 #11
Tjae, jeg har selv løst problemerne :) Ellers Tak for indsatsen !

Cheers, Zim