Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. december 2000 - 14:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RecordSet.NextRecordSet

Hejsa!

Mit problem er at jeg har brug for at køre et recordset, indeholdende mere end et recordset (NextRecordSet), mere end en gang igennem! Provlemet ligger i at når jeg kalder NextRecordSet så forsvinder den information der ligger i det foregående recordset!

Hvordan gør jeg det smartest hvis jeg vil have fat i alle de recordset, der findes i det aktuelle recordset uden at ødelægge recordsettet?? Det vil sige at det stadigvæk er muligt at få fat i de enkelte recordset ved at benytte NextRecordSet!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. december 2000 - 14:01 #1
Håber i fatter problemet!
Avatar billede mape Nybegynder
07. december 2000 - 14:03 #2
Hvilke data hentes fra DB og har du brug for flere RS.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. december 2000 - 14:22 #3
Det er data der sagtens kunne hentes af flere gange!

Det er for eksempel information om en medarbejder i et firma med navn og adresse i det ene RS og vedkommendes arbejdstid for alle ugens dage i det andet RS. Ud fra disse to RS laver jeg så et variant array, der indeholder alle informationer, der så sendes videre til et objekt, der forventer et variant array!
Avatar billede mape Nybegynder
07. december 2000 - 14:28 #4
Har du lidt kode?
Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. december 2000 - 14:56 #5
Ja Da!!

Do Until (EmptyRecordSet(RZ))
    FileName = FileName + CStr(Number) + Ext
    On Error Resume Next
    Kill FileName
    On Error GoTo ErrHandl
    If (Err.Number > 0) Then Err.Clear

    RZ.Save FileName

    RZ.MoveFirst
    Set RZ = RZ.NextRecordSet
    Number = Number + 1
  Loop

Når jeg har gemt recordsetten vil jeg gerne fra det objekt, der kalder denne rutine, benytte nøjagtig de samme recordset!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. december 2000 - 14:56 #6
RZ er en paramter til den omtalte funktion!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
03. juni 2002 - 12:17 #7
Lukker!