Avatar billede -nofear- Nybegynder
02. juli 2003 - 18:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Cannot set time limit in safe mode

Warning: set_time_limit(): Cannot set time limit in safe mode in /usr/home/whitehat_dk/users/nofear/maillist/sendmail3.php on line 26

dette er den fejlmedelse jeg får, hvordan slår jeg det fra?

ud over den fejl får jeg også disse, aner ikke hvad de betyder =)

Warning: fopen(data/archive/index.dat): failed to open stream: Permission denied in /usr/home/whitehat_dk/users/nofear/maillist/class/ArchiveIndex.class.inc on line 99

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /usr/home/whitehat_dk/users/nofear/maillist/class/ArchiveIndex.class.inc on line 100

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /usr/home/whitehat_dk/users/nofear/maillist/class/ArchiveIndex.class.inc on line 101
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 18:52 #1
Du slår safe-mode fra i php.ini - dette er kun muligt hvis det er din egen server - alternativt må du finde en anden host eller ændre dine scripts.
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 18:54 #2
tipsen.. hmm anden host ??
tror sku ikke der er mange hosts tilbage som er dumme nok til at have safe-mode slået fra :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. juli 2003 - 18:59 #3
-nofear- >> Hvis dit script er så langsomt at det tager over 30 sekunder er det også en gevaldig stor belastning du udsætter whitehats server for. Hvis bare 2 personer i minuttet beder om at se den side har serveren ingen serverkraft tilovers til at vise nogen af de andre sider der bor der.

Så prøv at gøre noget ved din php-kode. Den kan gøres meget hurtigere.

mvh JakobA
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 19:00 #4
bacce: Enig - men det må vel stadig betragtes som et alternativ hvis der findes mindst én! :-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 19:01 #5
hehe - kan se det er den obligatoriske udsending af nyhedsmails - altid et godt eksempel på server-mishandling - godt set jakoba!
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2003 - 19:11 #6
bacce>>Prøv på www.sourceforge.net kan du finde et script (en classe) som hedder phpmailer jeg vil anbefale dig at bruge denne til at sende dine mail!
mail(); <--- er yderst langsom da den connecter til smtp serveren hver gang der skal sendes 1 mail.
phpmailer klassen connecter een gang ved hjælp af sockets og sender så alle mailsne...
Jeg mener også at PEAR biblioteket indeholder en lignende klasse.
Avatar billede -nofear- Nybegynder
02. juli 2003 - 19:12 #7
det tager heller ikke over 30 sekunder, i hvert i fald ikke når den skal loade den nye side hvor der står succes, det tager højst 2 sec
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 19:12 #8
Tipsen>> jamen mon der egentlig gør det ??
en sådan forretning dræber jo sig selv så snart jakoba's fremstilling sker :-)
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 19:13 #9
-nofear- Jamen så fjern din set_time_limit();
hvis det kan klares på under 30 sec er den alligevæl uden betydning.
Avatar billede -nofear- Nybegynder
02. juli 2003 - 19:14 #10
den siger fejlen ligger i denne linie

set_time_limit(0);

ved ikke om der er noget der skal laves om
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 19:14 #11
og denne
Warning: fopen(data/archive/index.dat):
Giv filen index.dat chmod 777 og mapperne også
Avatar billede -nofear- Nybegynder
02. juli 2003 - 19:18 #12
ok nu virker det tak til alle, bacce hvis du gerne vil have dine points så sige lige til, kom til at acceptere tipsen svar
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 19:33 #13
-nofear->> det er helt okey.. point er nu ikke så vigtige, bare alle bliver glade :-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 19:38 #14
bacce: Bare smid en besked - så overfører jeg pointene til dig via et andet spørgsmål!
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 19:47 #15
Tipsen>> nej det er lige meget...
Jeg tjener flere point end jeg kan nå at bruge på de 5 jeg modtager af EXP om dagen :-)
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 19:51 #16
Blandede mig egentlig kun pga. dit første forslag, og når jeg nu kendte svaret syntes jeg da lige jeg også ville komme med det så vores ven kunne komme videre med sin side :-)

Har desværre ikke overskud til exp.dk for tiden såå jeg når nok aldrig et nyt pro abb på de 50 point :-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 20:35 #17
ok - det er også det eneste brugbare ved pointene - at få et pro-abb. så man kan slippe for reklamer...
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 20:42 #18
*SS* lige presist :-)