Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 13:48 Der er 43 kommentarer og
3 løsninger

web-hotel

Hej

Jeg har en server med Win Xp home
Mit spm er om jeg kan have flere domænere der til den?
Avatar billede asdl Praktikant
02. juli 2003 - 13:52 #1
Bruger du IIS eller Apache ??

Da IIS har sine begrænsninger på en XP (mener max 10 bruger på hjemmesiden)
Avatar billede cougar Nybegynder
02. juli 2003 - 13:54 #2
asdl har ret, hvis du bruger den indbyggende webserver IIS 6.0, så kan du kun hoste 1 domain.

Men ellers er der jo mulighed for at installere andre webservere, som f.eks. Apache.
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 13:57 #3
Nu kan det være det bare er mig, men er der overhovedet IIS i Windows XP HOME? Og IIS 6.0 er den ikke først med fra Windows 2003?

ali.k>> Du bliver nødt til at fortælle nærmere hvad du bruger af webserver!
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 13:58 #4
Jeg bruger et program der hedder KF Web Server
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 13:59 #5
htm -> tror du har ganske ret, IIS findes vist ikke i winXP home, men den findes i winXP Pro (hvilken version ved jeg ikke)

og ja, vi skal vide hvilken webserver du bruger :-D
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:00 #6
okay, kender det ikk... :-/, hvis du havde brugt apache kunne jeg hjælpe ;o)
Avatar billede cougar Nybegynder
02. juli 2003 - 14:02 #7
htm> JO, du har ret, jeg mente også IIS 5.1 ;)
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 14:02 #8
Hmm jeg kender den hellere ikke - vil sige ligesom gonza - "Havde du brugt apache kunne jeg hjælpe dig ;o)"

Søgte lige på google, og fandt deres side samt en faq, som du med fordel kan kigge i.

Bla. denne lille vejledning til at få flere websites på: http://www.keyfocus.net/kfws/faq/faqhowto.php#HOWTO1
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 14:02 #9
Jeg har haft apache
Men jeg slettede den
Og er det ikke noget med at man kun kan hente det en gang?
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 14:03 #10
Tag ellers et generelt kig på deres faq: http://www.keyfocus.net/kfws/faq/
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 14:05 #11
Kun kan hente det en gang? Det er da noget fis, du kan hente det så mange gange du vil - http://httpd.apache.org/ - og hjælp til install hvis det er aktuelt: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/

Apache er et opensource projekt og helt gratis!
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 14:13 #12
Jeg har lige været ind på http://httpd.apache.org/download.cgi og der inde er der flere forskellige programmer hvilken skal jeg hente?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:14 #13
jep, der havde du fået den galt i halsen ;o) apachen kan du hente lige så mange gange du lyster...
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 14:14 #14
Vil anbefale Apache 1.3.27 og så hent: Win32 Binary (MSI Installer):
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:16 #16
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:17 #17
når du har fået den installeret, kan du med fordel kikke på dette spm. http://www.eksperten.dk/spm/370413 her har jeg beskrevet et par forskellige måder at lave subs på.
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 14:25 #19
hvilken er bedst?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:25 #20
det nemmeste, når du vil lave subs på apache er at sætte følgende ind i din httpd.conf

<VirtualHost *>
VirtualDocumentRoot c:/der/hvor/roden/ligger/%-2.0.%-1.0/%-3/
</VirtualHost>

Du skal huske at fjerne # fra linjen
#LoadModule vhost_alias_module /usr/lib/apache/1.3/mod_vhost_alias.so (også i httpd.conf) og derefter genstarte apache

hvis vi siger du har domain.dk så opretter du en mappe:

c:/der/hvor/roden/ligger/domain.dk/

her i putter du så alle dine sub domæner, eks. www.domain.dk: c:/der/hvor/roden/ligger/domain.dk/www

domain.dk skal ligge i
c:/der/hvor/roden/ligger/domain.dk/_ (underscorer)

dermed er www.domain.dk og domain.dk jo to forskellige hjemmesider, den klarer du ved at lægge en .htaccess i endten _ eller www med indholdet:

#start#
Redirect / http://mitdomæne.dk/
#slut#
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:27 #21
http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/apache_1.3.27-win32-x86-no_src.exe dette er den de referer til i webcafes artikel, men det er den samme server, ved ikke om der er forskel på installationen? men det er der vel ikk.
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 14:27 #22
Det er den samme fil, bare placeret to forskellige steder på apache! Så bare download den ene af dem ;O)
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 14:40 #23
i C:\Programmer\Apache Group\Apache\htdocs
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:44 #24
htm -> jeg var ikk sikker ;o)

ali.k -> "i C:\Programmer\Apache Group\Apache\htdocs" hvad mener du?
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 14:57 #25
du sagde:
<VirtualHost *>
VirtualDocumentRoot c:/der/hvor/roden/ligger/%-2.0.%-1.0/%-3/
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
VirtualDocumentRoot C:\Programmer\Apache Group\Apache\htdocs\%-2.0.%-1.0\%-3\
</VirtualHost>
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 15:04 #26
ja, det er forkert...

<VirtualHost *>
VirtualDocumentRoot C:/Programmer/Apache Group/Apache/htdocs/%-2.0.%-1.0/%-3/
</VirtualHost>

og så skal du huske at sætte: (ligeledes i httpd.conf

UseCanonicalName off
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 15:06 #27
og så opretter du:

C:/Programmer/Apache Group/Apache/htdocs/domain.dk/

og her i dine vil subs under domænet domain.dk så ligge
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. juli 2003 - 15:22 #28
hvis jeg opretter en mappe i C:\Programmer\ApacheGroup\Apache\htdocs\domain.dk\
kommer den til at hedde domain.dk/denmappejegharoprettet
Avatar billede 299 Nybegynder
03. juli 2003 - 11:17 #29
Jeg kan ikke finde #LoadModule vhost_alias_module modules/mod_vhost_alias.so men
#LoadModule vhost_alias_module /usr/lib/apache/1.3/mod_vhost_alias.so
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 12:17 #30
Hvordan får jeg php på computeren
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 12:22 #31
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 12:24 #32
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 12:27 #33
nej ikke den, det er php5 beta, brug  http://www.php.net/get/php-4.3.2-Win32.zip/from/a/mirror
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. juli 2003 - 13:15 #34
299 -> det er det samme modul, det ligger bare et andet sted på din server ;o)
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 13:55 #35
Jeg gjord min bedste men det virker ikke
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 14:00 #36
Jeg gjord mit bedste men det virker ikke
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 14:02 #37
Hvad virker ikke? Hvad sker der? Får du fejl? Har du genstartet apache?

jeg kunne blive ved, lidt flere detaljer gør det nemmere at hjælpe!
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 14:11 #38
Jeg har skrevet en php kode men den fortolker den ikke
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 14:14 #39
Hvor blev detaljerne af?

prøv og skriv dette i en fil og gem den som info.php

<?php
phpinfo();
?>

og se så hvad der sker!
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 14:17 #40
Computer gemmer den som Tekstdokument
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 14:20 #41
Suk det er da virkelig nemt at hjælpe, med alle de detaljer man får!

Du sikker på at du ikke kalder den info.php.txt ?

i notepad skriver du det du jeg skrev og siger gem så skriver du info.php i filnavn og vælger alle filtyper i filtype!
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 14:26 #42
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 14:35 #43
Du skal kalde php-filen via http://localhost/info.php og ikke ved at dobbeltklikke på den!
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. juli 2003 - 14:47 #44
Den siger siden er ikke tilgængelig
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. juli 2003 - 16:49 #45
og som htm siger, sikker på at den ikke hedder info.php.txt?

tjeck evt. via start -> kør -> [brug cd c:/min/server] for at komme til document root. skriv 'dir' hvad står der?

står der info.php.txt skriver du:

rename info.php.txt info.php

prøv at kalde den igen via localhost som htm beskriver, alternativt laver du en anden fil og gemmer som htm siger, det er vigtigt at du vælger [alle filtyper] under gem i notepad
Avatar billede ali.k Nybegynder
11. juli 2003 - 10:08 #46
Mange mange tak php virker!