Avatar billede f_bar Nybegynder
02. juli 2003 - 11:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hent tekst ud fra tekststreng

Jeg tror dette kan løses med regular expressions, meeeeen det er ikke lige mig, så derfor spørger jeg her:)

Jeg har en variabel, der indeholder en masse navne.
ex:
$variabel = Peter, Jens, Morten, Søren

det jeg så har brug for er en funktion der kører igennem denne streng, og skriver navnenene ud et for et

echo navn1

osv. indtil der ikke er flere navne.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2003 - 11:56 #1
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:07 #2
$navne = 'Peter, Jens, Morten, Søren';
$navnearray = explode(', ', $navne);
foreach($navnearray as $navn) {
  echo $navn . '<br>';
}
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:07 #3
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:20 #4
riversen: Sålænge der ikke er behov for regulære expressions i det man "splitter" på, vil explode være et hurtigere alternativ!
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:22 #5
argumenter istedet for bare at påstå
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:23 #6
ok, det står så under split :-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 12:43 #7
Simpelt argument er at split gør det samme som explode og ydermere tager den højde for regulære expressions - hvis den kunne gøre det hurtigere ville det være mærkeligt, hvis man ikke indbyggede samme teknik i explode, fjernede support for regulære expressions og dermed fik en hurtigere funktion. Derudover har jeg lavet hastighedstest med de to funktioner, hvor jeg også fandt ud af at explode rent faktisk var hurtigere!
Avatar billede f_bar Nybegynder
02. juli 2003 - 13:20 #8
Hehe, jeg søger bare en god og hurtig metode, så jeg vender tilbage hertil senere og ser om I er blevet enige om noget. Og hvis det er enderledes end det kode riversen har skrevet, så skriv lige et nyt stykke kode :)
Takker
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 13:24 #9
Tror da ikke vi er uenige om noget...
Avatar billede f_bar Nybegynder
02. juli 2003 - 13:26 #10
Ok, læste det vist lige for hurtigt, jamen så takker jeg :)