Avatar billede eskeeske Nybegynder
02. juli 2003 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Random Class spm

Jeg har lavede koden nederst til at skulle genere nogen tilfædige password´s til mig. Men de virker godt nok ikke særlig tilfældige de password jeg får. De er lidt i stil med:

hgggggggggGGGGG O55555555555555
UUUUUUUTTTTTTT6 222NNNtttyyyf4L
tyyf1113KKQQQWw

Er der noget galt med min kode, eller bruger jeg Random forkert, eller hur.

private static string getRanCharacter()
{
int i = 0;
Random ran = new Random();
int charType = ran.Next(0,3);
if (charType==0)
{i = ran.Next(48,57);}
if (charType==1)
{i = ran.Next(65,90);}
if (charType==2)
{i = ran.Next(97,122);}
char c = (char) i;
string retString = new string(c,1);
return retString;
}

public static string getNewRandomPassword()
{
string password  = "";
for (int i=0;i<15;i++)
  {password += getRanCharacter();}
return password;
}
Avatar billede cyberzed Nybegynder
02. juli 2003 - 11:42 #1
Jeg er ikke helt sikker på om det er en løsning, men du opretter din Random hver gang du kommer ind i getRanCharacter() og så vidt jeg mindes oprettes den med time.now som seed, og det kan sagtens give at den altid give den samme bogstaver....prøv eventuelt at lave om så din random er en statisk variabel eller du giver den til funktionen som parameter eller også skal du sikre at dit oprettelses seed til random ikke er det sammen, mener der er en Random(long seed)
Avatar billede eskeeske Nybegynder
02. juli 2003 - 11:50 #2
public static Random ran = new Random();

Det var det, med time.now. Jeg rykkede bare min Random ran ud og gjorde den public static i klassen. Nu virker det meget meget bedre.

Tak, så lærte vi også lidt idag.
Avatar billede eskeeske Nybegynder
02. juli 2003 - 11:51 #3
H4M5fFn7I818IdK 3W8D785sRUNAEd8
c6JxWI6mY20ma0w lT40ELg8x84SIGr
8n0rYstqbB7dGHS IE05u2a8eedN18k
Avatar billede cyberzed Nybegynder
02. juli 2003 - 11:52 #4
:) det er en af ting man aldrig lige tænker over :)