Avatar billede hjelmb Nybegynder
02. juli 2003 - 11:28 Der er 4 kommentarer

Tjekke om der er trykket på en knap

Kan det lade sig gøre at tjekke om der er blevet trykket på en button i en form noget lignende dette??

if (document.skema.minKnap.clicked==true) ?????

Hilsen hjelmb
Avatar billede roenving Novice
02. juli 2003 - 11:30 #1
Næ, men du kan sætte en variabel, som kan indeholde informationen:

<script>
var minKnapTrykket=false;
</script>

<button ... onclick="minKnapTrykket=true;">minKnap</button>
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2003 - 11:31 #2
du kan lave onclick="foo();"
Avatar billede roenving Novice
02. juli 2003 - 11:31 #3
... en GLOBAL variabel ...

-- derfor den lille script-stump -- den kunne også oprettes i et eksisterende script-tag
Avatar billede arentoft Nybegynder
03. juli 2003 - 09:54 #4
I stedet for at oprette et hav af gloable varibler (hvis der er mange knapper) så ville det vel være pænere at lave en custom attribut på selv buttonobjektet?

f.eks:

<button onclick="this.clicked = true;">minKnap</button>

herefter kan du som du selv forslår spørge på "if(document.skema.minKnap.clicked == true)"

/arentoft/