Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 00:27 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Salg af komplekst salgs system

Okay... 3.G på HTX lavede jeg et komplekst salgs system, som virkelig virker og fungere optimalt. Havde aldrig tænkt på at sælge det indtil sensor og min lærer var så imponeret over det og sagde jeg ´burde sælge det. Fint nok... nu kommer problemet:

Hvem skal jeg kontakte, hvordan osv. Giv mig nogle ideer om hvem jeg kan kontakte, og hvad jeg bør skrive til dem. Eventuelt links til lignende tilfælde eller bruger guider på nettet hvis disse findes :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. juli 2003 - 00:33 #1
Vil du virkelig sælge rettighederne til systemet?

/per
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 00:34 #2
Jeg har ikke selv brug for systemet... det var mit afslutnings eksames projekt i Service og Kommunikation A på HTX 3.G :)

Hvorfor ik sælge det?
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2003 - 10:41 #3
det fik jeg også at vide da jeg var HHX på tredie år - nu et par år efter har jeg først fundet ud af hvor dårligt et system det egentig var... ikke med det sagt at dit er dårligt, men kan det evt ses?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 14:46 #4
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2003 - 15:10 #5
et hurtigt kig med følgende kommentarer; siden er slet ikke dårlig - er i hvert fald en del over standarden på en stor mængde e-handelssider.

Umiddelbart fungere den og den er rimelig overskuelig m.m., så set ud fra det synspunkt tror jeg sagtens der er noget der med tiden kan bringe penge ind..

men der er også et par (i mine øjne) fejl - fx SKAL jeg logge ind før jeg kan lægge varer i kurven og det er træls - klikker jeg på et varebillede popper det op i et nyt kæmpe browservindue - dansk/engelsk funktionen syntes jeg ikke kører helt m.m.

så et par gode ting og et par knap så gode - enkelte rettelser er dog påkrævet. Mht salg har jeg ikke rigtig nogle idéer til hvor du kan gå hen - mine kunder kommer for det meste af sig selv enten via kontakter eller fordi de søger et system gennem fx eksperten.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 15:31 #6
Okay... grunden til jeg siger siden er gennemarbejdet er at den har gennemgået både en bruger test og en funktions test... alle bugs m.m. som blev repporteret blev rettet. Grunden til man skal være registreret er at firmaet så kan holde styr på hvor mange kunder de har. Brugeren selv har lettere ved at holde styr på sine egne bestillinger m.m. :P

Problemet er hvem fanden jeg skal have fat i :) Altså finder jeg en kunde så kan jeg lade dem løbe systemet igennem... og hvis de har et par ting de gerne vil have ændret så tar det mig 1 uge eller 2... og så er det klart :)
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2003 - 16:02 #7
så er det vist godt jeg ikke har været i det bruger-panel ;oP

anyway - mht salgsopsøgende arbejde er der et par muligheder, men dem jeg kender godt vil jeg selvfølgelig ikke røbe (du er trods alt en konkurrent), men jeg ville nok i dit tilfælde primært lede efter nogle i dit lokalområde. I hvert fald medmindre du har tænkt dig at starte op som selvstændig - gå rundt og "banke på døre" - bytte dig til nogle varer fra en eksisterende e-handelsside der ikke er fulgt med tiden eller lignende.

Udbyd dig "til salg" på fx activeserverpages.dk eller netcoders.dk - eller vent på at der kommer en på E eller på de to fornævnte som søger sådan et system
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 16:23 #8
Konkurrent :P Den kan jeg godt li... nu føler man sig sq pludseligt som om man har bevæget sig ind på ukendt område ;)

"Udbyd dig "til salg" på fx activeserverpages.dk eller netcoders.dk" kan man sælge produkter derinde? Eller bare skrive man søger arbejde eller hvorledes?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 16:25 #9
Problemet er det her jo er helt nyt for mig! ... Jeg aner jo hverkan højre eller venstre ;)
Avatar billede dna Nybegynder
02. juli 2003 - 16:27 #10
Beslut dig for om du vil sælge det hele som en engangsløsning, da du jo godt kan sælge samme "grund-sten" til flere virksomheder. (Skal bare skiftes design mm.) for hver butik.

Men, det er nok ikke nogen dum idé, at måske starte lidt ud i det små. Hvis du nu kunne lave en aftale med en butik, om at du kunne få nogle varer (som keysersoze skriver) - så kunne du få et lille grundlag med forhåbentlige glade kunder. Det er nemlig min erfaring, at glade kunder nok skal fortællle sine "venner" om dig, hvis han syntes han har gjort en formidabel forretning. Og du kunne på den måde måske udbygge kundeskaren lidt.

- Tænk over det

dna
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 16:28 #11
I siger begge at jeg skal få nogle varer igen... hvad mener i... altså jeg skal ikke sælge mit produkt for penge men ting istedet for? :)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 16:30 #12
Man svinger vel også mellem 2 ting...

1. sælge hele løsningen med copyright og hele lortet.

2. sælge produktet men stadig beholde retten til at sælge det videre.
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2003 - 16:35 #13
alle der laver noget (selv i frontpage) er konkurrenter - der er stadig et stort antal mennesker der vil på nettet og som ikke aner hvad de kan få...

måske kan du finde lidt mere hjælp her; http://www.startfirma.dk/
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 16:37 #14
Puha been there done that... jeg ved hvad det indebærer at starte eget firma :P Moms registrering... mig og en af mine venner prøvede at starte et firma op for 1½ år siden. Det droppede vi simpelthen... vi var ellers lige ved at score en kunde som gav 10.000 kr for et web design, men nok om det måske står der noget jeg kan bruge *læser*
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2003 - 16:45 #15
startfirma.dk er meget mere end hjælp til at starte en virksomhed - det er lige så meget råd og vejledning i penge, salg, kundefinding m.m., så det er skam ikke en opfordring til at starte et firma - kun et link til et sted hvor der formentlig er lidt mere hjælp at hente
Avatar billede jammerlab Nybegynder
02. juli 2003 - 16:51 #16
Hmm jeg skal bare have styr på hvordan jeg skal gøre det... man vader ikke bare op til et firma og siger "Vil i købe det her?" man må sq da have en plan over punktet som der skal være styr på. Hvad vil firmaer gerne vide for at købe dette produkt... og skal jeg kontakte firmaerne pr mail... telefon? ... face 2 face...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
03. juli 2003 - 01:09 #17
Sad lige og tænkte keysersoze... nu ved jeg godt vi er "konkurrenter" osv... (lyder weird) men ... burde jeg måske starte mit eget firma som leverede denne form for løsning til firmaer? Altså slags systemet er der mange der kan bruge... kan man godt starte et firma op på baggrund af et stk service som man så udbyder hjælp m.m. til? Er det ikke også lidt hårdt at skulle starte et firma op selv? Nu kender jeg 1 som er dybt inde i det og han har startet det selv. De har nogle fede kunder!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juli 2003 - 12:55 #18
Hvad er det lige det der gør dit system til et komplekst salgs system?
Umiddelbart kan jeg ikke se noget specielt ved dit system, i forhold
til det der allerede findes på internettet.

Hvis du skal have succes, så skal dit produkt skille sig ud fra konkurrenterne på området.

/per
Avatar billede nse Nybegynder
10. juli 2003 - 16:44 #19
Personligt synes jeg ikke, at det er smart. Det skræmmer kunder væk, at man skal oprettes før man kan købe noget.. Der findes freeware versioner, der er noget mere udbygget end dette..
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2003 - 18:18 #20
Set i forhold til mange steder rundt omkring på nettet kan dette system jo meget... men det er selvfølgelig ikke lige så udbygget som man ellers kunne håbe. Heldigvis findes der både store og små kunder - så systemet er slet ikke umuligt at sælge. Men som jeg tidligere har skrevet kunne et par rettelser godt bruges - og alligevel ville problemet være at det sikker bare let drukner i tilbuddet fra andre steder.

komplet kan jo også fortolkes på mange måder ;o)
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 15:57 #21
anyway - har du fået hvad du søgte?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
15. juli 2003 - 12:03 #22
Puha :) ja jeg tror jeg fik svar på det jeg søgte og mere til ... tak skal i havde... jeg må bare prøve mig frem og kontakte firmaer som ser ud til de kunne bruge dette produkt ...
Avatar billede kboysen Nybegynder
10. august 2003 - 00:59 #23
Hej talker, jeg har som opstart lejet en lille webshop hos scannet. Denne er meget "standard" og jeg vil gerne købe min egen butik, så når jeg om et halv år ikke længere skal være hos scannet jamen så har jeg min egen butik.

Så jeg er int i at købe din butik.

mvh kenneth boysen oooooooogggg jeg kan træffes på brandudstyr@besked.com
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2003 - 22:40 #24
var det et oplæg til at du ville have et tilbud tilsendt? ;)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
10. august 2003 - 22:45 #25
Jep og det har han fået :)
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2003 - 22:54 #26
jeg tænkte mere på om andre også kunne sende :)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
10. august 2003 - 22:55 #27
Dunno... han har pt. accepteret mit. Så hold dig væk homse :P