Avatar billede gaunt Nybegynder
01. juli 2003 - 20:31 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Konvertere ASP til PHP

Jeg har en stump ASP-kode, jeg har fået skrevet til min weblog. Den kører nu med en SQL database, og det jeg skal bruge er en PHP løsning der kan det samme, da min server ikke har ASP-understøttelse. Den har i midlertid heller ikke SQL understøttelse, så løsningen skal enten bruge en text-fil eller jeg skal installere SQL..

Hvis nogen har lyst til at hjælpe med sådan et projekt, er der 200 point til vedkommende.
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 20:38 #1
http://asp2php.naken.cc/

Der findes selvøflgelig programmer til dette :D
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 20:38 #2
Selvfølgelig...

Har selv været ude for samme problem
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 20:54 #3
Forresten skal de lige siges at jeg først fik skidtet til at virke, da jeg prøvede på en linux.

Nu ved jeg ikke hvad du bruger, men du kan jo starte med windows versionen hvis det er hvad du bruger. Hvis det så heller ikke virker for dig, må du så bruge linux til arbejdet.

Der er chancer for du selv skal ind og kode lidt efterfølgende, men det er som regel småting det drejer sig om.
Den gør virkelig et stort stykke arbejde
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. juli 2003 - 20:55 #4
Har den MySQL understøttelse?
Avatar billede gaunt Nybegynder
01. juli 2003 - 20:56 #5
Jeg bruger Mac, og har absolut intet kendskab til hverken php eller asp.. så jeg er på herrens mark, bare det program laver den mindste fejl. et andet problem er, at den gerne skulle gå fra ASP med SQL til PHP med text-fil eller access.database.
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 21:01 #6
Skal du også konventere din database nu ?

Er ikke helt med på det sidste du skriver der..
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 21:10 #7
Har du prøvet at downloade den version til MAC og se hvad der sker ?
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 21:14 #8
http://linux1.idg.dk/asp2php/

Elller denne her der kan gøre det direkte over nettet,
Der kan du også vælge hviklen Database du benytter.

Tipsen::: Ja den understøtter MySQL
Avatar billede gaunt Nybegynder
01. juli 2003 - 21:14 #9
Jeg kan med stor sandsynlighed sige at den vil oversætte det til php.. men jeg skal jo samtidig bruge en accessdatabase eller text-fil i stedet for SQL-databasen.
Avatar billede gaunt Nybegynder
01. juli 2003 - 21:17 #10
Jeg har absolut ingen forstand på hverken PHP, ASP eller SQL eller noget andet.. Men jeg har en apache server med PHP support.. og den skulle gerne køre den ASP/SQL løsning jeg har fået lavet.. men uden SQL'en..
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. juli 2003 - 21:35 #11
Hvis den har MySQL support kan du vel bare bruge det i stedet for (MS-)SQL?
Avatar billede gaunt Nybegynder
01. juli 2003 - 21:36 #12
Problemet er jo at den ikke har nogen form for SQL.. det eneste jeg har installeret er php
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. juli 2003 - 21:50 #13
gaunt: Sorry - jeg spurgte til MySQL understøttelse ovenfor og læste laaz' svar som værende fra dig! Når det er rene tekstfiler gider jeg ikke bøvle med det.
Avatar billede gaunt Nybegynder
01. juli 2003 - 21:52 #14
hm.. min kommentar kom vist ikke med..

Tipsen: Jeg har desværre for lidt forstand på tingene, til at rode med SQL osv.
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. juli 2003 - 22:04 #15
gaunt: Fair nok.
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 23:10 #16
Gemte du hele din log i en SQL database før ?
Eller skrev du den selv over i ?

Jeg er stadig ikke helt med på hvad det er du helt præcist har gang i. så vidt jeg ved laver apache en log i ren tekst, uanset om det er på windows eller linux, kender ikke den til mac. Vidste ikke en sådan server fandtes :D

Men anyways.
Du burde bare kunne få apache til, endten i php eller asp, at skrive den log fil ud direkte til hjemmesiden ?
Det burde der ikke være de store problemer i, så du må lige skrive hvis vi skal sætte en kode sammen for dig der henter og læser den tekst / log-fil.

RgDs

Laaz
Avatar billede gaunt Nybegynder
02. juli 2003 - 01:10 #17
Mac OS X bygger på UNIX, og apache findes jo til UNIX :)

Well, Det jeg har, er www.leet.dk/blog - en blog der bliver opdateret, ved at jeg logger ind i en admin-del og kan skrive nye indlæg.

Jeg har både SQL-filen og alt ASP, fra fyren som lavede det. Men er ikke klar over hvad der skal til, for at køre det på min server, med PHP og ingen SQL.

Min kammerat som kodede ASP-delen, mente at jeg kunne bruge enten txt eller en access database i stedet.. men jeg har ikke access.

Håber jeg har forklaret mig bedre nu.. lidt svært at sætte folk ind i noget, man selv har så forbavsende lidt styr på.
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 01:35 #18
Her er eksempel på en weblog i php:

<?php// If the form has been submitted we'll do this:// changed from bitdamagedif ($submit && $user && $email && $blog) {// First let's validate our data$length = strlen($blog);// Here 200 is the length we are using you will want to change $maxlen to what ever you want$maxlen = 200;if ($length  > $maxlen) $error = "Your Blog entry is too long";// if it's not too long then let's try writing the textfileif (!$error)     {    $theupdatefile = 'updates.txt';    $open = fopen('updates.txt', 'r+');// If it's open then keep going    if(!$open)         {          $error = 'The \'$theupdatefile\' file was not able to load';        }     else         {                //NOTE - this is changed from bitdamaged version so it prints values not literals                //ALSO renamed variables handle/user - I was getting confused        $handle = ("<a href=\"mailto:" .$email ."\" target=\"_blank\">" .$user ."</a>");        $writedata = fwrite($open, $blog ."\n" .$handle);        fclose($open);        // Let's make sure everything wrote okay        if (!$writedata) $error = "Could not write to file";        }    }    // Now if there is no error we'll write a all okay    if (!$error)    {    echo "Your form was submitted!";    } }else{//  Here's a trick we want to print the form but we have it in//  The php delimiters so we're going to drop out of php mode so //  we don't have to write "echo "<html> ... blah blah blah" //  and escape out all the quotes?><html><head><title>word iono</title></head><body><?// Drop back into PHP to write out any errors    echo $errors;?><table cellpadding="2" cellspacing="0" border="0" width="200" height="150"><tr><td align="center"><!-- now we are going to make thissubmit to itself --><form method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>"></td><td><input type="text" name="user" value="my name is" /></td></tr><br /><tr><td align="center"></td><td><input type="text" name="email" value="e-mail" /></td></tr><br /><tr><td align="center"></td><td valign="top"><textarea name="blog" rows="8" wrap="wrap"></textarea></td></tr><br /><tr><td> </td><td align="center"><input type="submit" name="submit" value="submit" /></td></form></tr></table><a href="updates.txt">view update</a></body></html><?//  Close the if/else statement}?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 01:36 #19
UPS - IE stinker til copy/paste så her er en Mozilla-udgave:

<?php
// If the form has been submitted we'll do this:
// changed from bitdamaged
if ($submit && $user && $email && $blog)
{
// First let's validate our data
$length = strlen($blog);

// Here 200 is the length we are using you will want to change $maxlen to what ever you want
$maxlen = 200;
if ($length  > $maxlen) $error = "Your Blog entry is too long";

// if it's not too long then let's try writing the textfile
if (!$error)
    {
    $theupdatefile = 'updates.txt';
    $open = fopen('updates.txt', 'r+');

// If it's open then keep going
    if(!$open)
        {
          $error = 'The \'$theupdatefile\' file was not able to load';
        }
    else
        {
                //NOTE - this is changed from bitdamaged version so it prints values not literals
                //ALSO renamed variables handle/user - I was getting confused
        $handle = ("<a href=\"mailto:" .$email ."\" target=\"_blank\">" .$user ."</a>");
        $writedata = fwrite($open, $blog ."\n" .$handle);
        fclose($open);

        // Let's make sure everything wrote okay
        if (!$writedata) $error = "Could not write to file";
        }
    // Now if there is no error we'll write a all okay
    if (!$error)
    {
    echo "Your form was submitted!";
    }
else
{
//  Here's a trick we want to print the form but we have it in
//  The php delimiters so we're going to drop out of php mode so
//  we don't have to write "echo "<html> ... blah blah blah"
//  and escape out all the quotes
?>

<html>
<head>
<title>word iono</title>
</head>
<body>
<?
// Drop back into PHP to write out any errors
    echo $errors;
?>
<table cellpadding="2" cellspacing="0" border="0" width="200" height="150">
<tr>
<td align="center">
<!--
now we are going to make this
submit to itself
-->
<form method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>"></td>
<td><input type="text" name="user" value="my name is" /></td>
</tr>
<br />
<tr>
<td align="center"></td>
<td><input type="text" name="email" value="e-mail" /></td>
</tr>
<br />
<tr>
<td align="center"></td>
<td valign="top"><textarea name="blog" rows="8" wrap="wrap"></textarea></td>
</tr>
<br />
<tr>
<td> </td>
<td align="center"><input type="submit" name="submit" value="submit" /></td>
</form>
</tr>
</table>
<a href="updates.txt">view update</a>
</body>
</html>
<?
//  Close the if/else statement
}
?>
Avatar billede gaunt Nybegynder
02. juli 2003 - 01:44 #20
Det ser fint ud.. Skal jeg så bruge en txt fil, installere SQL, eller noget helt tredje? :)
Avatar billede gaunt Nybegynder
02. juli 2003 - 01:49 #21
eller det vil sige.. jeg fatter en hujende fis af det der.. jeg kan slet ikke finde ud af at indsætte det.
Jeg beklager at have spildt din tid. Jeg trækker spørgsmålet tilbage. Der er 30 point til dig for din tid.
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 09:49 #22
Det var så filen updates.txt du skulle oprette.
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
02. juli 2003 - 12:06 #23
Når jeg rent faktisk giver dig løsningen på dit problem, nemlig hvordan du konvertere fra asp til php, syntes jeg det er lidt lamt at tipsen får point.

Det holder jo ikke helt ! ! !
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2003 - 14:28 #24
laaz: Der er vel sådan set ikke nogen der har fået point endnu og hvis du gerne vil have 30 point, så får du bare det - det går jeg ikke så meget op i.