Avatar billede tigereye Nybegynder
01. juli 2003 - 19:24 Der er 1 løsning

Problemer med dancer-bot

Hejsa. Jeg har et problem med min dancer bot på IRC. Når jeg starter den via launch.sh burde den teste om botten allerede kører, og hvis den ikke gør det, skal den startes. Men ligemeget op botten kører eller ej, starter der bare en ny bot op. Det er ikke så smart, da jeg har en crontab til at starte botten en gang i mellem (hvis den nu skulle ryge af nettet eller andet grimt.) Hele launch.sh kan ses her:

#!/bin/sh
# $Id: launch.sh,v 1.3 2001/01/21 23:59:42 holsta Exp $

# This script launches dancer unless it's already running.
# You can put it in a crontab. This checks each half hour
# 0,30 * * * * /home/user/bot/launch.sh

# In order to make your bot run from a special IP number of your multiple IP
# host, make the DANCER_MYHOST below contain the *IP* address of your choice.

#export DANCER_MYHOST=x.x.x.x

# If "." is not in your path (it shouldn't really be), you may want to add the
# Dancer install directory to your path, when this script is run.
export PATH=/home/jemina/bot;$PATH;

# The dancer install directory
path="/home/jemina/bot"
# The name of the executable
prog="dancer"
# The PID file
pidfile="$path/.pid"
# The logfile for this script
logfile="/dev/null"

if [ -f $pidfile ]; then
    pid=`cat $pidfile`
    kill -0 $pid > $logfile 2>&1 || (cd $path;$prog > $logfile 2>&1 &)
else
    (cd $path;$prog > $logfile 2>&1 &)
fi

Når jeg kører den får jeg så følgende fejl:

./launch.sh: line 15: /home/jemina/bot: is a directory
./launch.sh: line 1: cat: command not found

Jeg er temmelig unix newbie, så jeg kan ikke lige se hvad der er galt.

PS: Jeg kører Redhat 9
Avatar billede tigereye Nybegynder
15. august 2003 - 10:07 #1
Lukket...