Avatar billede joni@vordb Nybegynder
07. december 2000 - 08:23 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

hvorfor virker siden ikke i netscape ?

Hejsa
er der nogen der kan sige mig hvorfor http://boerneporten.dk ikke virker i netscape?
Siden er lavet i en hel frame som kalder dette script:
<%
Response.buffer = true
if request.cookies(\"boerneporten\").HasKeys Then
session(\"besog\")=request.cookies(\"boerneporten\")(\"besog\")
Session(\"bor\")=request.cookies(\"boerneporten\")(\"bor\")
Session(\"email\")=request.cookies(\"boerneporten\")(\"email\")
Session(\"blinkantal\")=request.cookies(\"boerneporten\")(\"blinkantal\")
Session(\"vlinkantal\")=request.cookies(\"boerneporten\")(\"vlinkantal\")
Else
response.redirect(\"indexb.asp\")
End if

If Session(\"besog\") = \"born\" Then
response.redirect(\"indexb.asp\")
else
response.redirect(\"indexv.asp\")
end if

%>

//john
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. december 2000 - 08:28 #1
Jeg kan hilse og sige at det ikke er dit ASP der er noget i vejen med! ALT asp bliver udført på serveren og er derfor browser uafhængig ..
Avatar billede soerens Nybegynder
07. december 2000 - 08:42 #2
Øhm, hvorfor benytter du egentligt den ene frame?

Det kan måske være derfor Netscape ikke kan finde ud af det.

Siden virker ihvert fald udemærket, hvis man hopper direkte til en af dine indekssider.

/sørens.
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
07. december 2000 - 09:00 #3
søren>Jeg benytter en enkelt frame for at få mulighed for at chekke hvornår brugeren forlader BørnePorten
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. december 2000 - 09:09 #4
Som du sikkert godt ved, er Netscape og Ekxplore to modsætninger i forhold til hindanden.
Så hvis dine koder ikke virker i den ene browser kan det være fordi at det er(fucking)Netscape.
Men god fornøgelse.
Avatar billede soerens Nybegynder
07. december 2000 - 09:14 #5
Mit gæt er at Netscape ikke bryder sig om at der kun er én frame i et frameset.

Prøv for sjov skyld at dele siden op i to frames og se hvad der så sker. Det skulle ikke tage for lang tid lige at teste det af.

/SørenS

...Til danielhep: Sikke da et svar, det skal nok hjælpe ham videre ;-)
Avatar billede verakso Nybegynder
07. december 2000 - 09:43 #6
Det er ikke ASP\'en der fejler, men dit HTML, som soerens påpeger.

Man kan sagtens lave frameset med kun en fram, og få det til at virke i NS
    <html>
    <title>Velommen til Børneporten</title>
    <FRAMESET>
    <Frame src=\"http://boerneporten.dk/frame.asp\">
    </FRAMESET>
    </html>

Men det der går galt er, at du i virkeligheden ønsker et frameset med en hidden frame, altså et frameset med to frames.
Den ene frame, er den nu navigerer rundt i, den anden er den som indeholder dit \"Farvel og på gensyn\" logik

/Verakso

PS. Så virker det alstå fint i NS 6!
Avatar billede geeeet Nybegynder
07. december 2000 - 09:47 #7
Det er framen der gør det, hvis man går direkte ind på http://www.boerneporten.dk/cook.asp virker det nemlig fint...

/Geeeet
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
07. december 2000 - 10:09 #8
Hmm, måske man skulle smide alle de netscape brugere der ikke har opdateret til NS 6 direkte til netscapes download side.
bare som et lille vink med en vognstang *s*

Verakso>Mener du at jeg skal oprette indlæse den nuværende frame i en ny \"toplevel\" frame ?
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
07. december 2000 - 10:10 #9
geeeet>bortset fra at det ikke ser så godt ud :-)
Avatar billede geeeet Nybegynder
07. december 2000 - 10:12 #10
joni >> ja, men det virker...
og det er bedre end det mange andre præsterer...

/Geeeet
Avatar billede verakso Nybegynder
07. december 2000 - 10:14 #11
Jeg mener at du skal lave to frames, en 100% som er selve indholdet, og en (0%), som indeholder en OnExit function.

Jeg kunne godt se din genvej i at ligge scriptet på frameset siden, i så fald ,må du prøve at modificere mit eksempel, men personlig ville jeg nok lave det som beskrevet..
(Den metode har nemlig været brugt ligesiden Netscape, startede med at understøtte frames..)

/Verakso
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
07. december 2000 - 10:25 #12
Geeeet>Tjo, men det gjorde jo heller ikke noget hvis det så bare nogenlunde ordentligt ud :-)

Verakso>Ok, bruger resten af dagen til at lege lidt med det og så vender tilbage i morgen.

Btw. nogen der kender et godt script til en mailingliste?

//john
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2000 - 23:00 #13
Du skal bare på din side i stedet for

  <frameset rows=\"*\" onUnload=\"exitcnsl()\" framespacing=\"0\">

skrive

  <frameset rows=\"*,0\" onUnload=\"exitcnsl()\" framespacing=\"0\">

Du behøver ikke lave en ny ramme-fil.
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
08. december 2000 - 08:45 #14
Tak for hjælpen,
Jeg har forsøgt at dele pointene så retfærdigt som muligt.
Er i ueninge i fordelingen er der desvære ingen ankemuligheder *g*

//john