Avatar billede wilde Nybegynder
01. juli 2003 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

lave en hel hjemmeside uden andre editorer

Kan man godt lave en hel hjemmeside helt fra bunden uden brug af andre programmer eller editorer med Dreamweaver?

jeg ved man ikke kan med flash, der KUN er beregnet til animeret grafik osv...

Men hvis jeg nu invisterer i Dreamweaver, behøver jeg så lære noget som helst andet for at lave hjemmesider?

Jeg ved godt at det måske er meget rart at kunne alt muligt forskelligt, men jeg vil hellere ære rigtig god til ET program end at kende 4 forskellige.
Avatar billede prebstar Nybegynder
01. juli 2003 - 15:27 #1
Hej

Det kan du i princippet, dog vil jeg foreslå dig også at investere i et dtp-program, som fx. fireworks, publisher, corel draw eller lign. et dtp-program bruges til fx. at tegne dine egne knapper osv.

Et billedbehandlingsprogram som fx. photoshop er også rart hvis man skal lege lidt med grafik, lys og effekter - det kræver dog lidt øvelse :o)

Venligst, Preben
www.prebstar.dk
Avatar billede miss-g Seniormester
01. juli 2003 - 15:52 #2
Du kan NETOP lave en hel hjemmeside fra bunden med Dreamweaver. Man behøver ikke en gang at kunne koder - det laver Dreamweaver selv. Du uploader også hjemmesiden med Dreamweaver, og programmet kan noget med ASP og andet (som jeg ikke har lært endnu).

Jeg synes det er det bedste hjemmeside program *S*
Avatar billede rhansen Nybegynder
01. juli 2003 - 15:53 #3
Dreamveaver er et godt allround værktøj !  Men du slipper ikke for at sætte dig ind i et billedbehandlingsprogram hvis du skal have billeder på din side. Find et enkelt freeware program til dette !
Avatar billede miss-g Seniormester
01. juli 2003 - 15:53 #4
Ja, og så som prebstar - så skal man jo bruge et program til at lave billeder og knapper med.
Avatar billede miss-g Seniormester
01. juli 2003 - 15:53 #5
Sprogspasser *G* Mente "Ja, og som prebstar skriver..."
Avatar billede rangerbs Nybegynder
01. juli 2003 - 16:21 #6
tænkte på hvad dreamweaver gør som er så godt?

Jeg har altid fået at vide at det er bedst at kode alt fra starten i noteblock :D

nogen der kan give mig en forklaring? :D

mvh Ranger
Avatar billede prebstar Nybegynder
01. juli 2003 - 16:34 #7
Ranger: DW kan mange komplicerede ting z-layes, behaviors, applets, timelines osv. Så hvis man kode alt dette i notesblok er man ret sej :o)

Derudover er DW et WYSIWYG-program (What You See Is What You Get) så du nærmest arbejder direkte 'ovenpå browseren' - kort sagt: lækkert at arbejde med samt mere overskueligt!
Avatar billede rangerbs Nybegynder
01. juli 2003 - 18:04 #8
ok.. takker :D

Det kunne da være jeg skulle invistere i det :D
Avatar billede wilde Nybegynder
01. juli 2003 - 23:53 #9
Ok!!!! Takker... Dreamweaver it is..:-)
Avatar billede staz Nybegynder
11. juli 2003 - 11:29 #10
Dreamwaeawer MX understøtter faktisk også PHP, hvis det skulle have interesse =)