Avatar billede shjdsi Nybegynder
01. juli 2003 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

invalid stored procedure

Hey!

Er deer en måde hvorpå man kan chekke sin database for invalid stored procudere. Jeg får en sådan fejl i min app. log.
Jeg mener at huske at man kunne køre et eller andet der ville chekke for det og evt. rette op på det hvis muligt.
Avatar billede pgroen Nybegynder
01. juli 2003 - 13:01 #1
SELECT DECODE (
        object_type,
        'PACKAGE BODY', 'ALTER PACKAGE ' || LOWER (object_name) || ' COMPILE BODY;',
        'ALTER ' || object_type || ' ' || LOWER (object_name) || ' COMPILE;'
      )
  FROM user_objects a
WHERE status = 'INVALID'
  AND object_type IN ('PACKAGE BODY', 'PACKAGE', 'FUNCTION', 'PROCEDURE', 'TRIGGER', 'VIEW');
Avatar billede lap Nybegynder
01. juli 2003 - 21:01 #2
pakken $ORACLE_HOME/rdbms/admin/utlrp.sql vil forsøge at compilere alle invalide pakker (gælder i hvert fald for oracle 9).
Avatar billede pgroen Nybegynder
24. februar 2004 - 08:57 #3
Øhm - kunne vi få lukket den her ?