Avatar billede jetkat Nybegynder
01. juli 2003 - 01:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Syntaks - tal eller tekst ?

Følgende linjer i mit script fungerer fint:

Pris=rs("Pris")
Varenavn=rs("Varenavn")
Varenr=rs("Varenr")
Detaljemenu=rs("Detaljemenu")

response.write "<TR width=100% >"
Response.Write "<td width=120>" & Detaljemenu
Response.Write "<td>" & Varenavn
Response.Write "<td align=right width=90>" & "<font style='font-size:8 pt;'>" & "(" & formatnumber((Pris),2) & ")"
Response.Write "<td align=right width=90>" & formatnumber((Pris)*1.25)
Response.Write "<td width=70>"
Response.Write "<form method=GET action=shopcart.asp onsubmit=return FrontPage_Form1_Validator(this) language=JavaScript name=FrontPage_Form1><input type=submit value=Køb><input name=Quantity value=1 onclick=this.value='' size=1 style=font-family: Verdana; font-size: 8 pt;><input type=hidden name=Action value=AddItem><input type=hidden name=Price value=Pris><input type=hidden name=ProductID value=Varenr><input type=hidden name=ProductName value=Varenavn></form>"

Bortset fra sidste Response-linje. Som pris (Price) sendes ordet "Pris" og ikke den reelle pris som et beløb trukket fra min Access database.
Samme problem gør sig gældende for ProductID og ProductName. Her sendes ordene "Varenr" og "Varenavn".
Er syntaksen for "Form"-en i det hele taget korrekt ?
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 01:52 #1
Response.Write "<form method='GET' action='shopcart.asp' onsubmit='return FrontPage_Form1_Validator(this)' name='FrontPage_Form1'><input type='submit' value='Køb'><input name='Quantity' value='1' onclick=""this.value=''"" size='1' style='font-family: Verdana; font-size: 8 pt;'><input type='hidden' name='Action' value='AddItem'><input type='hidden' name='Price' value='" & Pris & "'><input type='hidden' name='ProductID' value='" & Varenr & "'><input type='hidden' name='ProductName' value='" & Varenavn & "'></form>"

Hvad den language=javascript lavede kan jeg ikke finde ud af, men har set det før i noget kode genereret af en af de automatiske maskiner -- det kunne godt være Frontpage ...

Det vigtige, som er anderledes er, at du skal konkatenere værdien og ikke variablen ind i din Response.write-sætning ...

onclick=""this.value=''"" er jeg en anelse usikker på men det kan vel komme an på en prøve, måske er det \" der skal bruges i stedet for dobbelte ""
Avatar billede jetkat Nybegynder
01. juli 2003 - 11:10 #2
Ja, language=javascript stammer vist fra Frontpage. Jeg er ved langsomt at rydde op i mine sider.
Avatar billede jetkat Nybegynder
01. juli 2003 - 11:18 #3
Du er sør'me en knag - du jordede den i første hug :-)
Smid mig lige et svar så skal du fluks få dine points.
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 15:40 #4
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 15:40 #5
;O)
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 16:43 #6
-- og tak for points ;~}