Avatar billede evil-twin Nybegynder
30. juni 2003 - 22:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med seagate 120 gb

Jeg har købt en seagate 120 gb barracuda , som køre på msi 6390 MB , MB vil godt detektere 120 gb , men min fdisk finder kun 11 gb , har prøvet at partioner , men hjælper ikke , nogle god forslag ?????
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 22:51 #1
har du kun den ene disk eller køre den som slave
og hvilket OS køre du med
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2003 - 22:53 #2
Avatar billede evil-twin Nybegynder
30. juni 2003 - 22:54 #3
der er kun den ene disk , og jeg køre XP
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 22:56 #4
kan den se hele disken i bios
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 22:57 #5
og du har vel ikke fået xp på den i nu
Avatar billede evil-twin Nybegynder
30. juni 2003 - 23:00 #6
ja , det kan jeg godt , og nej selvfølig har jeg ikke xp inde endnu
Avatar billede nmh Nybegynder
30. juni 2003 - 23:05 #7
Du siger du kører Windows XP. Er det Win XP, der siger, at disken er på 120GB, når du i 'Denne computer' ser på egenskaber for drevet?

Hvis det er tilfældet så er alt jo OK.

Hvilken DOS-diskette har du bootet med for at køre Fdisk?

Du kan ikke forvente, at Fdisk virker på så store diske.
Avatar billede evil-twin Nybegynder
30. juni 2003 - 23:07 #8
nej det er Fdisk , fra boot disk til windows ME
Avatar billede nmh Nybegynder
30. juni 2003 - 23:08 #9
Nu ser jeg du ikke har Win XP installeret endnu. Så gå blot igang med at installere Win XP og se hvad der sker.
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 23:09 #10
http://www.eksperten.dk/spm/370008
se om dett kan bruges
der er et par link der sikkert kan bruges
Avatar billede nmh Nybegynder
30. juni 2003 - 23:10 #11
Under installationen vil du få at se hvordan Win XP opfatter disken. Du har under installationen også mulighed for at partionere din store disk. Det er en god ide, at have en speciel partition til sine data.
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 23:12 #12
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

Bid mærke i punkt 8.
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 23:28 #13
fandt du alle 120