Avatar billede ferdinand.k Mester
30. juni 2003 - 15:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

popup boks gennem forespørgelse

kan man generere en popup-boks gennem en forespørgelse, eller skal man erklære en variable gnnem et modul eller hva??
evt hvordan?
Avatar billede meku Nybegynder
30. juni 2003 - 15:50 #1
Hvis du ønsker at gøre kriteriet i din forespørgsel variable, kan du indsætte: like [Indtast variable] i kriteriet i din forespørgsel. Så vil der optræde en popup-boks, som man kan indtaste i, når forespørgselen bliver aktiveret.
Avatar billede terry Ekspert
30. juni 2003 - 15:51 #2
You can call a function in your query and open a dialog box in that
Avatar billede terry Ekspert
30. juni 2003 - 15:52 #3
and as meku says you can use a parameter.
Avatar billede ferdinand.k Mester
30. juni 2003 - 15:53 #4
meku -> det er ikke sådan en popup boks.. det er en boks hvor der skal stå en fast tekst hvergang...

jeg tænkte lidt på nedenstående:

Public Function BeskedBoks()
    If depositum_udsendt = -1 Then

    MsgBox "Du har allerede udskrevet depositum på denne kunde!", vbInformation, "Info!"
    End If
Avatar billede ferdinand.k Mester
30. juni 2003 - 15:59 #5
ovenstående funktion var ment som et modul hvor man kaldte funktionen, men det ville være at foretrække at lave den igennem forespørgelsen...!
Avatar billede terry Ekspert
30. juni 2003 - 16:09 #6
Queries are not normally used for this purpose! I would suggest this check is made BEFORE calling the query.
Avatar billede ferdinand.k Mester
02. juli 2003 - 09:10 #7
hmmm, jeg har endnu ikke fundet en brugbar løsning...
Avatar billede terry Ekspert
02. juli 2003 - 18:02 #8
As I have mentioned queries are NOT normally used for doing this type of things! We cant see exactly what it is your doing so it isnt easy to make suggestions.

If you make a function in  a module and in a query call this function then the messag eonly gets displayed one (for some reason) even though the value gets placed in ALL records.

Function dispMessage() As Integer
MsgBox "Hi"

dispMessage = 1

End Function

SELECT dispmessage() AS hi
FROM tbl1 ;
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2003 - 11:03 #9
If you send the dB to eksperten@santhell.dk then I can maybe make some suggestions.
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2003 - 11:25 #10
du kan godt teste det i en ny db. jeg har en tabel med omhandlende kundedata. heri er der en checkboks der er klikket, hvis den pågældne kunde har f.eks. fået tilsendt depositum. Når man så ønsker at køre denne forespørgesel og sortere hvilken kunde der skal udskrives depositum på, skal den gå ind og finde kundenummeret. Hvis denne kunde allerede er afkrydset som at have modtaget depositum, skal der poppe en msgbox frem og fortælle at den allerede er udskrevet. er det forståeligt nok, eller hva'? :)
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2003 - 19:09 #11
It would be MUCH easier if you sent an example :o)
Avatar billede fynbohans Nybegynder
12. juli 2003 - 11:35 #12
Skal det absolut være en "Message-box" ? Udskrives der ikke fra
Access?
Avatar billede ferdinand.k Mester
14. juli 2003 - 07:26 #13
humlen ligger i at hvis en bruger taster et nummer ind i forespørgelsesvinduet, og værdien der går ind og checker på denne indtastede værdi er false, skal forespørgelsen komme med en fejlmeddelse.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
14. juli 2003 - 08:53 #14
Hvis det er en parameterforespørgsel vi taler om, kan du lave et nyt felt i
forespørgslen, som ser sådan ud:
Status: IIf([Felt1] = 0;"Kan udskrives";"Er udskrevet").
Hvis du vil have en MsgBox skal det hele foregå i en formular.