Avatar billede vbmojo Nybegynder
30. juni 2003 - 15:21 Der er 9 kommentarer

CDONTS - nogle (og kun nogle) emails bliver afvist

Hej Alle,

Jeg har et dumt problem som jeg meget gerne vil ha hjælp til.
På en webserver (w2k proff) hvor jeg har et ASP web site kørende, har jeg installeret CDONTS. Samtidig har jeg et lille VB program kørende, som fra tid til anden checker status på nogle deltagere i en SQL database. Hvis de skal have sendt en email, sker det via VB programmet.
Alle mails bliver fint sendt afsted - men det er ikke alle der kommer frem. Nogle bliver nemlig afvist af de modtagene mail servere. Helt præcist - de modtagere som er hostet af Tiscali - emails til dem kommer lige tilbage fra deres mailserver.

Hvad har jeg programmeret/konfigureret forkert?

lad os for sige at:

Serveren hedder vbmojo og sitet hedder www.vbmojo.dk (tænkt eksempel).

VB koden er (dette er et eksempel) :
Dim mSession As CDONTS.Session
Set mSession = New CDONTS.Session

Dim mMessages As CDONTS.Messages
Dim mMessage As CDONTS.Message

Dim mRecipients As CDONTS.Recipients
Dim mRecipient As CDONTS.Recipient

Emne = "velkommen igen"
Tekst = "her er din mail"

mSession.LogonSMTP "vbmojo", "info@vbmojo.dk"

Set mMessages = mSession.Outbox.Messages
Set mMessage = mMessages.Add(Emne, Tekst)

mMessage.ContentBase = 0
mMessage.MessageFormat = 0
mMessage.HTMLText = Tekst

Set mRecipients = mMessage.Recipients

Set mRecipient = mRecipients.Add ("Morten", "mojo@WhateverTiscaliHostedDomain.dk")

mMessage.Send

Jeg er på bar bund.
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juni 2003 - 15:29 #1
Hvilken fejl får du retur?
Avatar billede vbmojo Nybegynder
30. juni 2003 - 15:33 #2
Følgende fejl fås retur på mail

Fra:    postmaster@vbmojo
Sendt:  dato/tid
Til:    info@vbmojo.dk

Emne: Delivery Status Notification (Failure)

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

mojo@WhateverTiscaliHostedDomain.dk
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 11:19 #3
Kan du for sjov skyld prøve at sende en testmail (identisk med dem, der bliver afvist) til peter_jensen_75@hotmail.com?

Så kigger jeg lige på headeren...

JP
Avatar billede vbmojo Nybegynder
01. juli 2003 - 11:42 #4
Ovenstående eksempel ville give følgende header.
Hvis der er noget galt med den, vil jeg meget gerne vide hvad der er galt - og hvor det skal rettes.
Tak for interessen, Peter. Jeg er ret meget på spanden.

From: "vbMoJo" <info@vbmojo.dk>
To: "Morten" <mojo@WhatEverTiscaliHostedDomain.dk>
Subject: =?iso-8859-1?Q?velkommen igen?=
Date: Fri, 01 Jul 2003 11:36:59 +0200
Message-ID: <VBMOJO6nx8dyDd3OJXsN0000035f@vbmojo>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="----=_NextPart_000_001F_01C33CB2.EEAEE370"
X-Priority: 3 (Normal)
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook IMO, Build 9.0.2416 (9.0.2910.0)
Importance: Normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
X-OriginalArrivalTime: 01 Jul 2003 11:36:59.0125 (UTC) FILETIME=[52FBF850:01C33C9E]
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 11:49 #5
Hmmm... hvorfor er X-Mailer Outlook version 9?
Avatar billede vbmojo Nybegynder
01. juli 2003 - 11:54 #6
Aner det ikke.
Har det noget med det at gøre?
Jeg blev i tvivl om Message-ID var korrekt. Eller om det skal ende på @vbmojo.dk?

Skal jeg undersøge X-Mailer versionen og finde ud af hvorfor det er Outlook version 9?
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 12:01 #7
Message-ID burde ikke være noget problem.

Nej - det er ligemeget.

5 min. så er jeg tilbage...

JP
Avatar billede vbmojo Nybegynder
01. juli 2003 - 13:37 #8
Kan det være Message-ID der får Tiscali's mail server til at rejecte mail'en?
At det ser ud som om, at mailen ikke bliver afsendt fra det rigtige domæne og derfor kunne være spam mail?

Bare en tanke.
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juli 2003 - 13:23 #9
Hmmm.. har lige "leget" lidt med deres SMTP server. Den header du har sendt ser fin ud.

Kan du ikke smide en e-mail adresse på en bruger på et Tiscali hostet domain? Mail den evt. til adressen længere oppe.

Så ser jeg lige om der er noget specielt ved det.