Avatar billede werd Nybegynder
30. juni 2003 - 13:28 Der er 36 kommentarer og
4 løsninger

msn samtale gennem d-link router

Hej!
Mit problem er at jeg ikke kan snakke med folk (stemmesamtale) på messenger når mit internet kører gennem min D-link router, men når jeg stikker mit kabel fra computeren og direkte igennem til modemet virker det fortræffeligt. Hvad er det jeg skal ændre i routeren før at det virker?

100pts til den der får det til atr virke 100%
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2003 - 13:36 #1
Du skal have åbnet de rigtige porte i din router.

MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN        TCP    6891 - 6900
IN        TCP    1863
IN        UDP    1863
IN        UDP    5190
IN        UDP    6901
IN        TCP    6901
Avatar billede trp79 Nybegynder
30. juni 2003 - 13:37 #2
Hvad hedder din router udover D-Link? 604? eller ?
Avatar billede werd Nybegynder
30. juni 2003 - 13:41 #3
ja! - Dl 604 hedder den
Avatar billede trp79 Nybegynder
30. juni 2003 - 13:49 #4
Du kan se her, hvordan du åbner portene i din router:
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1005&question=604

Sig endelig til hvis det driller :o)

mvh
Torben
Avatar billede werd Nybegynder
30. juni 2003 - 13:55 #5
jeg kan sagtens finde det de henviser til i linket, men jeg kan ikke vælge udp eller tcp - min er fuldstæbdig anderledes bygget op!
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2003 - 14:04 #6
Hvilke serie nr. står der i bunden på din router ?
Det kan være firmwaren lige skal opgraderes.....
Avatar billede trp79 Nybegynder
30. juni 2003 - 14:08 #7
Hvis du ikke har manualen til routeren, så kan du se den på understående link, hvor du også kan hente firmware som phatlasse snakker om.
http://support.dlink.com/downloads/
Avatar billede werd Nybegynder
30. juni 2003 - 14:08 #8
der står at hvis man kommer fra europa og ens firmwareversion er 1.6x så må man ikke opgradere, og skal i stedet kontakte en afdeling i nærheden af en selv.

min firmware version er 1.62
Avatar billede volleborg Nybegynder
30. juni 2003 - 14:15 #9
Denne side henvises der til fra D-Links svenske hj. side

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download/broadband?openview
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2003 - 14:15 #10
Her er link til manualen:
ftp://ftp.dlink.com/Gateway/di604/Manual/di604_manual_204.zip

I den, står der helt sikkert hvordan du klare det med portene.......

Hvad var serienr. på routeren ???
Jeg kan ikke se nogen steder, der står det du beskriver...
Avatar billede trp79 Nybegynder
30. juni 2003 - 14:16 #11
Hvis du går til denne side:
http://support.dlink.com/downloads/
vælger "Dl" og "604"
Hvilket af de to billeder der dukker op passer så til din router - det nederste eller det øverste?
Avatar billede madracer Nybegynder
30. juni 2003 - 21:45 #12
Du skal åbne for port 5560 UDP !! det virkede i hvertfald for mig
Avatar billede langbein Nybegynder
30. juni 2003 - 23:28 #13
Se under avsnitt audio her:
http://messenger.microsoft.com/no/support/knownissues.asp?client=1

madracer -> Hvilken router har du ? Microsoft sier at brannmur/nat må støtte UPNP (Har ikke fått dette til å kjøre.)
Avatar billede langbein Nybegynder
30. juni 2003 - 23:34 #15
Kjører voice gjennom firewall og nat uten problemer:
http://messenger.yahoo.com
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
30. juli 2003 - 13:22 #16
Du skal ind her og afhente den firmware, brug bare V1.81 / 06-02-2003 den fungere fint, og så kan du også hente manualen da der er laved lidt om på routerens muligheder ( der er flere ), det andet sted der blev henvist til er til de routere der er frigivet i usa,

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2Fbroadband?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=5#5

The Toastmaster
Avatar billede werd Nybegynder
01. august 2003 - 15:50 #17
ok, nu har jeg langt om længe fået opgraderet min firmware så den nu kører 1.81. Jeg kan bare ikke vælge om de skal være udp eller tcp porte jeg skal åbne!?!
Avatar billede werd Nybegynder
01. august 2003 - 15:51 #18
her er mine muligheder: http://hells.dk/kif/her.jpg
Avatar billede volleborg Nybegynder
01. august 2003 - 23:12 #19
Kan du ikke få det til at virke ved at enable UPnP? Det kører fint med Messenger 6 hos mig, og jeg har ikke åbnet nogen porte. Det er dog også en anden router jeg har.
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
04. august 2003 - 10:07 #20
????

du skal bare gøre dette, eks hvis vi siger du vil have port 1033 åbnet,,,

hvis det skal være udp bliver det u1033 og med tcp er det t1033 og hvis det skal være udp + tcp så bare 1033,,,

The Toastmaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
04. august 2003 - 10:10 #21
øøø du skal lige huske at det skal gøres under (Advanced) så menuen (Filters) og så ind i undermenuen (In/Outbound IP Filter)

The Toastmaster
Avatar billede prismaster Nybegynder
04. august 2003 - 10:29 #22
Øh....
Når han nu fortæller at han har en model med firmware 1.6x og det er en europeisk model, kan han så godt opdatere til 1.81?
Det står jo ellers på D-Links hjemmeside at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg står nemlig i samme situation og har ikke turt pga. denne besked på D-Link.

Prismaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
04. august 2003 - 10:52 #23
ja
det kan du rolig gøre, jeg ved ikke hvorfor de skriver det lort, for den firmware er til de router der er frigivet i EU, så gør det bare, ( den siger selv hvis den ikke kan lide den firmware,,, husk manualen der er nyt guf i den efter opgrad...

The Toastmaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
04. august 2003 - 11:25 #24
hov glemte lige at du skal kikke under dyret og se om der står H/W B1

The toastmaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
04. august 2003 - 13:43 #25
hov
lige en ting jeg skrev ( hvis det skal være udp bliver det u1033 og med tcp er det t1033 og hvis det skal være udp + tcp så bare 1033,,, ) dette skal være med stort eks T1033 og U1033..

The Toastmaster
Avatar billede prismaster Nybegynder
04. august 2003 - 16:21 #26
Det sidste du skrev vil jeg gerne be om at få i klartekst (filmen brast).
og hos mig står det H/W: B2 F/W: 1.62b2 - kan jeg stadig opgradere?

Prismaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
04. august 2003 - 19:15 #27
ja det vil jeg tro, er den købt i danmark ? den siger godt nok inde på siden at det skal være DI-604(H/W B1)men jeg vil tro at dette også gælder din,hvis din firmware har eks V1.62b2 vil jeg mene dette er det samme router, jeg tror ikke rigtig på de ville lave en router af samme navn med same ver af firmware, jeg har søgt på netted efter en der siger DI-604(H/W B2) men har ikke kunne finde noget, hvornår købte du den og hvor ?

The Toastmaster
Avatar billede prismaster Nybegynder
05. august 2003 - 00:55 #28
Jada - den er købt i DK for omtrent 1 - 1½ mnd. siden.
Jeg købte den igenom en forhandler på EDB-Priser (den som var billigst), jeg mener det var X-Data.
Jeg tror da nok også at det er den samme, men det skader ikke at være sikker.

Prismaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
05. august 2003 - 10:25 #29
jeg vil sige at det er den samme router, at den heder b2 tror jeg ikke betyder noget, som sagt så er det ikke sansynligt at de ville lave 2 versioner af den router med samme version af firmware, så hvis jeg var dig ville jeg prøve at opgradere den til 1.81, jeg kan sige at jeg til at starte med selv prøvede med usa udgaven af firmware på min, den sagde at den firmware ikke hørte til min router og stoppe med at sætte den ind, så prøv det... jeg ved godt at det er let for mig at sige det er jo ikke min router men jeg kan sige at jeg havde prøvede nu hvis det var mig...

The Toastmaster
Avatar billede prismaster Nybegynder
05. august 2003 - 14:58 #30
Ja det er også min mening.
Jeg giver besked om hvorledes det forløb,
når jeg får gjort det.

Prismaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
05. august 2003 - 19:54 #31
hej

Nu bliver jeg jo lidt bange for hvordan din router har det, det 5 timer siden du skrev sidste så jeg håber da ikke det er fordi du ikke kan komme på nettet..

The toastmaster
Avatar billede prismaster Nybegynder
06. august 2003 - 09:08 #32
Nejda - som jeg skrev...."når jeg får gjort det".
Jeg har nemlig et andet problem som er noget mer preserende,
og derfor skal løses først.
Uanset hvordan det går, så mister jeg ikke forbindelsen.
Jeg kan om nødvendigt køre uden DLink'en.

Prismaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
06. august 2003 - 09:59 #33
ok,,
men held og lykke med opgraderingen,,,

werd ???

fik du dit system til at køre ?? hvis ikke må du jo spøgere videre !!!

The Toastmaster
Avatar billede prismaster Nybegynder
07. august 2003 - 01:54 #34
Ja - nu har jeg altså opgradert min Dlink 604 til 1.81.
Det var der ingen ben i!
Nu skal jeg bare finde ud af de nye funktioner.
Den manualen jeg fik fat på var tydeligtvis ikke til 1.81 firmwaren....

Du skulle vel ikke vide om en Win2000/2003 og ISA 2000 Guru?
Bakser med et problem som er ved at give mig grå hår.

Prismaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
07. august 2003 - 14:17 #35
godt,,,

nej desvære,,,

The Toastmaster
Avatar billede werd Nybegynder
24. august 2003 - 16:29 #36
det ser ud til at virke.
1000 tak for hjælpen, og tålmodigheden for den sags skyld ;o)
Avatar billede mikovich Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:36 #37
Jeg har præcis det samme problem, og samme router...
Jeg har nu siddet og læst hele denne debat, og er stadig ikke kommet frem til en helt konkret løsning... er der venligst én, som vil sige hvad man præcis skal gøre... :)
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
06. oktober 2003 - 04:06 #38
hvad er dit problem ? opdatering af firmware eller problemer med messenger ?

The Toastmaster
Avatar billede mikovich Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:19 #39
Jeg har opdateret min router, og jeg kan sende filer til nogle af mine venner, men der er også nogen som jeg ikke kan sende til, med mindre jeg slår dmz til i router opsætningen... det forstår jeg simpelthen ikke... jeg kan hverken sende eller modtage fra den pågældende person... han sidder bag en tdc router (hvad d så end er for en)
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
15. oktober 2003 - 13:12 #40
Undskyld den lange vente tid...

det med at du skal slå dmz til når du skal sende betyder ikke at det er dine porte der står forkert dmz er jo også at åbne for modtagelse på alle porte, hvis det software i brugere eks kan sættes op ala icq ( er du bag en firewall eller ej ) og kan man eks selv kan sige hvilke porte man ønsker at bruge, jamen så skal alle jo gerne åbne op for de porte, så jeg skal lige vide lidt først...

For at kunne hjælpe dig skal jeg bruge noget information..

1. hvad brugere i til at sende modtage filer ? ( program navn samt port )

2. hvilken router har de andre ? og er du sikker på deres porte er åbne ?

3. der nogle af dem der enten kun kan modtage eller sende i jeres system ?

MVH TheToastmaster