Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
30. juni 2003 - 07:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farver i Excel

Når jeg markerer en celle, og trykker på knappen ( command button ) vil jeg gerne have cellen til at blive samme baggrundsfarve som cellen til venstre i samme række. Er der en der kan hjælpe med koden til sådan en funktion.
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2003 - 08:13 #1
Sub Makro1()
Set tbl = ActiveCell.CurrentRegion
  ActiveCell.Interior.ColorIndex = tbl.Offset(0, -1).Interior.ColorIndex
End Sub
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
30. juni 2003 - 08:53 #2
Virker ikke helt.

Hvis cellen indeholder tekst eller tal, så fjerner den farven i stedet for at give cellen den farve der er til venstre.

Når man markerer flere celler i en række, er det kun den øverste celle der skifter farve. Kan koden ændres så det er hele markeringen der skifter farve.
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
30. juni 2003 - 08:57 #3
Det er hvis cellen til venstre indeholder tekst eller tal at det går galt. Ikke når den markerede celle indeholder tekst.
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2003 - 10:21 #4
Prøv denne i stedet.
Husk at det er en makro og ikke en funktion, så den kan ikke trækkes over flere områder.

Sub Makro1()
  ActiveCell.Interior.ColorIndex = ActiveCell.Offset(0, -1).Interior.ColorIndex
End Sub
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
30. juni 2003 - 16:32 #5
Nu virker det både med og uden indhold i cellen til venstre.

Det er stadig kun den øverst markerede celle der skifter farve.

Hvis ikke det kan fungere med flere celler markeret i samme kolonne, så kan jeg ikke bruge makroen.
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2003 - 18:30 #6
her er en der virker over flere celler.

Sub Makro1()
For Each c In Selection
  c.Interior.ColorIndex = c.Offset(0, -1).Interior.ColorIndex
  Next c
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2003 - 18:49 #7
Hvis ikke det kan fungere med flere celler markeret i samme kolonne, så kan jeg ikke bruge makroen.

det var ikke det du spurgte efter.

kopieret fra dit spørgsmål:

Når jeg markerer en celle, og trykker på knappen ( command button )

Nå men lad gå, ovenstående skulle virke

kabbak ;-)
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
30. juni 2003 - 20:54 #8
Beklager min dårlige formulering.
Nu virker det som det skal.
Endnu engang mange tak for hjælpen.