Avatar billede benzon Praktikant
30. juni 2003 - 02:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simpel men effektiv måde at styre multi sproget script ?

Jeg lagde mærke til i phpbb gør de eks følgene

$lang[submit_form] = "Tilføj Indlæg";

Er bare et eks men hvordan laves denne funktion nemmest ?

Håber der er en der kan hjælpe mig er lidt på herrens mark lige nu hehe :D
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juni 2003 - 07:37 #1
Lige i den linie giver du blot en værdi til en variabel.
arrayet $lang indeholder tekst der skal skrives. I eksemplet er det den tekst der skal stå på submit-knappen.
en finne der implementerer phpbb kan så skrive teksten på finsk
  $lang[submit_form] = "adderonem tekstonem";
eller hvad nu 'tilføj indlæg' hedder på finsk :-)). I hans forum bliver det så teksten på submitknappen, så finner kan forstå det.

mvh JakobA
Avatar billede avminarm Juniormester
30. juni 2003 - 09:12 #2
man kunne bar lave en var der hed:

$submittext = "tilføj indlæg";

Og så sørge fpor at denne variavbel er på alle sider hvor det skal stå, med f.eks:

echo $submittext;
Avatar billede benzon Praktikant
30. juni 2003 - 12:50 #3
avminarm >> det er den måde jeg vil slippe for !!

jakoba, jeg prøvede for nyglig bare at lave det med $lang[submit_form] = "blah blah";

Men jeg kunne ikke hive det ud, det er sikkert min egen skyld ?

Hvad skal jeg lave helt konkret for at få den metode til at virke ?
Avatar billede avminarm Juniormester
30. juni 2003 - 13:13 #4
ok - så misforstod jeg dig!
Avatar billede knto2104 Nybegynder
30. juni 2003 - 13:27 #5
Med mindre submit_form er defineret som en konstant skal du have quotes omkring, dvs. $lang['submit_form']="....";
Avatar billede benzon Praktikant
30. juni 2003 - 14:49 #6
knto2104 >> se det virkede :D
Avatar billede benzon Praktikant
04. juli 2003 - 18:47 #7
det er knto2104 der kom med svaret plz smid et svar ellers lukker jeg spørgsmål inden for de næste par dage :D
Avatar billede fangel Nybegynder
04. juli 2003 - 18:50 #8
man kan lave et array med alt test til sitet, dette aray har man i en seperat fil... når man vil lave et nyt sprog laver man en kopi af denne fil, og ændre i den...

og hovedfilen laver du så et system til at inkludere den rigtige "sprog fil" alt efter hvilket sprog der skal køres med...

Morten
Avatar billede benzon Praktikant
26. juli 2003 - 17:09 #9
lukker jakoba hvis du vil ha point sig til så fixer vi det :)