Avatar billede mpj86 Nybegynder
30. juni 2003 - 00:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor har jeg denne fejl?

Hej

Jeg har denne kode:

$resultat = mysql_query("SELECT id, mail, nick FROM brugere WHERE nick = '$post_nick' AND password=MD5('$post_password')");
$row = mysql_fetch_array($resultat);
$number=mysql_num_rows($resultat);
if($number == 1)
{
    $query = mysql_query("SELECT aktiv FROM brugere WHERE nick = '$post_nick' AND password = MD5('$post_password')") or die (mysql_error());
    $rows = mysql_fetch_array($query);
    if ($rows['aktiv'] == 0) {
        include("topbar.php");
        echo '<div align="center"><center><table border="0" width="744" cellspacing="0" cellpadding="3" style="border: 1px solid #000000"><tr><td width="100%" bgcolor="#B9E1FD">';
        echo 'Du kan ikke logge ind da du ikke har aktivert din profil!';
        echo '</td></tr></table></center></div>';
        exit;
    }
    $_SESSION['logget_ind'] = 1;
    $_SESSION['nick'] = $row['nick'];
    $_SESSION['mail'] = $row['mail'];

    if ($_POST['husk']=="ja")
    {
        setcookie ("nick", "$post_nick", time()+31536000, "/"); // 365 dage
        setcookie ("password", "$post_password", time()+31536000, "/");
    }
        header("Location: index.php");
}

Nogle der kan hjælpe mig med fejl som er at den ikke vil sætte noget ind i $_SESSION['nick'] alt det andet dur men ikke nick det vil den bare ikke :(
Avatar billede ion Nybegynder
30. juni 2003 - 00:33 #1
if ($rows['aktiv'] == 0) sender output før du bruger header()/setcookie(). Altid header og cookie først.
Avatar billede mpj86 Nybegynder
30. juni 2003 - 00:35 #2
Kan du ikke lave så kode dur?
Avatar billede ahv Nybegynder
30. juni 2003 - 00:35 #3
ion -> Nej det gør da ikke.

mpj86 -> prøv at lave en echo $row['nick']; blot for at se om den overhovedet indeholder noget.
Avatar billede ahv Nybegynder
30. juni 2003 - 00:36 #4
mpj86 -> Du har vel en session_start(); på siden ikke?
Avatar billede mpj86 Nybegynder
30. juni 2003 - 00:40 #5
Det dur med echo $_SESSION['nick']; på siden hvor man logger ind. Men på en anden side hvor jeg også har prøvet med echo $_SESSION['nick']; så skriver den ikke ens nick men det dur med echo $_SESSION['mail'];....
Avatar billede ahv Nybegynder
30. juni 2003 - 00:42 #6
prøv at kald den user ->
$_SESSION['user'] = $row['nick'];
Avatar billede mpj86 Nybegynder
30. juni 2003 - 00:45 #7
Hvordan kan det være at det dur??
Avatar billede ahv Nybegynder
30. juni 2003 - 00:46 #8
Dur det da?
Avatar billede mpj86 Nybegynder
30. juni 2003 - 00:46 #9
ja
Avatar billede ahv Nybegynder
30. juni 2003 - 00:47 #10
Faktisk ved jeg det ikke 100%, men tænkte på at du også registrer en cookie de rhedder nick, og tænkte på om det så skabte forvirring.