Avatar billede guldblom Nybegynder
29. juni 2003 - 22:21 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

hvorfor virker dette her ikke

Hej eksperter, hvad er der galt her ??

<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
MM_connDUdirectory_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("c:/Inetpub/wwwroot/DUdirectory/dbase/directory.mdb")
%>

jeg får følgende fejl
Fejltype:
Server.MapPath(), ASP 0172 (0x80004005)
Parameteren for stien for metoden MapPath skal være en virtuel sti. Der blev brugt en fysisk sti.
/DUdirectory/admin/connDUdirectory.asp, line 8

Mvh
Guldblom
Avatar billede netro Nybegynder
29. juni 2003 - 22:23 #1
MM_connDUdirectory_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & "c:/Inetpub/wwwroot/DUdirectory/dbase/directory.mdb"
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juni 2003 - 22:23 #2
Prøv at fjerne Server.MapPath da den kun tager relativ stier som ../../hej/hej

MM_connDUdirectory_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:/Inetpub/wwwroot/DUdirectory/dbase/directory.mdb"
Avatar billede rasmusmoller Nybegynder
29. juni 2003 - 22:24 #3
Enten skal du bruge

MM_connDUdirectory_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:/Inetpub/wwwroot/DUdirectory/dbase/directory.mdb"

Eller noget i retning af:

MM_connDUdirectory_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/DUdirectory/dbase/directory.mdb")

Som fejlmeddelelsen siger, skal Server.MapPath have en virtuel sti som parameter. Håber det hjælper.
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juni 2003 - 22:24 #4
Sådan her naturlig vis ;)

MM_connDUdirectory_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\Inetpub\wwwroot\DUdirectory\dbase\directory.mdb"
Avatar billede netro Nybegynder
29. juni 2003 - 22:24 #5
Med Server.Mappath er det:

MM_connDUdirectory_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/DUdirectory/dbase/directory.mdb")
Avatar billede netro Nybegynder
01. juli 2003 - 19:14 #6
Er du rejst på ferie?
Avatar billede guldblom Nybegynder
03. juli 2003 - 01:03 #7
netro>> næ, skulle jeg være det ???
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2003 - 01:16 #8
Ja...
Avatar billede netro Nybegynder
03. juli 2003 - 01:51 #9
Du var bare et stykke tid om at vende tilbage, så det kunne være, du var stukket af ;)

Tak for points.
Avatar billede guldblom Nybegynder
04. juli 2003 - 13:46 #10
Nææ, men jeg har bakset med det, og når jeg endelig får det ene til at virke, dukker der flere fejl op, ligesom med Eksperten klonen, som nogle siger kun er en halv side *SS*