Avatar billede asus_rulez Nybegynder
06. december 2000 - 17:12 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Afbrudt fastnet

Til min store glæde har jeg endelig fået installeret Proacces :-))))))

Jeg har desværre også fået følgende problem:

Når jeg sidder og surfer kan jeg, uden problemer, lade wincmd downloade CS fra en ftp server i baggrunden.

Når jeg går i seng vil jeg så lade computeren downloade Half-life, ligeså med wincmd og på en ftp server.

Når jeg står op om morgenen oplever jeg så blot at få meddelelsen internet forbindelse afbrudt ???

Jeg har kigget i power profilen i kontrolpanelet (Win98SE), men kan ikke finde nogle steder hvor der står at forbindelsen til internettet skal afbrydes efter eks.30 min. uden aktivitet.

Bemærk at min browser ikke er loadet og at det hele foregår via wincmd.

Ved fastnet burde jeg vel ikke tabe forbindelsen ??

Avatar billede cstern Nybegynder
06. december 2000 - 17:15 #1
TDK afbryder selv efter 5 min uden act.
Avatar billede cstern Nybegynder
06. december 2000 - 17:16 #2
(ved pro@ccess, hvor de ikke inkasserer minuttakst vel at mærke)
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2000 - 17:20 #3
cstern >> jeg ved ikke om det er tilfældet, men det må jo passenår du siger det ;o)

og hvis det er rigtigt, så kan du finde et lille program der hedder \"Trembler.exe\" - det er et program der får din mus til at være i konstant bevægelse, og så burde du slippe for det!
Avatar billede cstern Nybegynder
06. december 2000 - 17:31 #4
Mht timeout ved jeg det fordi jeg fik TDK til at hjælpe med at troubleshoote min Pro@ccess ISDN. Øehm, - er det forresten ADSL du har? Hvis ja, så ved jeg det ikke...

Nej trembler tror jeg ikke virker, det skal være noget der kikker ud på internettet. Der findes masser af den slags, da man i USA i mange år har kørt med gratis opkald i lokalområdet, så den eneste måde at være sikker på at kunne gå online var hvis man havde et \"keep-alive\" program der med korte mellemrum laver en net-aktivitet.
Avatar billede nopper Praktikant
06. december 2000 - 17:42 #5
Nu fortæller du ikke, om du har modem eller Router. Er det sidste tilfældet, er der også her en timeout, der kan indstilles.
Avatar billede srhansen Nybegynder
06. december 2000 - 18:27 #6
Du skriver at det er under download, er du sikker på at det ikke er Ftp serveren i den anden ende der smider dig af ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. december 2000 - 21:20 #7
Hvis du time-outer (dvs. bliver sparket af pga inaktivitet) kan du bare skrive det her i /start-menu/kør/ ping www.teledanmark.dk -t

Så er der konstant trafik på linien.......
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
07. december 2000 - 09:47 #8
Min linie er en 512kb/s ADSL linie med modem og netkort.
Når en download er igang, betragtes det så ikke som værende aktivitet ? Eller kræves yderligere handling.
Mit M.board er CUS-L2 med PIII, er det måske noget suspend lusk i min BIOS opsætning ?

Symptomet er således jeg starter min wincmd på en ftp server, starter download og slukker min skærm.
Om morgenen, efter at jeg har rykket på musen, \"hænger\" wincmd\'s progress bar på en eller anden procentdel. Når jeg trykker cancel får jeg at vide at linien er afbrudt. Min netværk via modem icon i traybaren forneden er stadig tændt, men ikke aktiv.Jeg vurderer der er gået melem 1/2 og 1 time.

Please help. :-)
Avatar billede cstern Nybegynder
07. december 2000 - 09:48 #9
sup3rior det er lidt af en nødløsning da det dels vil tage maskinresourcer da ping arbejder konstant og udbyderen muligvis heller ikke bryder sig om konstant ping (som den skal svare på hele tiden). Det kan minde om en rigtigt dårligt udført DoS attack (denial of service) og man risikerer store problemer med dem man pinger og evt også blokering af ens forbindelse. Så don\'t do it...
Avatar billede cstern Nybegynder
07. december 2000 - 09:52 #10
hvis dataflowet er i gang er det selvfølgelig aktivitet- men det kan være serveren ikke svarer inden for timeout perioden. Men som jeg skrev tidligere har jeg ikke erfaring med ADSL så jeg ved ikke hvordan det fungerer. Prøv at downloade monsterfiler fra andre sites. Du kan f.eks. downloade Service Pack 4 til Microsoft Visual studio - det er over 100 MB.
Du kan også bruge TDKs test ftpsite: ftptest1.tdk.dk (tror jeg nok det hedder - det står i dine password papirer). Her er der nogle store filer (indeholder bare tilfældige tegn) som du kan teste på.
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
07. december 2000 - 10:36 #11
Jeg kan godt leve med at forbindelsen afbrydes når mit download er færdigt, men ikke inden.
Det er også hensigtsmæssigt både for mig og teledk at jeg downloader om natten, da jeg skal bruge computeren til noget andet om dagen
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
08. december 2000 - 13:49 #12
Har nu også prøvet med Cuteftp og \"stay alive\" funktionen, underligt !@~¤?%
Avatar billede srhansen Nybegynder
08. december 2000 - 21:33 #13
Og du har ingen downloadmanager kørende f.eks Getright ?
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
14. december 2000 - 16:06 #14
Nej, jeg har ingen downloadmanager kørende. Jeg eksperimenterer i øjeblikket med Trembler :-)
Avatar billede srhansen Nybegynder
20. december 2000 - 00:42 #15
Har du prøvet flashfxp.exe, et lille ftp program der har \"stay alive\", \"timers\" og en masse andre smarte funktioner som du ikke får med wincmd, det virker for mig.
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
21. december 2000 - 14:52 #16
srhansen> Har prøvet det i nat, med succes :-)
Vil dog tillade mig at prøve det igen i nat på en -ikke teledk server før du får point.
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
22. december 2000 - 08:53 #17
Jah
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
22. december 2000 - 08:55 #18
det virkede. Nu lærte jeg også lige lidt om, at når man giver point, så sender man automatisk de kommentarer man har skrevet. Jeg blev bare ikke færdig med min kommentar som I kan se.

God Jul til alle.