Avatar billede laserzap Nybegynder
06. december 2000 - 17:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue midt på siden

Hejza alle sammen.

Kan man godt få et nyt vindue, til at poppe op præcis midt på skærmen ??
Avatar billede laserzap Nybegynder
06. december 2000 - 17:22 #1
Er der slet ingen der kan svare ?!
Avatar billede timsen Nybegynder
06. december 2000 - 17:34 #2
Jo kommer..
Avatar billede laserzap Nybegynder
06. december 2000 - 17:43 #3
ok
Avatar billede amfelt Nybegynder
06. december 2000 - 17:45 #4
Som et javapopup windue eller som Dhtml (div) ??
Avatar billede laserzap Nybegynder
06. december 2000 - 18:01 #5
Et nyt vindue, ikke en alert boks som popper op og siger hej!

Dey skal bare være et nyt vindue, uden scrollbar og alt det der.
Min kode til det nye vindue ser sådan ud:

<script language=\"JavaScript\">
function choose()
{
myWin= open(\"forside.htm\", \"etellerandet\",
\"width=755,height=505,status=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=no\");
}
</script>
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2000 - 19:49 #6
Først læser du hvor stor en skærm du har i
window.screen.width  og  window.screen.height

lad os sige du får:
window.screen.width == 1024  og  window.screen.height == 800
dit vindue fylder              755                                              505
vi trække fra for at finde margin
                                    299                                              295
og deler med 2 så der kan blive lige meget margin på hver side
                                    149                                              147
Det er så lang tilhøjre og nedenfor toppen dit nye vindue skal starte.
Desværre er parameternavnene for det forskellige i Netscape og Explorer:
  screenX og screenY i Netscape,  left og top i Explorer.

<script language=\"JavaScript\">
function choose()  {
  var xOff  = Math.floor( (window.screen.width -755) / 2 );
  var yOff  = Math.floor( (window.screen.height -505) / 2 );
  if (navigator.appName==\"Netscape\") {
      var winPos = \",screenX=\"+xOff +\",screenY=\"+yOff;
  } else {
      var winPos = \",left=\"+xOff +\",top=\"+yOff;
  }
    myWin= open(\"forside.htm\",
                        \"etellerandet\",
                        \"width=755,height=505,status=no,toolbar=no\"
                        +\",menubar=no,scrollbars=no\" +winPos
                      );
}

mvh  JakobA
Avatar billede laserzap Nybegynder
06. december 2000 - 19:51 #7
Jo, det skal nok passe... :)
Jeg kører i en opløsning på 800*600
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2000 - 20:45 #8
Det er derfor vi læser i window.screen.width istedet for bare at sige 1024. så får den det tal der passer for brugerens skærm :)
Det tal jeg brugte var som eksempel.