Avatar billede hollywood Nybegynder
06. december 2000 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

return af JPanel

Jeg har en public metode der skulle retunere et panel med et antal komponenter i. Mit problem er at panelet bliver retuneret tomt. Nogen der ved hvordan jeg kan retunere panelet med komponenterne ??

eks.

public JPanel test()
{
JPanel et = new JPanel();
JButton to = new JButton(\"Hejsa\");

et.add(to);

return(et);
}

dette bliver indsat i et JTappedPane som et faneblad men der er ingen komponenter i det.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
06. december 2000 - 23:04 #1
Din funktion burde virke, saa det er nok noget andet der er galt.
Avatar billede hollywood Nybegynder
07. december 2000 - 10:28 #2
Jeg bruger null layout og indsætter mine komponenter med koordinater, er der nogen grund til at det ikke skulle virke, når flowlayout og de andre layout manegere virker??
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. december 2000 - 15:46 #3
for mig at se ligner det at du har glemt at sætte indholdet af JButton visible i udskrift/fremvisningen.
Avatar billede mpultz Nybegynder
07. december 2000 - 15:50 #4
Følgende virker for mig. Panellet med en kanp bliver indsat i en frame.

public class JPanelTest extends JFrame
{
  public JPanelTest()
  {
    getContentPane().add(test());
    setBounds(10, 10, 200, 200);
    setVisible(true);
  }

  private JPanel test()
  {
    JPanel et = new JPanel();
    et.setLayout(null);
    JButton to = new JButton(\"Hejsa\");
    to.setBounds(10, 10, 100, 100);
    et.add(to, null);
    return(et);
  }

  public static void main(String[] args)
  {
    new JPanelTest();
  }
Avatar billede hollywood Nybegynder
07. december 2000 - 22:49 #5
mpultz det virker også for mig det skal du have mange tak for. :)