Avatar billede wilde Nybegynder
27. juni 2003 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mere end 1 .dk domænenavn

Jeg har lavet en hjemmeside med netscape composer.
De sider jeg har lavet har jeg kaldt: index.html for forsiden, henholdsvis 2.html, 3html, 4.html osv...

Når jeg gemmer mine sider i composeren, lægger programmet selv filerne ned i en mappe den selv har oprettet og lagt ind på min harddisk, kaldet Nescape composer files )sådan noget lignende).

Men nu skal jeg lave 2 hjemmesider mere.

Og så er mine spørgesmål:

1. SKAL første side hedde index.html ?
2. Og hvis ja: Hvordan laver jeg så et link fra en bestemt side og hendviser til index.html når der er flere, fordi jeg har flere hjemmesider?

3. Er det ikke fuldstændig ligegyldigt hvilken mappe mine filer ligger i på mit c drev? eller med andre ord.
Jeg kan vel selv bare oprette 3 mapper, 1 til hver hjemmeside???
Avatar billede power.dk Nybegynder
28. juni 2003 - 11:21 #1
ja du skal lave en til hver side den fil du vil have at din webserver åbner kalder du index.html eller hvis du laver en undermappe og lægger en index.html så behøver du kun kalde mappen
Avatar billede wilde Nybegynder
28. juni 2003 - 14:15 #2
Det forstår jeg ikke helt?
når jeg så skal have et link på fra en vilkårlig side f.eks 9.html, til siden index.html
Hvordan sikrer jeg mig så at computeren ved hvilken af mine hjemmesider det drejer sig om? Jeg kommer jo til at have 3 sider der hedder index.html
Avatar billede wilde Nybegynder
30. juni 2003 - 08:46 #3
hmm lukker og prøver igen et andet sted.