Avatar billede dcgeek Nybegynder
27. juni 2003 - 01:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå decompilere?

Hvordan gør jeg sådan, at de programmer jeg har compilet med Delphi, ikke kan decompiles overhovedet? Hverken dfm, resourcefiler eller andet må fremkomme når man prøver at decompile.
Avatar billede supernewbie Nybegynder
27. juni 2003 - 03:09 #1
Jeg troede ikke at det var muligt at decompliere et program :P
Avatar billede borrisholt Novice
27. juni 2003 - 08:29 #2
Hvis du "pakker" dit program med fx. Aspack eller UPX så er du overe det ...

Iøvrigt kan et program IKKE decompileres.

Det bedste bevis på på Torry.net. Der er en der påstår at han har lavet en, men du skal betale penge for sourcen. Hvis nu han program virkede ville man ikke betale for sourcen, så ville man bare decompilere hans program !!!!

  Regl nummer 1 : Decompilere ER ALTID open source.
  Regl nummer 2 : Dem af os der har haft Compiler teori i skolen ved at når du compilerer noget source code smider du informationer væk efterhånden som du bevæger dig længere ned i lagene !

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
27. juni 2003 - 08:30 #3
Med ud over det så har du ret i at man kan læsse DFM og RES området i en exe fil !

Jens B
Avatar billede dcgeek Nybegynder
27. juni 2003 - 12:22 #4
borrisholt - læg et svar, og du får points :)
UPX virker perfekt :)
Avatar billede borrisholt Novice
27. juni 2003 - 12:26 #5
tak
Avatar billede soreno Praktikant
27. juni 2003 - 12:37 #6
Det er ligeså nemt at udpakke filer som det er at pakke filer.
F.eks med UPX:
upx.exe -d file.exe

Pointen er at hvis man *vil* decompile dit program skal man, hvis man er geek nok, nok få decompileret det. Se bare historisk på problemstillingen, der har været utallige forsøg på at beskytte software. Hvor mange af de forsøg er lykkedes..

:-)