Avatar billede kennith Nybegynder
26. juni 2003 - 19:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min nye HDD er stået af

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen gode idere. Jeg har lige fået en ny 180 GB Harddisk for 14 dage siden efter lidt problemer med at få windows til at acceptere dens størrelse gik jeg glad igang med at kopiere over fra mine gamle diske efter et par dage begyndte min computer at sige en mærkelig lyd. Jeg har derfor flere gange prøvet at køre forskellige programmer for at se om der var fejl på men desagde alle at den var god nok. Men som i jo nok har gættet så var den ikke god nok. jeg begyndte for en sikkerheds skyld at lave back up af hele disken igår men så idag mens jeg var ved at brænde ud kunne jeg pludselig ikke åbne alle mapperne seg tænkte at det kunne nåske klares med en genstart men ak det var ikke tilfældet nu kan jeg slet ikke komme ind på den windows mener ikke disken er formateret og det er den jo. er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre for at få adgang til disken igen. Jeg har prøvet at køre IBM's diskmanager og scannet drevet for fejl den siger der ikke er noget galt men på den anden side så siger den også at den kune er på 128 GB.

Jeg har Disk recovery software så jeg er ikke rigtig nervøs endnu men jeg var gerne fri for at skulle bruge det da det tager en hulens tid

Kennith
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 19:07 #1
typisk IBM diske :o)
Du får den bare byttet til en ny....
Avatar billede kennith Nybegynder
26. juni 2003 - 19:10 #2
Jo tak det er jeg ikke i tvivl om jeg nok skal få men hvad med de 40 GB jeg ikke har fået lavet backup af endnu?

Kennith
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. juni 2003 - 19:33 #3
Dem har du et problem med.. Det havde nok været smart at gøre det da den begyndte at sige en sjov lyd(sjov lyd = defekt HDD efter nogen dage uden tvivl)
Avatar billede ebe Praktikant
26. juni 2003 - 22:26 #4
hvis jeg var dig, ville jeg gå i gang med mit recovery software og prøve at redde de data. der fides også diagnoseprogrammer fra stort set alle hdd producenter, men når en disk laver lyde, plejer den at være fysisk i stykker.
Avatar billede ebe Praktikant
26. juni 2003 - 22:27 #5
ps.: det er en god ide at have to diske, og lave backup af vigtige data på den anden disk! :)
Avatar billede kennith Nybegynder
27. juni 2003 - 01:21 #6
Ok da der ikke kommer nogen guldkorn her (det havde jeg heller ikke regnet med, men man har jo lov at håbe) Har jeg gendannet hvad der kunne gendannes umiddelbart. Jeg har sat den til at køre inat med en RAW gendannelsefor at se om den kan finde noget mere. Jeg har iøvrigt to diske og har de "livsvigtige" begge steder så katastrofen er til at overskue det er bare træls jeg er lidt af en samler når det kommer til biller og der havde jeg omkring 60000 og jeg nåede ikke at lave back up af dem alle og når man gendanner på den hårde måde så er filnavnene væk de hedder bare fil1.jpg fil2.jeg og så videre så det bliver et kæmpe arbejde. nå men rigtige mænd har ikke backup de græder i stilhed. men lad mig komme med et godt råd vi ved det alle sammen godt men LAV EN BACKUP AF JERES TING.

Kennith
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2003 - 07:52 #7
Et langt skud :
Prøv at tvangsstyre disken i bios til at køre lba.
Hvis den står til auto er der en chance for at den har sat den til noget andet, og den skal køre lba for at windows kan se ud over 128 mb. Det er faktisk meget sandsynligt at det netop er det der er galt, når du skriver at ibm diskmanager kun kan se 128 GB.
Avatar billede tmy Nybegynder
27. juni 2003 - 07:55 #8
Jeg har selv 3 ibm diske, alle sammen har været til rep. og jeg har ik fået nogen data igen, tror bare du skal satse på en ny og ikke tænke så meget over det du har midstet
Avatar billede kennith Nybegynder
28. juni 2003 - 13:12 #9
Tak for dit forslag tonnybrandt det hjalp desværre heller ikke

Kennith
Avatar billede tmy Nybegynder
30. juni 2003 - 07:43 #10
havde du virkelig forventet et svar der kunne redde en ibm harddisk? *GG*
Avatar billede kennith Nybegynder
30. juni 2003 - 12:21 #11
naaaa egentligt ikke men man kan jo altid håbe ........ *G*