Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 16:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

vhost opsætning (php_admin_value memory_limit = 64M)

Hej
Jeg har default 8M allokeret hukommelse til PHP.

Men i nogle vhosts skal der bruges 64M.

Så har jeg forsøgt at sætte
php_admin_value memory_limit = 64M

Men så får jeg følgende fejl:

Starting web server: apacheSyntax error on line 1020 of /etc/apache/httpd.conf:
php_admin_value takes two arguments, PHP Value Modifier (Admin)
failed

Nogen ideer?
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 16:55 #1
Fjern =

php_admin_value memory_limit 64M

Den fortæller det jo til dig - php_admin_value bruger to argumenter ;o)
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 16:55 #2
nå ja, det var en smutter
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 17:10 #3
Nu melder den godt nok ingen fejl, men det ser ikke ud til, at indstillingen er trådt i kraft for den pågældende vhost.

Nogen ideer?

Kan det være at der skal stå php_value i stedet for php_admin_value?
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 17:21 #4
Hmm det ved jeg ikke rigtigt - men du kan prøve og bruge php_admin_flag i stedet

I følge http://www.php.net/manual/en/configuration.directives.php kan den blive sat overalt - så du burde også kunne bruge php_value
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 17:28 #5
Evt. hvordan testet du om memorylimit er hævet til 64M ?
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 17:32 #6
Jeg kan se det i et install tool til et cms system. Den ændrer sig fint, hvis jeg ændrer den direkte i php.ini.
Men det virker ikke når jeg sætter den andre steder... :(
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 17:40 #7
Og jeg kan godt sætte max_execution_time med php_value...
Jeg har også prøvet at sætte memory_limit til ingenting i php.ini og derefter sætte den i vhosten, men det hjælper heller ikke...
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 17:44 #8
Prøv og sæt det via ini_set() i php - sæt det ind i toppen af dit script - http://www.php.net/manual/en/function.ini-set.php

ini_set("memory_limit","64M");

Den sætter godt nok kun for det aktuelle script, men test det af! Har du ellers også prøvet php_value, php_flag, php_admin_value og php_admin_flag ?
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 18:03 #9
Hvilken windows bruger du?
Hvilken apacheversion bruger du?
Kører din php som modul til apache eller som CGI
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 18:06 #10
dooh - hvilken windows bruger du skulle selvfølgelig være hvilket OS bruger du ;o)
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 18:11 #11
Hehe!
OS/Debian Woody 3.0r1, Apache/1.3.26, PHP(modul til Apache)/4.1.2

Det er nok umuligt at sætte limit'en med ini_set, da det så skal gøres en del steder!
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 18:13 #12
Har du kørt --with-memory-limit med i din ./configure?
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 18:17 #13
jeg har installeret med apt-get install, så det er der nok ikke med vil jeg tro...
Er det Apache el. PHP der skal have --with-memory-limit ?
Avatar billede htm Nybegynder
26. juni 2003 - 18:20 #14
php

Som hugget dirkte fra dokumentationen i php:

This sets the maximum amount of memory in bytes that a script is allowed to allocate. This helps prevent poorly written scripts for eating up all available memory on a server. In order to use this directive you must have enabled it at compile time. So, your configure line would have included: --enable-memory-limit. Note that you have to set it to -1 if you don't want any limit for your memory.
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
26. juni 2003 - 18:25 #15
jeg spørger lige ham der har lavet pakken :)