Avatar billede mr.t.man Nybegynder
26. juni 2003 - 14:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

streg <HR>

Hej!
Kan man ikke lave en lodret streg i HTML ligesom <HR> funktionen ?
Avatar billede frelancer Nybegynder
26. juni 2003 - 14:33 #1
tro kun man kan lave det i css
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2003 - 14:33 #2
Tror ikke det, du må nok bruge et image.
Avatar billede n!nja Nybegynder
26. juni 2003 - 14:33 #3
Du kan lave en gif der er 1x1 px og indsætte den med en height på f.eks. 150 og width på 1 - på den måde får du en lodret streg...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. juni 2003 - 14:35 #4
<div style="height:100px;width:1px;background-color:red;"></div>
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. juni 2003 - 14:37 #5
Avatar billede briee Nybegynder
26. juni 2003 - 14:48 #6
Du kan gøre det med en tabel, hvor du vha. styles styrer hvilke sider i tabellen, der skal have en streg. Fx nedenstående eksempel:
<table width=150 cellpadding=0 cellspacing=0 border=0>
<tr>
<td width=50 valign=top style="{padding-right: 3px}">
Dette er til venstre for den lodrette streg.
</td>
<td width=100 valign=top style="{padding-left: 3px; border-left: black 1px solid}">
Dette er til højre for den lodrette streg.
</td>
</tr>
</table>

På tilsvarende vis kan du lave vandrette (så kommer de til at se ens ud).

Her kan læse mere om styles: http://www.w3.org/TR/REC-CSS1

/brian
Avatar billede briee Nybegynder
26. juni 2003 - 15:37 #7
<div style="height:100px;width:1px;background-color:red;"></div>

Ved at anvende <div> på denne måde, vil den lodrette streg ikke komme med i evt. udprint!

/brian