Avatar billede harry Nybegynder
26. juni 2003 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Usb 2.0 / Usb 1.1?

Hej jeg vil ud og indvester i det her bundkort (Abit NF7-S :-) da jeg har læst meget godt om det og funden frem til at det skal væer det :-) Men nu har jeg læst fler steder om den forviring der er skabt omkring (USB 2 som enlig er version 1.1) og nu er jeg også blevet forviret og vil meget gerne vide om jeg nu også kan væer sikker på at det er den "rigtige" version af USB 2.0 der er på dette kort og ikke den gamle (1.1) som de kalder version 2?

Mvh. Harry
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. juni 2003 - 14:06 #1
det er helt sikkert "rigtig" USB 2.0
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juni 2003 - 14:06 #2
Avatar billede msbw Nybegynder
26. juni 2003 - 14:07 #3
Hvad med dette i stedet... (http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264798001).
Det er "rigtigt" USB 2.0 og det er et dejlig stabilt bundkort.
Også lidt billegere end Abits version... Men det er vel smag og behag ..?
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 14:07 #4
USB1.1 bliver omdøbt til "USB2.0 Full Speed" og USB2.0 bliver til "USB 2.0 High Speed". Kilde: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4359

Da der ikke er angivet andet end USB 2.0 er det nok "High Speed".
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 14:10 #5
Fra manualen (ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/NF7_3in1_EngWEBV.100.pdf)

nforce2 chipsettet er jo med USB 2.0 så det er den "store" udgave. Tror ikke at den nye navngivning er slået igennem til produkterne endnu.
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 14:23 #6
Hov... glemte at afslutte første sætning:

Fra manualen (ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/NF7_3in1_EngWEBV.100.pdf) står det ikke andet end USB 2.0. Der er ingen angivelse af hastighed.