Avatar billede strikke Nybegynder
26. juni 2003 - 10:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

3D grafik hakker

Jeg har købt en Medion MD6100 notebook hvor grafikken hakker eller fryser efter en 10 min. tid i 3d spil. f.eks. Battlefield og Enclave og Unreal2. Der sidder et GForce4 488 go i maskinen og jeg bruger den sidste nye driver v43.03. Jeg fandt noget på Tysk som jeg ikke helt forstår men jeg tror at der står noget om det, hvis der er nogen der kan oversætte eller forklare hvad der står ville det være fedt. Det er belastende at det ikke virker ordentligt !! her er det Tyske : http://www.ciao.com/Medion_Titanium_MD_6100__1097182
hygge hej
Avatar billede di8leva Nybegynder
26. juni 2003 - 10:40 #1
Måske dette blir kun skidt, og då kan en admin ta bort det.... men anners ser det ud såhær:

Home  " computer  " Notebooks  " Aldi  " Medion  Titanium  MD  6100    Side send away

Medion Titanium MD 6100

(recommended by 40%)

Weight  2,0
Processing  4,0
Contrasts  4,2
Akkulaufzeit  1,6
Non removable disk capacity  3,8

  "  test report write

Offers to Medion Titanium MD 6100

Test reports to Medion Titanium MD 6100

sorted after:    Usefulness (descending)Usefulness (ascending)Evaluation (descending)Evaluation (ascending)Date (descending)Date (ascending)

--------------------------------------------------------------------------------

  The new Aldi Notebook - a faulty construction!

Evaluation for Medion Titanium MD 6100 of siroizo (10.03.2003)

Per:  Good equipment
Against:  not play-suited! Becomes too hot.

Hello dear readers and reader, I would like to communicate gladly my experiences to you to the newest Aldi north Notebook Ang ebot of 26.02.2003: Hie...  report read

--------------------------------------------------------------------------------

  Aldi Notebook - MEDION "Titanium MD6100"

Evaluation for Medion Titanium MD 6100 of plopibu (29.03.2003)

Per:  large display, many interfaces
Against:  Achievement cannot be converted material

No Entzueckung without disappointment! Like always the large question arises: that is really an good deal or only a further proof for it, which read  ... report

--------------------------------------------------------------------------------

  Overloaded exhibit (over work 10,04.)

Evaluation for Medion Titanium MD 6100 of BOLLOCK (10.04.2003)

Per:  Good Verabeitung, TFT display
Against:  Akku, Combo LW, weight etc..

Hello together! Here my result to the Medion MD6100 (manufacturer: FIC, Taiwan). The valuation success over +/- and in the end still another short Stateme NT...  report read

--------------------------------------------------------------------------------

  Attention pixel error! Conversion!

Evaluation for Medion Titanium MD 6100 of Rulfo (16.05.2003)

Per:  Price/cancelling
Against:  Pixel error

In February my friend bought the newest Aldi Notebook Medion MD 6100. The price amounted to 1499.00 euro and the Notebook seemed to us both...  report reads

--------------------------------------------------------------------------------

  Constructional defect

Evaluation for Medion Titanium MD 6100 of rinschack (26.03.2003)

Per:  Good price
Against:  Overheating

I can follow only the report of siroizo. Because of the Ruckelorgien with 3d-Spie len has I today (26.03.2003) my Notebo ok case of even...  report to read

--------------------------------------------------------------------------------

Recommended one left

Notebooks - everything with Schwab.de
The world of the technology with Schwab dispatch. Here you find everything at computers, Hifi & video, Games, Cameras and many other household appliances. Look nevertheless simply past!
http://www.schwab.de

Notebooks with petrols
Petrol presents current mode trends, innovative technique offers, beautiful facility ideas and much more besides! Petrols good... find ' I.
www.otto shopping.de

Notebooks - favorable and reliable
Naturally with xenon computer. Also without discount always inexpensive. Uncomplicated financing possibility.
http://www.xenon pc.de

Used Notebooks mark quality from a hand
T & B of computer offer a broad pallet at new and used products to them. Private customers as well as firm customers receive a professional consultation, which is decisive with each purchase.
http://www.tb computers.de

Notebooks - with karstadt multimedia.de
Computer, Notebooks, software, current prices with memory modules, TV -, video -, Hifigeraete, DVD Player. No forwarding expenses starting from 50, - EUR purchase order value. Payment also by calculation.
http://www.karstadt.de

Notebooks - ALLAGO.de
Notebooks - on-line ones more inexpensive buy with ALLAGO.de! Only for commercial final consumers! 20,000 articles approximately around the office. No forwarding expenses starting from 60,00 EUR net commodity value.
http://www.allago buerobedarf.de

They are manufacturer/offerers of
Medion Titanium MD 6100
Avatar billede di8leva Nybegynder
26. juni 2003 - 10:41 #2
annars føreslår jag

babelfish.altavista.com

=)
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
26. juni 2003 - 11:31 #3
Her er lige en kommentar hentet fra en andet spg.
Ang. nvidia detonator 44.03
NOTE: GeForce2 Go and GeForce4 Go mobile processors are not supported in this driver. Please contact the notebook's manufacturer for graphics drivers for your notebook PC

spg . http://www.eksperten.dk/spm/369435
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
26. juni 2003 - 11:32 #4
og ups lagde ikke mærke til forskellen 44.03 og de driver som du bruger 43.03, før det var forsent.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 12:23 #5
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 19:07 #6
den nye driver jeg linkede til står der ikke..G4 488, men jeg har fx 5200 (skod),og det står der heller ikke, men prøvede alligevel, det virker..:O)
er du helt tør for ideer, er det måske en mulighed.
Jeg havde osse t problem m. den nye driver,(44.03) men gik tilbage til 43.45. og det virkede på feks. gta3 vice city
Avatar billede strikke Nybegynder
27. juni 2003 - 00:33 #7
Jeg tror at der står noget om det her:

http://www.ciao.com/Medion_Titanium_MD_6100__Test_2584778

På TYSK!!
kan nogen oversætte det ?
Avatar billede strikke Nybegynder
27. juni 2003 - 00:48 #8
Kan nogen oversætte dette:

Hallo User, Ich habe mir das Medion Notebook MD 6100 vor kurzen bei Aldi gekauft und habe beim spielen auch nach ca. 3 bis 10 Minuten das Ruckeln. Nach Rücksprache mit Medion sollte ich das Notebook einschicken. Nun habe ich aber einen kleinen Trick herraus gefunden, mit dem ich nun problemlos mit den Notebook mehere Stunden durchspielen kann (4-5 Stunden habe ich schon getestet). vielleicht klappt es auch bei Euch. Also, bevor ich spiele ziehe ich im laufenden Betrieb den Netzstecker hinten am notebook kurz einmal ein und aus. Das Notebook wechselt in den Akkubetrieb und anschliessend wieder in den Netzbetrieb. Das wars auch schon, nun funktionierte es bei mir tadellos. Vielleicht hat ja jemand von Euch das technische Verständnis und kann Erklären was das eigendliche Problem ist und eine saubere Lösung für dieses Problem. viel Spass!! MFG LuigiHH viel Erfolg MFG LuigiHH

tak
Avatar billede webasto Nybegynder
27. juni 2003 - 01:05 #9
Ham tyskeren har samme problem efter 3-10 minutter.
Han har snakket med Medion der vil ha' ham til at returnere notebooken.
Men inden da fandt han et trick som åbentbart virker på hans maskine...
... altså... før han går igang med at spille, men med maskinen kørende, hiver han strømstikket ud af maskinen og sætter det i igen. Således at den går over på batteridrift og tilbage på netstrøms drift.
Derefter spiller han løs og det fungerer fejlfrit for ham, han har testet det i en 4-5 timer uden probs.
Han ved ikke hvorfor det virker for ham og efterlyser nogen der har den tekniske indsigt til at forklare ham hvad det egentlige problem er og samtidig søger han også en bedre og mere korrekt løsning på problemet.
Avatar billede nick2003 Nybegynder
03. november 2003 - 20:43 #10
Gå ind i BIOS under Harddisk og vælg 32 bit IDE data trasfer "ENABLED"

Dette løser problemet !!

MVH. Nicholas Rønshof