Avatar billede saxodk Nybegynder
26. juni 2003 - 10:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

linket vi ik åbne i iframe

Hej
Jeg sidder og bøvler med IFRAME
Det er linket jeg ikke kan få til at åbne i den, det vil sige at når jeg trykker på linket vil det åbne i en ny side istedet for at åbne i framen
Kode stumpen ser sådan ud
..............................
<head\>
<script language=javascript>

function A href(url){
  I1.location.href=url;
}

</script>
<TD width="416" vAlign=top class=outline><iframe name="I1" width="450" height="400" src="main.htm" border="0" frameborder="0"></iframe></TD>
........................................
<A href="main.htm">Link</A>
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 10:21 #1
target="I1" ind i dit link
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 10:22 #2
<A href="main.htm" target=="I1">Link</A>
Avatar billede di8leva Nybegynder
26. juni 2003 - 10:24 #3
hvad siger du til:

<html>
<iframe name="I1" width="450" height="400" src="main.htm" border="0" frameborder="0"></iframe>
<A href="http://www.aftonbladet.se" target="I1">Link</A>
Avatar billede saxodk Nybegynder
26. juni 2003 - 10:47 #4
begge dele virker når jeg så bare fjerne <script language=javascript>

function A href(url){
  I1.location.href=url;
}

</script>
Håber det er ok at i deler ;-)
Tak for hjælpen
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 10:49 #5
di8leva--> Er det ikke det jeg har skrevet, dog med en = for meget i den sidste
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 10:50 #6
joda, begge svar var ens
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2003 - 15:48 #7
>>saxodk

Du kan IKKE blande html og javascript på den måde du startede med ...

<a href osv er en hel selvstændig html-konstruktion som er lavet til præcis at åbne et link i vinduet, en frame indenfor vinduet eller i et helt nyt vindue !-)

Man kan få brug for at bruge javascripts til at udføre de samme opgaver, men så skal man kalde den eksplicit med javascript-kommandoer:

<a href="#" onclick="parent.I1.location='main.htm';return false;">Link</a>

hth
jes