Avatar billede graver Nybegynder
06. december 2000 - 10:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Crash efter opdatering af unibank PC bank

Hej

Mit problem er at min win2000 gik ned med et brag efter opdatering af unibank PC Bank. PC Bank modulet opdaterede hver gang jeg loggede på i en kort periode, alt i alt opdaterede den 4-5 gange før den gik i sort. Er der nogen der har haft problemer med PC bank og/eller opdateringer af denne. Hvilke muligheder har jeg foruden en formatering ?
Avatar billede snowball Novice
06. december 2000 - 10:52 #1
Prøv og ring til deres Hotline (kan ikke lige huske nummeret)

Der har været en del updates til PC Bank her på det sidste, men jeg har ikke haft nogen problemer med at opdatere. Men så vidt jeg husker så er PC Bank ikke 100% kompatibel med Win2k !!! Jeg kan i hvert fald huske at jeg ikke fik lov til at installere den i Win2k og måtte derfor installere den i Win98, men den kunne sagtens køres fra Win2k når den var installeret i Win98 !

Snowball
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2000 - 10:52 #2
Ring til PC bank service på PC bank Hotline:
33 33 60 60 men hvis windows er helt død tror jeg ikke det er PC banks skyld.
Den er meget stabil, med mindre det er en meget gammel udgave.

Men det kan også være at du er seriøst ude at skide for i følge unibanks hjemme side er følgende styrre systemer supporteret:
Windows 95, 98 og NT 4.0 (Service Pack 3)
Avatar billede svein Nybegynder
06. december 2000 - 10:56 #3
Der er kommet en udgave af Unipcbank til Windows 2000, så jeg synes du skal forsøge at få fat på den - så undgår du også disse crash!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2000 - 10:59 #4
Fandt dette på unibanks hjemme side:

PC bank og Windows 2000

På nogle af de tidligere cd-rom´er kan PC bank ikke installeres på Windows 2000.

Vi kan sende dig en cd med PC bank 3.5, som kan installeres på Windows 2000.

Send os en e-mail med navn og adresse, så sender vi en cd-rom til dig.
Avatar billede graver Nybegynder
06. december 2000 - 12:18 #5
Det er alt sammen meget fint, men min version af pc bank er den til win2000, spørgsmåler var om jeg kunne undgå at formaterer eller om det er den eneste udvej. Hvis der er en der har et svar der kan afhjælpe formatering går de 100 point til ham.
Avatar billede snowball Novice
06. december 2000 - 12:21 #6
Kan du slet ikke starte din PC op mere ???

Hvis ikke, så tror jeg ikke der er så meget andet og gøre end at formatere !

Snowball
Avatar billede graver Nybegynder
06. december 2000 - 12:37 #7
Nej
Avatar billede snowball Novice
06. december 2000 - 12:42 #8
Så er det vist li\'så nemt og formatere end og prøve og finde ud af hvordan man evt. kan løse en sådan fejl ! Jeg ville i hvert fald formatere ! Ens PC kører også meget bedere efter den lige er blevet formateret ;)

Snowball
Avatar billede LNG.DK Novice
06. december 2000 - 12:46 #9
Har du prøvet at trykke F8 under opstart. Her kan du vælge den sidste profil der virkede inden computeren brød ned. Hvis det ikke virker kan du isætte win2000 cd\'en, og sørge for at computeren booter op på denne, programmet vil så spørge om du vil install eller repair, her kan du prøve at vælge repair.
Avatar billede svein Nybegynder
06. december 2000 - 13:01 #10
Start din computer og tryk F8 når du kommer til valget af styresystem:
Forsøg med:
Safemode
Last know good configuration

Videre:
start setup af Windows 2000 igen, enten fra de fire bootdisketter eller fra CDrom.
Når du kommer til valget om at installere eller reparere Windows 2000 vælger du reparer og vælger så at reparere boot miliøet - eller du vælger reparer og C.
Dette vil starte en \"dos\" boks hvor du logger på din Windows 2000 installation med brugernavn og password og så kan du jo forsøge at køre en afinstallation af Unipcbank fra Unipcbanks afinstallationsprogram.
Avatar billede graver Nybegynder
06. december 2000 - 13:07 #11
Diggs for 80 point for det hurtigste svar der gav en løsning >> Svein får 20 point for at uddybe det.